Strona 1 z 1

[B4 2,0 ABT] Palaca sie kontrolka oleju .

: 16 lip 2009, 21:32
autor: rapidman
Witam i pzdrawiam wszystkich serdecznie .
Moj problem .
Ostatnio po odpaleniu auta pali sie kontrolka oleju przez dluzsza chwile okolo od 10 sekund do 1 minuty .
Jak juz rusze i jade to jest ok.
Nie odczuwam zadnych dolegliowsci silnikowych badz innych podczas jazdy .
Ale czuje dyskomfort odpalajac auto .
Do wymiany oleju jeszcze jakie 5000 tys ( wymieniam co 10 tys km ) .Poziom oleju 3/4 wskaznika oleju na bagnecie ,nie wiem czy to ma znaczenie ale olej dosc ciemny wrecz czarny .
Z takich zmian jakie nastapily ostatnio to to ze jezdze tylko na benzynie jakies ostatnie 2000 km.
Olej jaki mam Castrol 10 w 40 .
I co z tym zrobic ,nie przejmowac sie czy odwiedzic mechanika,wymienic olej itd.
Pozdrawiam i licze jak zawsze na szybka i trafna odpowiedz .

: 17 lip 2009, 00:51
autor: luk_OP_Q89
olej wymienić+filtr oleju tylko nie oszczędzaj kupuj porządny.
Jeśli sytuacja się nie zmieni sprawdzić ciśnienie oleju.

: 17 lip 2009, 10:23
autor: macspeed
Moim zdaniem lepiej od razu zmierzyć ciśnienie. Olej po 5 tys km nie jest przepracowany, więc szkoda go od razu zlewać.

: 18 lip 2009, 10:34
autor: luk_OP_Q89
Moim zdaniem lepiej od razu zmierzyć ciśnienie. Olej po 5 tys km nie jest przepracowany, więc szkoda go od razu zlewać.
Za to zawór w filtrze może być uszkodzony,więc wymienić i mierzyć.

: 18 lip 2009, 10:46
autor: Łysy_18
Przyczyn może być wiele ale tak jak radzi Ci kolega luk_OP_Q89, wymień ten olej i filtr. Ja miałem coś podobnego w swoim starym audi i wymiana oleju pomogła, problem znikł.

: 19 lip 2009, 10:45
autor: Mexic@no
U mnie podobna sytuacja była wymiana oleju i filtru nic nie pomogła no i ostatecznie zakończyło się szlifem wału i wymianą panewek powód uszkodzona pompa oleju

: 19 lip 2009, 10:53
autor: Motostacja pl
Mexic@no pisze:U mnie podobna sytuacja była wymiana oleju i filtru nic nie pomogła no i ostatecznie zakończyło się szlifem wału i wymianą panewek powód uszkodzona pompa oleju
Dlatego zanim zaczniemy szukać powodu usterki w czujnikach, elektryce itp warto było by sprawdzić rzecz podstawową, czyli samo ciśnienie oleju. Bo w końcu te kontrolki do czegoś służą i nie świecą tylko jak popsuje się czujnik.