Strona 1 z 2

[80 B4 1.6 102 KM]Piszcząca kontrolka oleju silnik.

: 13 kwie 2007, 09:36
autor: Damian1406
Witam.
Mam Audi Avant 1.6 benz, 102 KM z 1995r. Problem polega na tym że zapala się kontrolka oleju silnikowego i pika. Wymieniłem olej na Shell Helix 10W40, wymieniłem czujnik oleju i nadal dzieje się to samo :-(.
Jeśli ktoś z was wie co na to poradzić to proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Damian

: 13 kwie 2007, 10:19
autor: czarekj
Przejrzyj forum, taki temat już był. Ponadto sprawdź drugi czujnik, ten od spodu filtra, bo byc może go przegapiłeś.

: 13 kwie 2007, 10:51
autor: Damian1406
czarekj pisze:Przejrzyj forum, taki temat już był. Ponadto sprawdź drugi czujnik, ten od spodu filtra, bo byc może go przegapiłeś.

Właśnie tego wymieniłem pod filtrem oleju. Napisz mi w takim razie gdzie jest ten drugi, może ten szwankuje.
Dzisiaj jadę jeszcze sprawdzić ciśnienie.
Wiem że taki temat się pojawił na forum, ale nic tam nie znalazłem.
Pozdro

: 13 kwie 2007, 12:37
autor: polik69
102 km ?? nie 101 ??
pzdr

: 13 kwie 2007, 12:43
autor: Damian1406
bo jeden koń ciągnie :lol: żart :-)

ale jakby co to piszcie co z tą kontrolką, jak ktoś coś wie

: 13 kwie 2007, 13:58
autor: Motostacja pl
Sprawdź najpierw ciśnienie, bo od tego trzeba zacząć, jęsli ciśnienie na rozgrzanym będzie oki to szukaj usterki w czujnikach i tp. Jeśli ciśnienie bedzie słabe to albo pompa siada albo silnik juz nie trzyma ciśnienia.

: 13 kwie 2007, 15:03
autor: Damian1406
Sprawdziłem ciśnienie i wszystko jest ok, na rozgrzanym jest 2,1 bara, mechanik stwierdził że jest idealnie, czyli pompa jest ok. Czujniki już kupiłem jutro wymienie. Dam znaka jakie będą tego efekty.

[ Dodano: 2007-04-13, 15:08 ]
Labiel pisze:Sprawdź najpierw ciśnienie, bo od tego trzeba zacząć, jęsli ciśnienie na rozgrzanym będzie oki to szukaj usterki w czujnikach i tp. Jeśli ciśnienie bedzie słabe to albo pompa siada albo silnik juz nie trzyma ciśnienia.
A tak poza tym to jestem z Konina
Pozdro dla Kleczewa :->

: 14 kwie 2007, 00:30
autor: Motostacja pl
No to tym bardziej witam kolege i pozdrawiam. Mam nadzieje że rozwiążesz problem.

: 16 kwie 2007, 08:43
autor: Damian1406
Labiel poradź mi, bo ty tu jesteś specem od Audi.
Wymieniłem te czujniki oleju, i kurcze nadal pika i świeci ta kontrolka natomiast tylko kiedy silnik jest zimny, jak się już rozgrzeje to przestaje. Napisz o co tu w ogóle chodzi, ciśnienie ok, czujniki ok, może gdzieś jest przetarty kabelek.
Poradź coś, bo zaczyna już mnie to denerwować.
Pozdro.

: 16 kwie 2007, 23:09
autor: Motostacja pl
Właśnie gdybyś miał ciśnienie słabe to prędzej by ci ta kontrolka piszczała na rozgrzanym silniku a nie na zimnym. A opisz dokładnie jak to jest z tym piszczeniem. Czy na zimnym silniku po odpaleniu silnika gaśnie ci kontrolka oleju, czy świeci ci cały czas i kiedy włancza sie brzęczek??

: 17 kwie 2007, 08:58
autor: Damian1406
Labiel pisze:Właśnie gdybyś miał ciśnienie słabe to prędzej by ci ta kontrolka piszczała na rozgrzanym silniku a nie na zimnym. A opisz dokładnie jak to jest z tym piszczeniem. Czy na zimnym silniku po odpaleniu silnika gaśnie ci kontrolka oleju, czy świeci ci cały czas i kiedy włancza sie brzęczek??
Jak odpalę auto to kontrolka normalnie gaśnie i na wolnych obrotach się nie zapala ani nie pika, dopiero jak ruszę i obroty dojdą do 3 tyś to się zapala i pika i tak z dziesięć razy na każdym biegu dopóki się silnik nie rozgrzeje do temperatury około 60-70 stopni.

: 17 kwie 2007, 13:27
autor: Motostacja pl
No bo jak wiesz pewnie to w audi są dwa czujniki ciśnienia oleju. Jeden odpowiada za pomiar ciśnienia na biegu jałowym, a drugi juz podczas jazdy, przy wyższych obrotach, to ten z brzęczkiem. Czyli u ciebie na bank problem leży w tym drugim czujnikiem ale co może być nie tak to szczerze mówiąc nie mam pomysłu. W pierwszej chwili powiedzialbym że to wina czujnika, bo mówisz że ciśnienie masz ok, ale pisałeś też że go wymieniałeś i jest tak samo. Warto byłoby też sprawdzic ciśnienie oleju na zimnym silniku, wtedy jak jeszcze pika ci ta kontrolka, żeby już całkowicie wyeliminować winę ciśnienia. Nie wiem czy dobrze myślę, bo mogłoby być tak, że na zimnym silniku gdy olej jest trochę gęściejszy i będzie smok ssawny pompy czymś przytkany to może nie pociagać tyle oleju ile potrzebuje na wysokich obrotach. A jak juz olej sie rozgrzeje i będzie bardziej płynny wszystko może być ok. Ale to tylko takie moje strzelanie. W przeciwnym razie to szukałbym tej przyczyny już konkretnie w czujniku lub winy upatrywał bym na przewodach, kostkach lub w liczniku. Może cos gdzieś nie łaczy.

: 17 kwie 2007, 15:00
autor: Damian1406
Mechanik stwierdził że na zimnym silniku ciśnienie jest ciut za wysokie ale mieści się w normie (no chyba że się myli) no ale sprawdzał według katalogu i w tolerancji się na pewno mieści.
Będę musiał sprawdzić kabelki, no ale jakby kabelek był przetarty lub uszkodzony to mi kontrolka cały czas świeciła i piszczała a tak nie jest. Ciężki to temat dla mnie i nie mam pojęcia co z tym zrobić.

: 17 kwie 2007, 20:55
autor: Motostacja pl
Szczerze mówiąc też nie wiem pod co to podpiąć i co może być tego przyczyną. Napewno o silnik nie masz sie co martwić, skoro ciśnienie jest dobre, to nic mu się ni stanie, ale ta piszcząca kontrolka napewno nieźle wkurza. Jedyne co przychodzi mi do głowy to wina tego czujnika i tyle. Jedyne co można w tej sytuacji zrobić to szukać winy w kablach.

: 18 kwie 2007, 12:13
autor: Damian1406
Wiesz co, tak sobie myślę, że jak sprowadziłem moją audiczkę, nigdzie nie było napisane na jakim oleju gościu jeździł, może jeździł na pełnym syntetyku a ja wlałem pół syntetyk i może coś się w komputerze poprzestawiało i może trzeba będzie go zrestartować.
Liabel ty jesteś mechanikiem? Jeśli tak to może sam byś na to zerknął, podjechałbym do ciebie do Kleczewa.