Strona 1 z 6

[B4 ABT LPG] Silnik pracuje jak Diesel (dodany filmik st. 3)

: 03 sie 2009, 20:50
autor: LeeOne
Witam, mam problem z moim ABT, silnik dziwnie pracuje chodzi tutaj o dźwięk pracy silnika - klepie jak diesel pod obciążeniem.
W grudniu silnik był po remoncie - panewki, szklanki, paski, rozrząd, uszczelniacze, sonda, wtryskiwacz, głowica planowana. I był spokój.
Po czasie dźwięk powrócił i jest jak wcześniej, stracił na mocy.
Już skończyły mi się pomysły co to może być.
Może ktoś wie czemu ten silnik pracuje tak głośno jak diesel?
Nawet sąsiedzi mówią - ładne auto diesel? - nie, benzyna + Lpg :shock:

Dodałem filmik:
https://audi80.pl/b4-abt-lpg-silnik- ... htm#435210

: 03 sie 2009, 21:31
autor: sagem
U mnie było podobnie, ale tylko z rana,jak odpalałem po zimnej nocy, tak przez jakieś 2 sekundy, po za tym dodam, że ten dźwięk znikł kiedy wymieniłem uszczelniacze zaworowe, a co to ma się do tego klekotania to już nie wiem, no i silniczek ładniej pracuje na Pb98 niż na 95 ;-). Może spróbuj zalać Modyfikator Plus, podobno pomaga.

: 03 sie 2009, 21:38
autor: radziobiker
Może krokowiec Ci siada.

: 03 sie 2009, 21:44
autor: LeeOne
A co ma do tego krokowiec? pozatym w ABT nie ma krokowca tylko nastawnik przepustnicy.

: 03 sie 2009, 21:50
autor: Dziki
Jaki masz przebieg i jakim olejem zalany? Kiedy wymieniałeś go?
temp masz w normie??

: 03 sie 2009, 21:54
autor: LeeOne
Przebieg ok 200k olej wymieniany w grudniu castrol 10w40. Silnik grzeje się normalnie nie przekracza 100C

: 03 sie 2009, 21:57
autor: Dziki
ile ci klepie mniejwiecej tych szklanek "nowych" :mrgreen:
ja w 20v mam kpl 20szt nówki a klepie mi ze 3 :roll:

: 03 sie 2009, 22:00
autor: LeeOne
jeżeli w ogóle to klepią szklanki, dźwięk jest podobny do tego jak odpala się bardzo zimny silnik tylko, że jest słyszany tylko pod obciążeniem na luzie jest ok.

A jak to jest z wałkiem rozrządu może być zużyty? to może wałek jest temu winny.

: 03 sie 2009, 22:07
autor: Dziki
pod obciążeniem to tylko winna zapłonu i liczby okt. paliwa.

: 03 sie 2009, 22:11
autor: LeeOne
Zapłonu? a co z nim może być nie tak? Na benzynie i na LPG pali dobrze i objaw występuje na obu rodzajach paliwa.
Przypominam, że po remoncie silnika było ok, w tym czasie zapłon był przestawiany tylko raz i to już po powrocie tego klekotania.

: 03 sie 2009, 22:21
autor: Dziki
LeeOne pisze:po powrocie tego klekotania.
czyli jak miałeś już kiedyś taki odgłos to powinieneś wiedzieć czy to szklanki. Z resztą o diagnoze możesz podjechać na warsztat i za darmo ci wysłucha i powie co to ;-)

: 03 sie 2009, 22:35
autor: LeeOne
Mechanicy zaraz by chcieli wymienić pół silnika, już byłem jedni mówią, że silnik się kończy inni każą wymienić olej jeszcze inni rozkładają ręce i mówią, że jak się nic nie dzieje specjalnego to lepiej nic nie ruszać.
Takich mechaników mam w regionie.
Jak kupiłem to auto to mój ojciec był u znajomego wymienić uszczelniacz pokrywy zaworów bo puścił i tam jego znajomy powiedział, że wałek jest do wyrzucenia, ale z moim ojcem trudno się dogadać i nie wiem o co dokładnie chodziło z tym wałkiem czy krzywki są starte czy co.
W sobotę będę ściągał pokrywę aby ją pomalować i chcę obejrzeć wałek w jakim jest stanie.
Na co mam zwrócić uwagę? jak wygląda zużyty wałek? może jakieś foto?

: 05 sie 2009, 19:27
autor: Motostacja pl
Jak to zawsze mówi - nie zaszkodzi sprawdzić ciśnienie oleju. Trochę ci to może powiedzieć. Jeśli będzie słabe to nie najlepiej. Jeśli ciśnienie będzie ok przyczyn można szukać dalej. Sprawdzenie ciśnienia oleju jeśli ma się ciśnieniomierz to kwestia 5 minut.

Wałek też możesz sprawdzić. Zdejmij pokrywę. Powinno być widać czy jest już dojechany czy nie. O ile się nie mylę to wałek na zewnątrz jest pokryty jakimś bardzo twardym stopem. Przy bardzo zużytym wałku widać odbarwienia metalu ponieważ ściera się na wierzchnia warstwa i pod nią widać inną o nie co innym odcieniu. Jeśli wałek byłby dojechany to zawory pracowałby gorzej a co za tym idzie byłyby spadki mocy. Co do dźwięku to podejrzewam że mógłby być podobny jak przy szklankach. Ale to już powinieneś sam określić. Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz co się dzieje.

Po za tym jak na ciepłym silniku zdejmniejsz pokrywę i naciśniesz na szklanki to każda powinna być twarda. Jeśli będą tam luzy to też oznacza że jest jakiś problem w obrębie szklanki - wałek. Test nie jest do końca miarodajny, ale przynajmniej w jakimś % na pewno.

Prponuje sprawdzić Rozrząd.

: 26 sie 2009, 21:52
autor: Esekowski
Jak dawno wymieniałeś rozrząd??
Mojemu znajomemu kilka tygodni temu po samodzielnej wymianie rozrządu i przejechaniu koło 100 km silnik nagle zaczął pracować jak Traktor tzn Diesel.
Okazało się, że rozrząd się przestawił i trochę go to kosztowało ale teraz chula normalnie po wymianie znowu rolek i paska :)

: 27 sie 2009, 23:42
autor: LeeOne
Jak pisałem kilka postów wcześniej - wymiana była w grudniu.