Strona 1 z 1
[B4 80 2.0 ABK LPG] - przymulony silnik
: 15 lip 2009, 22:41
autor: Dobry_K
Witam
Tak jak w temacie pytam o rade na to co zrobic z moim przymulonym silnikiem.
Mianowicie zauwazylem od jakiegos czasu to zamulenie na zimnym silniku i lekko nagrzanym, po prostu daje mu gaz a on sie dlawi nie moze sie zebrac na luzie. Jak sie nagrzeje to rwie i wkreca sie dobrze. Poza tym tego problemu nie ma na gazie i nie wiem od czego zaczac i gdzie szukac rozwiazania.
Dodam ze przy lekkim dodawaniu gazu wkreca sie dobrze ale jak mu tak depne to sie dlawi i nie moze sie zebrac, prosze o rade
Re: [B4 80 2.0 ABK LPG] - przymulony silnik
: 15 lip 2009, 22:55
autor: davidd1986
Dodam ze przy lekkim dodawaniu gazu wkreca sie dobrze ale jak mu tak depne to sie dlawi i nie moze sie zebrac
Witam.
U mnie pomogla wymiana kabli zapłonowych, świec, kopułki i palca (był też robiony remont głowicy), po wymianie tych częsci silnik sie juz nie dławi po pełnym dodaniu gazu.
: 16 lip 2009, 07:59
autor: Gruszka
A ja myślę że jest to źle dobrane ustawienie dawki gazu, jest za bogata i przy pełnym wciśnięciu gazu przy wolnych obrotach silnik nie jest w stanie tak szybko przepalić dawki gazu dopiero jak się wkręci na obroty zaczyna przepalać normalnie.
: 16 lip 2009, 09:00
autor: Dobry_K
Ale problem z paliwem PB jest tylko na zimnym silniku a na rozgrzanym jest ok, natomiast z gazem w ogole nie ma problemu
: 16 lip 2009, 09:21
autor: Gruszka
Już gdzieś na forum było o tym że może być przyczyną źle ustawiony zapłon <ok> <ok> <ok>
: 16 lip 2009, 22:21
autor: davidd1986
Moim zdaniem to nie zapłon (może się myle), jak wcześniej pisalem, mialem dokladnie to samo u siebie, zawiozlem autko do mechanika z przyczyną ze nie zapala, po odbiorze dalej ciężko pali, ale w/w problem znikł po wymianie tych części o których pisalem.
: 17 lip 2009, 10:30
autor: macspeed
A jak wygląda sprawa z filtrem paliwa? Jak jest zasyfiony to silnik będzie się dławił.
: 17 lip 2009, 14:45
autor: Dobry_K
ale jak juz pisalem na rozgrzanym silnikiem wszystko jest ok, kreci sie jak trzeba i nie dlawi
: 17 lip 2009, 16:37
autor: macspeed
Pamiętaj, że na zimnym silniku jest bogatsza mieszanka czyli większe zapotrzebowanie na paliwo. Dobrze radzę, zacznij od filtra
A co do układu zapłonowego to nie tu tkwi problem, jeżeli byłoby coś nie halo to na gazie chodził by jeszcze gorzej niż na benzynie.
: 17 lip 2009, 22:24
autor: Dobry_K
filtra powietrza czy paliwa ?
: 17 lip 2009, 22:54
autor: macspeed
filtr paliwa
: 18 lip 2009, 11:01
autor: Łysy_18
Zmień filtr a jeśli to nie pomoże to może być to również wina źle dobranej dawki. Jeśli chodzi o przewody to którejś nocki albo w jakimś ciemnym pomieszczeniu otwórz sobie maskę i sprawdź czy ci iskry skaczą(taka niebieska poświata przy fajkach przewodów). Jeśli tak to przewody bezwzględnie do wymiany. Palec i kopułkę można wymienić bo nie są drogie(i mówię tu o Beru).
: 24 lip 2009, 07:28
autor: Dobry_K
OK dzieki koledzy za RADY
zaczne o filtra i zobacze co sie bedzie dzialo i na pewno Was poinformuje o efektach
[ Dodano: 2009-09-20, 12:52 ]
Ok wiec Panowie jestem aktualnie po wymianie filtra paliwa na nowy i niestety nie ma poprawy w pracy silnika.
Kiedy dodaje delikatnie gazu to auto sie wkreca ale niestety jak dodam bardzo mocno (na zimnym silniku) to sie dlawi (mozna powiedziec ze zalewa) w efekcie dochodzi do strzalu z rury albo takie delikatne puchniecie slychac spod maski ;/
Nie wiem co robic hmm bo na gazie jest ok na rozgrzanym jak i na zimnym natomiast z benzyna jest tylko dobrze na rozgrzanym silniku
Co mam jeszcze wymienic ? lub co jeszcze sprawdzic ?
[ Dodano: 2009-10-17, 19:09 ]
Witam
Nie wiem czy to ma jakis związek ale przymulenie zniklo i juz jest ok
Problemem i powodem zamulenia auta moglo byc to iz jezdze na gazie wiec ilosc paliwa w baku ktore posiadalem byla zawsze mala i wahala sie w granicach rezerwy.
Pewnego razu zatankowalem 12 litrow benzyny, potem gazu do pelna i pojechalem do Poznania. Na drugi dzien odpalilem auto na benzynie i silnikczek smigal jak nowy, jezdzilem tu i tam na benzynie i jest ok. Wniosek nasuwa sie jeden a mianowicie:
- mala ilosc paliwa w baku powoduje niewydolnosc pompy paliwa i tzw. mulenie auta,
- szybko wietrzejace oktany z paliwa,
poza tym leje teraz po 10 litrow i za kazdym razem jak paliwo dochodzi mi do rezerwy odczowam powtorne mulenie silnika, po zatankowaniu paliwa auto odzywa
To byloby na tyle, pozdrawiam