Strona 1 z 1

[2.0E ABK LPG] Niska temperatuta i niskie obroty...

: 26 cze 2009, 10:44
autor: Tomi1989
Witam!
Na forum znalazłem, że wskaźnik nie pokazuje temp. wody to uszkodzony jest termostat. Wymieniłem go na nowy, i przez jakiś czas było dobrze. Od czasu do czasu potrafi wskaźnik opaść na krótką chwilę. Co lepiej, podczas jazdy temp wraz spada...
Mam też problem z obrotami, są niskie po nagrzaniu autka. Gdy odpalę są w normie. Pojeżdżę trochę, to spadają do około 700. Gdy przeciągnę go po obrotach do 5000 to przez jakiś czas się stabilizują. Wyczytałem na forum, że to może być wina regulatora biegu jałowego(silniczek krokowy?). Gdy go odłączam to obroty się trzymają prawidłowo. Jeżeli to on, to jak go przeczyścić? Wykręcić go i co dalej?
Pomocy...

@Edit
Zapomniałem dodać. Czasami obroty w ogóle spadną, pokazują zero ale silnik nadal chodzi. Dodam gazu to obroty podskakują.
Na "luzie" silnikiem trochę trzęsie

: 26 cze 2009, 11:21
autor: Easyrider
Zaraz zaraz...

Termostat termostatem - reguluje temperaturę silnika.

Od wskazań temperatury na desce rozdzielczej jest specjalny czujnik, na kroćcu płynu chłodzącego przy bloku silnika. Taki niebieski.

Co do "padających" obrotów to obstawiałbym zimne luty w obrotomierzu.

: 26 cze 2009, 12:03
autor: WOJTEK26
Easyrider pisze: Od wskazań temperatury na desce rozdzielczej jest specjalny czujnik, na kroćcu płynu chłodzącego przy bloku silnika. Taki niebieski.
Kolego od wskaźnika jest czujnik 3-pionowy szary do ECU jest niebieski ;-) Skoro czasem opada wskaźnik i zaraz sie podnosi to winne sa zimne luty lub brak styku wskaźnika.

: 26 cze 2009, 13:14
autor: Tomi1989
A jak z tym regulatorem obrotów?

: 26 cze 2009, 14:32
autor: Easyrider
WOJTEK26 pisze:
Easyrider pisze: Od wskazań temperatury na desce rozdzielczej jest specjalny czujnik, na kroćcu płynu chłodzącego przy bloku silnika. Taki niebieski.
Kolego od wskaźnika jest czujnik 3-pionowy szary do ECU jest niebieski ;-) Skoro czasem opada wskaźnik i zaraz sie podnosi to winne sa zimne luty lub brak styku wskaźnika.
Hmmm, to dziwne. Jak odłączę niebieski to nie pokazuje mi temperatury...

Inna sprawa, że to faktycznie może być cała tablica wskaźników do przelutowania i tyle.

: 27 cze 2009, 12:03
autor: Tomi1989
Wyczyściłem silniczek. Wyjąłem go, przemyłem benzyną a potem WD40. Na noc zostawiłem go w benzynie a z rana ponownie przemyłem WD40. WYdmuchałem ciecze sprężarką i zostawiłem go na 30min na słońcu. Zamontowałem go spowrotem i o dziwo. Nic nie dało... Znów to samo. No może, teraz wskaźniki częściej opadają i strasznie długo wskaźnik temp się podnosi...

: 30 cze 2009, 14:00
autor: akagi80b4
Tomi1989, wymontuj zegary i popraw luty w miejscach gdzie masz przykręcone do płytki z ścieżkami wskaźniki paliwa i temperatury, następnie sprawdź styki na stabilizatorze napięcia (taka mała, kwadratowa pestka z 3 wyprowadzonymi złączami) on często jest odpowiedzialny za złe działanie wskaźnika temperatury i paliwa np powolne podnoszenie się wskazówek lub przekłamania wskazań, jeśli chodzi o regulator wolnych obrotów to jak czyszczenie nie pomogło to sprawdź jeszcze przewody, wtyczkę może jest przyśniedziała ale to mało prawdopodobne, ja wymieniłem na nowy z VDO Siemens z linii zamienników (taki czarny w obudowie z tworzywa, około 350zł :-( ) i pomogło :-D

: 04 lip 2009, 03:35
autor: HeavenQueen
Tomi1989 pisze:Wyczyściłem silniczek
Miałem przeprawę z obrotami, z czyszczeniem silniczków też już mam doświadczenie, osobiścię mogę powiedzieć że nic nie daje. Silniczki są nie rozbieralne z załóżenia, a wszystkie 3 używki jakie miałem w rękach były sprawne, chodziły ładnie i nie można im było nic zarzucić, chociaż uparcie brnąłem w ten temat.
Winny okazał się potencjometr przepustnicy...

: 06 lip 2009, 11:42
autor: krisss
Tomi1989 pisze:Mam też problem z obrotami, są niskie po nagrzaniu autka. Gdy odpalę są w normie. Pojeżdżę trochę, to spadają do około 700.
u mnie wolne obroty to 750...850...tzn wskazowka najczesciej lezy nieco ponizej ostatniej kreski pod jedynką na obrotomierzu
Tomi1989 pisze:Wyczytałem na forum, że to może być wina regulatora biegu jałowego(silniczek krokowy?). Gdy go odłączam to obroty się trzymają prawidłowo.
gdy ja odpinam wtyczkę od regulatora obrotów biegu jałowego to silnik odrazu gaśnie. hmm teraz pytanie - czy ja mam coś źle czy kolega? moze ktos sprawdzic co sie dzieje w jego ABK po odpieciu regulatora wolnych obrotów??

: 06 lip 2009, 13:02
autor: w.a.n.t.e.d
Kolego trzeba było zacząć od tego czy tobie się to dzieje na Pb czy LPG :?: :!:

: 06 lip 2009, 13:23
autor: Tomi1989
To samo było na PB i LPG. Wyczyściłem silniczek, wymieniłem oba czujniki od temperatury i jest na razie dobrze.
Dziękuje za wszelką pomoc :->