Strona 1 z 1

[80 b3 1.8S JN+LPG] schemat rozrządu

: 01 lip 2009, 11:59
autor: natalka5520
witam wszystkich.Potrzebuje schemat rozrządu ustawienie znaków.Wymieniałem pasek+rolkę i przeskoczył mi pasek tylko na kole od zapłonu o 2 zęby.Niunia chodzi lecz nie daje mi to spokoju czy coś z tego nie wyniknie.Proszę o pomoc i przepraszam za zawiłe przedstawienie problemu.

: 01 lip 2009, 15:25
autor: adam28k
natalka5520 pisze:przeskoczył mi pasek tylko na kole od zapłonu o 2 zęby
Wyreguluj zapłon lampą i będzie ok

: 01 lip 2009, 20:23
autor: natalka5520
bardzo dziękuje za rade,na pewno się do niej zastosuję.pozdrawiam.

: 01 lip 2009, 21:13
autor: grze
Najpierw poprawnie ustaw pasek, a dopiero potem ustawiaj zapłon. Nie koryguj złego ustawienia paska przez kręcenie aparatem zapłonowym!

: 02 lip 2009, 18:41
autor: natalka5520
Do grze. DZIĘKI za poradę,oczywiście się do niej zastosowałem.Różnica jest kolosalna ,bez najmniejszych problemów wkręca się na 6tyś.czego nie było wcześniej,po prostu się mulił myślałem o zapchanym kat. lecz już ktoś go wcześniej wypatroszył. POZDRAWIAM.

: 16 lip 2009, 12:05
autor: czerwcu
To ja sie podepnę z podobnym przypadkiem żeby nie robić nowych tematów. Byłem u mechanika na zmianie paska i stwierdził że górne koło nie jest w zerze. punkt na kole nie pokrywał sie z zerem, jest przesunięty . Powiedział ze czasami tak bywa ze jest przesunięte bo inaczej nie chce chodzić. Założył pasek nowy z położeniem kół takim jak były wcześniej, żeby nie ryzykować potencjalnego problemu po przestawieniu. Ustawiłmi aparat tak jak powinien być , ale fura sie strasznie muliła i ledwie 140 sie bujneła, Przyśpieszyłem troche zapłon i teraz jeździ lepiej, tak jak przed zmiana i nowym ustawieniem zapłonu. Moje pytanie jest takie czy tak powinno rzeczywiście być,czy lepiej ustawić wszystkie punkty w zerach tak jak powinno byc? Doradźcie bo nurtuje mnie ten problem i ciekawy jestem czy przy prawidłowym ustawieniu nie będzie lepiej śmigał. Moim zdaniem jak na silnik 1.8 LPG to troszke lepiej powienien sie zbierac. Tylko że nie mam porównania. Prosze o radę jeśli ktoś może jej udzielić. :roll:

: 16 lip 2009, 13:19
autor: Multifonika
Znak na kole głowicy (kropka z drugiej strony koła pasowego stojąc przed samochodem) ma być równo z górną krawędzią głowicy po jej prawej stronie.
Tak jak po lewej stronie tego obrazka:
Obrazek
Lub jeśli masz pionowe nacięcie z przodu koła i odpowiednią osłonkę ze strzałką na górze (zwykle jedno i drugie oznaczone o.t.) to na nią możesz ustawić. Jak po lewej stronie tego obrazka:
Obrazek
Znak na kole pasowym ma pokrywać się ze znakiem na wałku pośrednim (jak po prawej stronie dwóch poprzednich obrazków). Ale jeśli założyłeś już dolną osłonę paska rozrządu to na nim powinna być strzałka, z którą ma być na równo z wcięciem na kole pasowym wału jak na tym foto:
Obrazek


Tylko jeśli założona jest ta osłona to nie ustawi się koła wałka pośredniego co utrudni ustawienie aparatu zapłonowego według procedury:
Jak ustawione są już wszystkie koła na znaki to można wetknąć aparat zapłonowy.
Wypust napędzający pompę oleju ustawiasz równolegle do bloku silnika jak na foto:
Obrazek
Aparat wkładasz jak wcześniej wspominałeś palcem i wcięciem w kierunku bloku silnika (czyli w lewo stojąc przed autem). W ten sposób został wstępnie ustawiony zapłon, zostaje korekta na słuch a najlepiej użyć lampy stroboskopowej.

Mój opis z tematu: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... htm#314221

: 16 lip 2009, 15:00
autor: czerwcu
Bóg zapłać dobry człowieku <ok> tylko jeszcze mi powiedz czy te motory są bezkolizyjne? i to będzie wszystko co by warto było wiedzieć na ten temat

: 16 lip 2009, 15:17
autor: grze
czerwcu, o kolizyjności silników masz tu: https://audi80.pl/16-pp-16-czy-jest- ... ezkolizyjn*