Strona 1 z 2

[80 B3 1.8S PM] Rozruch na zimnym

: 19 gru 2006, 11:18
autor: Oofol
Jak zapalam auto na zimnym silniku (po nocy, po dłuższym postoju) rozrusznik kręci 3 razy a dopiero za 4 razem zapala. I tak jest zawsze na zimnym! Zawsze te 4 kręcenia! A na ciepłym pali na dotyk. Ma z was też tak ktoś? czy coś jest u mnie nie tak? Wszystko wydaje się być w porządku (pod względem technicznym)...

: 19 gru 2006, 15:06
autor: bandzior
Też mam PM-a i mam dokładnie tak samo - nie wiem czym to spowodowane ale trochę to olałem mechanik powiedzial ze może to być sprawa pompy ze paliwo ucieka do zbiornika z powrotem ze jakis tam zaworek moze juz nie trzymac jak nowy wiec moze tak jest.

Podobno mozna to sprawdzić przekręcając kluczyk ok 4,5 razy tak zeby pompa napompowała paliwa i powinien odpalić szybcij ale nigdy tak jak na ciepłym silniku.

: 19 gru 2006, 20:10
autor: Organista18
Jest to możliwe i zgodział bym sie z tobą bandzior, miałem podobnie, tylko że w VW.... ale chodziło właśnie o jakiś zawór przy pompie paliwa!

: 19 gru 2006, 20:50
autor: Oofol
to przekręcanie kluczyka nic nie daje - już próbowałem. W zasadzie mi to nie przeszkadza a jest to na zimę nawet lepsze - większe smarowanie:] ale chciałbym się dowiedzieć czy jestem z tym sam... Czy ten model tak ma!?

: 20 gru 2006, 08:45
autor: bandzior
No jak dla mnie tak ma bo mam to samo. To nie przeszkadza o ile masz dobry okumulator :-P

: 20 gru 2006, 09:38
autor: Organista18
Ja by, się z wami chłopaki niz zgodził! Też mam PM i takiego problemu nie mam, bynajmniej narazie bo w zime jeszcze nim nie jeździłem! Wydaje mi się, że musi gdzieś leżeć przyczyna!

Ale nie mam pojęcia gdzie!

Pozdrawiam :mrgreen:

: 20 gru 2006, 14:42
autor: Doc
pompka, swiece, przewody, kopulka, palec.

: 20 gru 2006, 16:27
autor: Oofol
Doc pisze:pompka, swiece, przewody, kopulka, palec.
Nie bardzo... C odo postu wyżej zaworek zwrotny przed pąpką to napewno nire jest to - mechanik był mało kompetentny... W tym modelu nie występuje taki zaworek! troszkę wczoraj poszperałem i znalazłem 2 możliwości:
1. Przy wtryskiwaczu jest czujnik temperatury zasysanego powietrza - może pokazywać zaniżoną wartość
2. Obok wtryskiwacza znajduje się taka kwadratowa wypukła na środku blaszka (przykręcana na 4 torx'y) pod którą mieści się sprężynka dociskająca małą membranę - jest to regulator ciśnienia paliwa. Membrana może być uszkodzona albo może tam być brud. W sklepie nie mogłem takiej dostać więc nie próbowałem tam zaglądać ale jak będzie cieplej to zajżę.

: 21 gru 2006, 08:42
autor: bandzior
Ja jeszcze znalazłem, że może to być wina czujnika temperatury silnika podającego dane do komputera wtryskowego.

Ale jak już mowa o PM to ja mam ciekawszą zagatkę więc od początku:

Kiedyś umarł silnik krokowy więc chwilowo nie występuje w silniku, obroty ustawiłem ręcznie i jest ok wiadomo na zimnym są mniejsze na ciepłym większe ale w granicach rozsądku rozbieżnośc ok 200rpm.

I teraz najciekawsze silnik jest rozgrzany i nagle robi się 500rpm i auto jezdzi jak nieprzymierzając walec. Normalnie przy tej temp. ma ok 1000rpm.
Trzeba zanurkować pod maske i poszarpać kablami i robi się w miarę.
Objaw ten występuje tylko jak jest wilgoć.
Gdze szukać przyczyny??

: 21 gru 2006, 09:04
autor: Rafalski82
bandzior pisze:Ja jeszcze znalazłem, że może to być wina czujnika temperatury silnika podającego dane do komputera wtryskowego.
Podejrzewam że to jest wasz problem,kumpel wczoraj to przerabiał tylko że w golfie,takie same objawy miał :zimny silnik 5-6 razy odpalał , ciepły silnik na dotyk.
Wymienił czujnik i jest okey.

: 21 gru 2006, 16:06
autor: Oofol
Rafalski82 pisze:
bandzior pisze:Ja jeszcze znalazłem, że może to być wina czujnika temperatury silnika podającego dane do komputera wtryskowego.
Podejrzewam że to jest wasz problem,kumpel wczoraj to przerabiał tylko że w golfie,takie same objawy miał :zimny silnik 5-6 razy odpalał , ciepły silnik na dotyk.
Wymienił czujnik i jest okey.
a jaki czujnik wymienił? Ten o którym ja pisałem czy ten z postu bandzior'a?

: 22 gru 2006, 08:42
autor: Rafalski82
Oofol pisze:
Rafalski82 pisze:
bandzior pisze:Ja jeszcze znalazłem, że może to być wina czujnika temperatury silnika podającego dane do komputera wtryskowego.
Podejrzewam że to jest wasz problem,kumpel wczoraj to przerabiał tylko że w golfie,takie same objawy miał :zimny silnik 5-6 razy odpalał , ciepły silnik na dotyk.
Wymienił czujnik i jest okey.
a jaki czujnik wymienił? Ten o którym ja pisałem czy ten z postu bandzior'a?
Ten z postu bandziora.

: 22 gru 2006, 15:08
autor: mrx1983
moze sie myle ale w zimie prad rozruchowy akumulatora spada i to moze byc przyczyna.
sprubujcie wziac raz wziac na noc akumulator do domu do cieplego miejsca i sprubowac.
jak jest zimno to elektrolit opada na dno i idzie slabsze napiecie na rozrusznik,przez co slabie kreci
ja mialem tak ze slaby akumulator byl i musialem tez krecic kilka razy,wymienilem na nowy i pali za pierwszym :)
mozecie sprubowac ale nie jestem pewny czy to to :)
pozdrawiam

: 23 gru 2006, 20:00
autor: Oofol
mrx1983 pisze:moze sie myle ale w zimie prad rozruchowy akumulatora spada i to moze byc przyczyna.
sprubujcie wziac raz wziac na noc akumulator do domu do cieplego miejsca i sprubowac.
jak jest zimno to elektrolit opada na dno i idzie slabsze napiecie na rozrusznik,przez co slabie kreci
ja mialem tak ze slaby akumulator byl i musialem tez krecic kilka razy,wymienilem na nowy i pali za pierwszym :)
mozecie sprubowac ale nie jestem pewny czy to to :)
pozdrawiam
Niestety to nie ma nic do rzeczy... Mi przez cały ro po nocy tak pali. Albo nawet jak w dzień stoi kilka dobrych zin (np 4) i temp zewnętrzna nie przekracza 20-24C. Przedwczoraj brałem aku do domu i go podładowywałem na zimę i rano po założeniu było to samo:(

: 24 gru 2006, 00:50
autor: mrx1983
wymien albo wyczysc klemy :)
mi w zimie przy -15 stopniach rano odpala za trzecim razem na gazie
takze troche mnie to dziwi