Strona 1 z 2

[80 B3 1.8S PM] Silnik się nie kręci na 4 biegu powyżej 4tys

: 24 cze 2009, 00:58
autor: Spetsnaz
Witajcie.
Otóż mam taki problem, silnik na 4 biegu kręci mi się tylko do 4 tys. obrotów(na 5 nie wiem nie miałem jeszcze gdzie sprawdzic). Na niższych biegach jest dobrze(na 3 leci 140). Czego może to być przyczyna? a może te silniki tak mają?

Pozdrawiam
Spetsnaz

: 24 cze 2009, 01:30
autor: Hawker
Kolego nazwij porządnie temat bo nie jest on jednznaczny z tym to jest w nim napisane...

Dlaczego na 3 biegu męczysz auto do 140? przecież możesz zajechać auto w ten sposób :/
może praktykowałeś to wcześniej stąd teraz piszesz że nie chce się wkręcać na obroty na 4 biegu :-(

I na pewno te silniki tak nie mają.....

: 24 cze 2009, 01:33
autor: Spetsnaz
Te 140 było tylko tak dla sprawdzenia, raz i nigdy więcej.

: 24 cze 2009, 01:41
autor: Hawker
jakie sa Kolego objawy tego, że nie chce przekroczyć 4.000? muli, szarpie, gaśnie?

: 24 cze 2009, 01:44
autor: Spetsnaz
Kiedyś mulił to wymieniłem świece i nie ma tego. Ale dalej dochodzi do 4 tys. obrotów i ani rusz. Chyba że z górki to idzie wyciągnąć 4,2 tys. Może to przyczyna że czasami przy niskich obrotach (do 3tys) zdarza mu się szarpnąć.

: 24 cze 2009, 10:22
autor: grze
Sprawdź ustawienie zapłonu oraz układ WN (zwłaszcza kopułkę i palec).
Poza tym było już parę razy o podobnych problemach.

: 24 cze 2009, 11:19
autor: Spetsnaz
Byłem u mechaniaka, ustawienie zapłonu i kable WN są w porządku.
Coś mi wspominał o rozrządzie czy był wymieniany, a w tym rzecz że nie był.

: 24 cze 2009, 11:37
autor: Easyrider
A masz dobrze naciągniętą linkę gazu? :mrgreen: :mrgreen:

Skoro nie chce iść, znaczy że silnik nie ma siły.
Czemu nie ma siły?

Nie ma siły wtedy, gdy np. dostaje za mało mieszanki albo w niewłaściwym składzie (za ubogą).
Nie widzę tu jaki wpływ mogą mieć kable WN. Podobnie - gdyby zapłon był źle ustawiony, auto źle by przyspieszało, miało niestabilne wolne obroty, dostawałoby samozapłonu (przy opóźnionym). A tego nie masz.

Zdejmij filtr powietrza i poobserwuj jak zachowuje się przepustnica przy dodawaniu gazu.
Ja obstawiam wtrysk (może przepustnica lub sam wtryskiwacz) lub któryś z czujników.

Jeśli rozrząd nie był wymieniany to ja bym to zrobił, ale wątpię żeby to akurat na to pomogło (chyba że się na ząbkach przestawił, ale wtedy byś raczej nie ruszył z miejsca).

Miałem kiedyś PMa, na 4-ce ciągnął do końca (inna sprawa, że przy 5 tys obr już na liczniku było chyba ze 170, bo tam bardzo długie biegi były). Rozumiem, że na 5-ce też nie ciągnie więcej niż 4k obr/min?

: 24 cze 2009, 11:46
autor: Spetsnaz
Easyrider pisze: Miałem kiedyś PMa, na 4-ce ciągnął do końca (inna sprawa, że przy 5 tys obr już na liczniku było chyba ze 170, bo tam bardzo długie biegi były). Rozumiem, że na 5-ce też nie ciągnie więcej niż 4k obr/min?
Ja na 4 przy 4 tys. obrotów mam ok. 155(?), a na 5 nie sprawdzałem(ale myślę że też nie), jak już mówiłem nie było gdzie, poza tym leciałem na 5-tce 175km/h ale to przyszło mi w wielkimi trudami, bo jeszcze dodam że samochód się w ogóle nie zbiera na 4 i 5-tce.
AA no i linke gazu ostatnio naciągałem ale to nic nie dało :-/
I czujniki też są nowe bo na początku to obstawiałem
Wtrysk i przepustnice też zmieniałem i nic ;/

A może sonda lambda?

: 24 cze 2009, 14:37
autor: Easyrider
No to miałeś zapewne tę samą skrzynię co ja.

155 km/h przy 4000 obr, to ok. 170 przy 5000 obr.

No, skoro wszystko sprawdzone, to mi się skończyły pomysły.
Może po prostu silnik ma już słabą kompresję i obniżoną moc maksymalną?

Inna sprawa - czy na pewno potrzebujesz jeździć na 4-tym biegu powyżej 155 km/h?

Na piątce będzie taniej :)
W ogóle moim zdaniem B3 to tak do 140-150 km jest bezpieczne. Potem się robi trochę niestabilne na wietrze i zakrętach.

: 24 cze 2009, 15:57
autor: Spetsnaz
Nie, nie chodzi oto żeby za******lać na drodze, chodzi mi tylko oto żeby ten samochód był maksymalnie sprawny. Jeszcze coś w nim podłubie, zobaczę z tą sondą lambda i innymi rzeczami. Chyba że to już koniec silnika, ale to też raczej mało prawdopodobne bo przebieg to 251.000

: 24 cze 2009, 16:15
autor: Easyrider
Istotnie nie tak dużo - mój w momencie sprzedaży miał 266 Kkm na sumarycznym, a spokojnie śmigał na 4-ce do 180.

Moim zdaniem żywotność tych silników to ok. 500 kkm. Gadałem kiedyś z taksiarzem, który miał 470 kkm przebiegu w B3 1,8 - mówił, że już czas na remont.

Na twoim miejscu teraz sprawdziłbym kompresję.

: 24 cze 2009, 16:17
autor: grze
Sprawdź kopułkę. Kiedyś miałem podobny przypadek i wina była po stronie kopułki.

: 24 cze 2009, 17:07
autor: Lucas_k
A czy na 5 biegu obroty powinny dochodzic do czerwonego pola ? Bo u mnie zatrzymuje sie okolo 4500 - 5000 i dalej nie idzie .

: 24 cze 2009, 18:29
autor: Spetsnaz
Odpiąłem sondę lambda, i teraz zaczął przyspieszać, 5 tys. udało mi się osiągnąć ale niestety zabrakło drogi :-P . Jeszcze sprawdzę tą kompresję i kopułkę, ale to już jutro