Strona 1 z 1

[B4 ABT+lpg] Wyciek oleju spod głowicy

: 01 lip 2009, 20:58
autor: tomasz1367
Witam panowie mam mały wyciek spod głowicy od strony kolektora. moje pytanie brzmi czy mogę sam coś zrobić czy od razu dać do mechanika i, wymieniać?
Jak to wygląda czasowo i cenowo?

Stosuj prawidłowe tagi i nie pisz tytułów WIELKIMI LITERAMI :arrow: regulamin.

: 01 lip 2009, 21:04
autor: Hawker
Do mechanika
Czasowo pare godzin (z 2, 3) roboty,
Cenowo (jesli to tylko wydmuchana uszczelka) 100zł szlif/planowanie głowicy, dobra uszczelka od 65zł (np. Gates'a) robocizna to już zależy od mechanika. Całośc w 250zł powinna się zamknąć.

To tak na szybkiego.

: 01 lip 2009, 21:10
autor: grze
Hawker pisze:100zł szlif/planowanie głowicy
po co od razu głowicę planować? :shock: Przed tym, to warto chociaż kompresję zmierzyć.
Hawker pisze:dobra uszczelka od 65zł (np. Gates'a)
Dobra uszczelka to Elring lub ta z ASO.
Hawker pisze:Całośc w 250zł powinna się zamknąć.
Nie ma szans żeby się to zamknęło w 250 zł (chyba, że wymieniłbyś sam). Mechanik za samą wymianę uszczelki zawoła pewnie ok. 300 zł + ewentualne planowanie ok 60 zł, a do tego uszczelka albo lepiej komplet uszczelnień. Przy zwalaniu głowicy warto od razy wszystkie uszczelki powymieniać, a w tym uszczelniacze zaworów. Warto też dotrzeć zawory. Najlepiej jakbyś kupił komplet uszczelek Elringa specjalny do tego silnika.

Poza tym, było już wiele razy na forum o podobnych problemach więc zanim cokolwiek zrobisz, to użyj szukajki. Przeczytaj np. ten temat: https://audi80.pl/b4-abt-wyciek-olej ... t29583.htm

: 02 lip 2009, 00:57
autor: Hawker
ale po co odrazu wszystko wymieniac?
Nie wiemy w jakim stanie sa pozostale elementy uszczelniajace

Moj mechanik robil mi to rok temu i tyle skasował, widać inne województwo o_O
i jest zdania ze zawsze trzeba glowice planowac po kazdorazowym jej zdejmowaniu. I ja sie z nim zgadzam w 100% (przyklad mam w rodzinie jak to poszli na skróty)

Jeżdże na uszczelce Gates'a i wszystko smiga aż miło. Firma dobra a w ASO przepłacisz tylko za wyrób podobnej jakości jak nie identycznej.

: 02 lip 2009, 01:05
autor: Motostacja pl
Hawker pisze:jest zdania ze zawsze trzeba glowice planowac po kazdorazowym jej zdejmowaniu. I ja sie z nim zgadzam w 100%
Dodam tylko że fabryka w ogóle nie przewidziała takiego zabiegu. Sprawdzić głowicę pod względem szczelności i czy jest prosta to i owszem. Ale jeśli jest prosta to po kij ją planować? Tak na wszelki wypadek?

: 02 lip 2009, 02:35
autor: Florek
Jeśli chodzi o cenę to wszystko zależy od województwa i gdzie mieszkasz (duże miasto, czy PGRy :mrgreen: ) Mieszkam w zachodniopomorskich PGRach i tak:
zwalenie głowicy mojej R5 + uszczelka + planowanie + wymiana uszczelniaczy = 300 pln i jeden dzień czekania <ok> Wszystko działa jak ta lala (było to 3 mies i 6000 km temu)
W Twojej sytuacji jedyne sensowne działanie to wymiana uszczelki. Pozdrawiam.

: 02 lip 2009, 10:01
autor: grze
Hawker pisze:Moj mechanik robil mi to rok temu i tyle skasował, widać inne województwo o_O
i jest zdania ze zawsze trzeba glowice planowac po kazdorazowym jej zdejmowaniu. I ja sie z nim zgadzam w 100% (przyklad mam w rodzinie jak to poszli na skróty)
Podziwiam Twoją wiarę w to co mówią mechanicy :lol: Poczytaj forum, a się dowiesz, że planowanie głowicy, to ostateczność, a nie zalecenie.
Hawker pisze:Jeżdże na uszczelce Gates'a i wszystko smiga aż miło. Firma dobra a w ASO przepłacisz tylko za wyrób podobnej jakości jak nie identycznej.
Pisałem o uszczelce Elring, która wcale nie jest taka droga jak piszesz i można ją kupić w każdym motoryzacyjnym.
Hawker pisze:ale po co odrazu wszystko wymieniac?
żeby za pół roku kolega nie pytał np. jak wymienić uszczelniacze zaworowe bez zwalania głowicy (koszt kompletu uszczelniaczy zaworowych Elring to ok. 10 zł).