Strona 1 z 1
[B4 ABT+LPG] Przegrzewa się silnik
: 14 lip 2009, 14:51
autor: marekkk4
Witam wszystkich sympatyków audi 80. Mam taki problem od paru dni auto nagrzewa się do 100-105 stopni gdy jeżdze po mieście a wentylator milczy wcześniej załączał się tak przy 95-97. gdy gaszę auto na lewej stronie maski pojawia się para. Jak ją podniosłem okazało się że paruje ze zbiorniczka wyrównawczego i trochę płynu się wylało. po odkręceniu korka płyn opadł do połowy zbiornika ale jego kolor wyglądał jak kawa z mlekiem. A i parownik od gazu pokryty był szronem choć położony jest dość blisko zbiorniczka wyrównawczego. Forum przeszukałem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi do moich przyczyn. Z góry dziękuję za wszelką podpowiedź lub wskazówke co do tej usterki pozdrawiam marekkk4
Proszę stosować tagi zgodne z regulaminem
: 14 lip 2009, 14:55
autor: ivaszko
Możliwe ze termostat sie nie otwiera.Można też spróbować odpowietrzyć układ chłodzenia
: 14 lip 2009, 15:02
autor: grze
marekkk4 pisze:po odkręceniu korka płyn opadł do połowy zbiornika ale jego kolor wyglądał jak kawa z mlekiem.
1. Nigdy nie odkręcaj zbiorniczka wyrównawczego gdy płyn jest rozgrzany, bo możesz się poparzyć.
2. Jeśli kolor płynu przypomina kawę z mlekiem, to możliwe, że do płynu dostał się olej.
Napisz kiedy pojawił się ten problem. Czy jest to skutek jakiejś naprawy? Układ chłodzenia masz prawidłowo odpowietrzony?
Wszystkie wszystkie węże układu chłodzenia są gorące na rozgrzanym silniku?
Ps. Wbrew pozorom, było dość sporo na forum o podobnych problemach.
: 14 lip 2009, 15:11
autor: marekkk4
Problem zauwarzyłem dopiero wczoraj gdy silnik zaczoł się przegrzewać wcześniej zauważyłem, że ubyło trochę płynu ze zbiorniczka. Korek odkręciłem jak auto już trochę przestygło. Czy wszystkie węże były ciepłe niewiem ale sprawdze przy najbliższej okazji za to ten gruby wąż od chłodnice był ciepły ale wydawał się pusty. Ostatnio niebyło żadnych napraw.
: 14 lip 2009, 15:19
autor: grze
Przede wszytkim dolej płynu jeśli trochę ubyło.
Sprawdź czy nie masz oleju w płynie chłodniczym.
Wykręć świece i zobacz czy nie są mokre.
Obejrzyj wszystkie połączenia układu chłodzenia czy nie ma gdzieś nalotu po wyciekającym płynie - było sporo na forum co i jak sprawdzić, a także jak zlikwidować ewentualne wycieki.
marekkk4 pisze:ten gruby wąż od chłodnice był ciepły ale wydawał się pusty
ten wąż nie może być pusty. O tym jak odpowietrzyć układ chłodzenia znajdziesz na forum - było o tym bardzo dużo.
Sprawdź wszystko, co napisałem.
: 14 lip 2009, 15:45
autor: swiety82
Nikt natomiast nie wspomniał że pompa wody mogła zostać uszkodzona-czasem się zużywają-wymiana jest prosta. Dużo gorsze-i chyba najgorsze co może być-to pęknięcie głowicy na łączeniu gniazd zaworowych-stąd mogły być ubytki płynu-ale to najgorsza opcja-którą sam przerabialem-i raczej tutaj ją wykluczam. Sprawdź pompę wody i termostat.
: 14 lip 2009, 17:12
autor: kerpen_rp
Wymień czujnik wentylatora. To na 100% jest przyczyną.
: 14 lip 2009, 23:25
autor: shellah
kerpen_rp pisze:Wymień czujnik wentylatora. To na 100% jest przyczyną.
wątpie-czujnik nie odpowiada przecież za ubytek płynu
Jeśli masz zapowietrzony układ to nawet otwarcie się termostatu nie pomoże na tamp silnika bo ciśnienie nie puści chłodnej wody.
Pusty wąż sugeruje taką opcję-jeśli ci termostat nawala najlepiej go wyjąć i sprawdzić w misce lejąc na niego(gdy jest zimny) wrzątek. Jeśli sprężyna puści tzn że jest ok.
często płyn dostaje się do oleju ale i też dzieje się na odwrót-wylej tą kawę i rozpoznasz co jest czym
: 15 lip 2009, 10:28
autor: luk_OP_Q89
kerpen_rp pisze:Wymień czujnik wentylatora. To na 100% jest przyczyną.
Na pewno nie jedyną.Nie włączają się wentylatory i za to może odpowiadać o ile płyn ma cyrkulacje w ukł.chłodzenia.
shellah pisze:Pusty wąż sugeruje taką opcję-jeśli ci termostat nawala najlepiej go wyjąć i sprawdzić w misce lejąc na niego(gdy jest zimny) wrzątek. Jeśli sprężyna puści tzn że jest ok.
To dość popularna metoda ale niezbyt precyzyjna.Zdarza się że w czajniku,misce itp.termostat się otwiera a zamontowany już nie.Po drugie może się otwierać ale nie do końca i wtedy auto też będzie się przegrzewać.
marekkk4, Na początek uzupełnij płyn tak jak ci
grze, podpowiedział.Następnie odpowietrzenie układu(na forum znajdziesz jak).Kiedy będziesz miał pewność że płyn jest w całym układzie możesz obserwować na odpalonym aucie(klapa w górę)co się dzieje jak silnik dostanie temp.Palisz na zimno i czekasz, sprawdzasz ręką wąż czy się grzeje czy termostat puszcza.Obserwujesz czy włączają się wentylatory jeśli mimo 98-100stopni nic termiczny włącznik wentylatorów-dolna krawędz chłodnicy do wymiany( lub sam wentylator,wystarczy zewrzeć kable na dolnym czujniku i wentylatory powinny ruszyć).Kiedy będziesz już miał pewność że termostat jest ok.,układ odpowietrzony a wentylatory pracją i nadal sytuacja się powtarza możesz myśleć o pompie wody.Pamiętaj aby diagnozować usterkę od rzeczy najprostszych.
Kolor w zbiorniczku może sugerować przegrzanie jednostki i wykrzywienie głowicy ale nie musi.Po zagotowaniu płynu wypłyneły wszelkie przyklejone syfy jakie od lat osadzały się w układzie.Jak dojdziesz do ładu z chłodzeniem to zobaczysz jeśli przy gwałtownej jezdzie będzie się momentalnie grzał,będzie znikał płyn i/lub olej bądz też świece będą "tłuste" wtedy będziesz musiał robić głowice.Narazie nie panikuj tylko rób porządek z chłodzeniem bo przy tych upałach zamordujesz motorek