Strona 1 z 2

[B4 ABK] Trudności z odpaleniem gorącego silnika

: 29 cze 2009, 22:06
autor: vikus
Witam wszystkich.

Przyszły upalne dni i zaczęły się kłopoty z zapalaniem auta.

Po nocy i dłuższym postoju pyka od pierwszego strzału.

Problem pojawia się gdy po jeździe po mieście temperatua wzrośnie do ok 95 stopni. Wyskoczę do sklepu na 5 minut i po powrocie mam wielkie kłopoty z odpaleniem na benzynie (na gazie pali lepiej). Gdy temperatura po jeździe wynosi mniej niż 90 stopni niema problemu z odpaleniem na benie.

I teraz tak:

- czujnik temp. wtrysków (przełącznik termiczny) wymieniony i wentylatory ładnie włączają się po wyłączeniu zapłonu
- zapłon ustawiony
- paliwo jest ;).

Czy ma ktoś może jakiś pomysł?

Dzięki za pomoc
Pozdrawiam

: 29 cze 2009, 22:57
autor: widmo
vikus pisze:Problem pojawia się gdy po jeździe po mieście temperatua wzrośnie do ok 95 stopni. Wyskoczę do sklepu na 5 minut i po powrocie mam wielkie kłopoty z odpaleniem na benzynie (na gazie pali lepiej). Gdy temperatura po jeździe wynosi mniej niż 90 stopni niema problemu z odpaleniem na benie.
Sprawdziłeś niebieski czujnik temperatury (2 pinowy) w kroćcu głowicy ?

podejrzewam ze owy czujnik się zawiesza (Rezystancja nie maleje pod wpływem temp) stad problem z odpalenie ciepłego (gorącego silnika)

: 30 cze 2009, 19:55
autor: ramzes11mirek
a gdzie ten czujnik znajduje się w audi 80 b3 1.8??

: 30 cze 2009, 20:57
autor: serial28
witam. ten biały od spodu :-)

: 02 lip 2009, 21:54
autor: vikus
Witam!

Czujnik raczej jest nowy ale zmierzyłem opór i przy około 90 stopni ma 244Ohm natomiast gdy temperatura wzrasta do jakichś 95 jest to już 161Ohm. Czy powinna być aż tak wielka różnica?

Jeszcze jedno spostrzeżenie:

mam starą cewkę którą wymieniłem niecały rok temu bo wogóle rzucił palenie i jak ją założę to zapala i od razu gaśnie. Wnioskuję po tym że to właśnie cewka nawala przy wysokiej temp bo jak tylko przestygła i założyłem ją spowrotem to ładnie odpalił.

Mam jeszcze jedną wątpliwość. To już by była druga cewka przez ok 20000km. Co jest nie tak?

Pozdro...

: 02 lip 2009, 23:05
autor: widmo
vikus pisze:Czujnik raczej jest nowy ale zmierzyłem opór i przy około 90 stopni ma 244Ohm natomiast gdy temperatura wzrasta do jakichś 95 jest to już 161Ohm. Czy powinna być aż tak wielka różnica?
opór poprawny.

zasada działania w uproszczeniu (pomijam tolerancję wykonania czujnika oraz użytego multimetru):
20*C - 2000-3000 Ohm
90*C - 200-300 Ohm
vikus pisze:mam starą cewkę którą wymieniłem niecały rok temu bo wogóle rzucił palenie i jak ją założę to zapala i od razu gaśnie. Wnioskuję po tym że to właśnie cewka nawala przy wysokiej temp bo jak tylko przestygła i założyłem ją spowrotem to ładnie odpalił.

Mam jeszcze jedną wątpliwość. To już by była druga cewka przez ok 20000km. Co jest nie tak?
W ABK są cewki które czesto padają czarekj kiedyś o tym pisał że chyba te kanciaste cewki padają jak muchy.

Jest to mozliwe ze cewka jak sie nagrzeje to nie nie daje iskry stąd problemy z odpaleniem. jak ostygnie to zapali.

Napisz do Czarka to On Ci dokładnie powie jak to jest z tymi cewkami <ok>

: 03 lip 2009, 11:05
autor: WOJTEK26
Kolego powiedz czy masz LPG u siebie :?:

: 03 lip 2009, 22:28
autor: vikus
Witam!

Mam LPG ale nie wiążę tej przypadłości z pozostającym gazem w dolocie czy nieszczelności zaworu w parowniku.

Dziś to samo więc odkręciłem cewkę i tylna jej ściana była bardzo gorąca. Więc przekręciłem zapłon, włączyłem klimę i ochłodziłem cewkę przy wiatrakach ok 3 minut. Założyłem i odpalił od pierwszego strzału.

Dziś zamówiłem cewkę BERU.

Pozdrawiam
Viki81

: 04 lip 2009, 18:19
autor: czarekj
widmo pisze:Napisz do Czarka to On Ci dokładnie powie jak to jest z tymi cewkami
Dzięki za uznanie. Ja wożę drugą cewkę razem z kołem zapasowym. Niestety "ten typ tak ma". W większości przypadków powodem uszkodzeń cewek jest źle ustawiony zapłon lub sprawdzanie iskry metodą "na masę".
W rzeczy samej to pada tylko moduł zapłonowy, ale jego cena jest praktycznie taka sama jak kompletnej cewki.

: 08 lip 2009, 08:14
autor: vikus
Witam!

Wczoraj przyszła ceweczka i teraz hula.

Pytanie tylko bo 2 tygodnie temu ustawiałem zapłon ale na tej nie do końca sprawnej cewce. Czy muszę znowu go ustawić? Mam spory kawałek do magika który mi go ustawia i chciałbym być pewien czy to konieczne.

Pozdro...

: 08 lip 2009, 08:53
autor: czarekj
vikus pisze:Czy muszę znowu go ustawić? Mam spory kawałek do magika który mi go ustawia i chciałbym być pewien czy to konieczne.
Teoretycznie nie musisz. Ja bym z nową cewką do tego elektryka nie jechał, bo nieumiejętnie ustawiając zapłon może zepsuć i tą. No chyba, że elektryk wie co robi.

: 09 lip 2009, 11:31
autor: ramzes11mirek
A czy w audi 80 b3 1.8 też może to być wina cewki? Bo wymieniłem ten czujnik i nie pomogło

: 15 lip 2009, 22:12
autor: vikus
Jutro jadę do koleżki (mechanik) i będziemy razem ustawiać zapłon względem procedury.

Jednak pojawił się dzis problem. Oglądałem koło zamachowe z latarką w ręku i nie znalazłem żadnego znaku. Ani 0 ani |. Jedyne co widać przez wziernik to obudowa docisku i jej śruby.

Moje auto to rok 92' z literką P czyli model 93'. Widocznie ktoś już grzebał.

I teraz pytanie czy można to zrobić na znaki z przodu silnika z koła pasowego i bloku(idealnie pokrywają się te na wału korbowego i wałak rozrządu). Pokrycie się tych znaków to rozumiem że oznacza 0. W takim przypadku jak dobrze rozumuję potrzeba na lampie ustawić kąt 6 stopni. Z lampą bez regulacji nie da się w tym przypadku dobrze ustawić zapłonu.

Proszę o skorygowanie mojego toku myślenia.

Pozdrawiam

: 16 lip 2009, 08:34
autor: maciex
Miałem też kiedys problem z odpalaniem włąsnie jak auto bralem z garażu odpalał za pierwszym razem wystarczyło troche pojezdzic zgasic i juz było trzeba zyłować dziada zeby odpalił z tymże u mnie regulator ciśnienia paliwa mial dziurke w membrance i ciągle był zalewany czy chodził na benz czy na gazie i nie mógl tego przepalic stąd kręcenie rozrusznikiem ale wymieniony i cyka jak trzeba. pozdro

: 18 lip 2009, 12:05
autor: Audi 80 Polska
vikus pisze:I teraz pytanie czy można to zrobić na znaki z przodu silnika z koła pasowego i bloku(idealnie pokrywają się te na wału korbowego i wałak rozrządu). Pokrycie się tych znaków to rozumiem że oznacza 0. W takim przypadku jak dobrze rozumuję potrzeba na lampie ustawić kąt 6 stopni. Z lampą bez regulacji nie da się w tym przypadku dobrze ustawić zapłonu.
Można zmierzyć promień obliczyć obwód, podzielić go przez 360 i pomnożyć przez żądaną wartość kąta. Otrzyma się odległość, którą należy odmierzyć po obwodzie koła pasowego w prawą stronę od znaku ZZ. Tylko tak możesz zmierzyć no kole pasowym wału bo na pasku wałka rozrządu trzeba policzyć trochę inaczej bo on ma przełożenie 1:2 w stosunku do wału korbowego.
Jak dobrze pamiętam to koło pasowe ma 13,5cm średnicy co daje promień 6,75.
Ob=2&#928;r
r=6,75
&#928;=3,141592654
Ob=2 &#8226; 3,141592654 &#8226; 6,75 = 42,411500829 &#8211; obwód koła
42,411500829 : 360 = 0,117809724525 - długość 1&#186; na obwodzie
0,117809724525 &#8226; 6 = 0,70685834715 ~ 0,71 cm na obwodzie od punktu zewnętrznego zwrotu tłoka

PS. Też proszę o skorygowanie mojego toku myślenia ;-)
PS2. Albo użyj kątomierza ;-)
Ale ja bym polecał odnalezienie znaków na kole zamachowym. Mam nadzieję że patrzyłeś przez tą dziurkę Obrazek