Strona 1 z 1

[2.0 ABT] Problem z niskimi obrotami

: 08 sie 2009, 23:55
autor: edis
Witam.
Dwa dni rano odpalilem moje audi. Odpalam na benzynie. Po odpaleniu obroty wskoczyly na 2000 i tak trzymaly na biegu jałowym caly czas po pewnym czasie obroty wynosily 400 - 500 gdy puszczalem z biegu na luz to spadały tak nisko ze aż gasł prawie.. Teraz caly czas na gazie jak i na benzynie obroty na luzie wynosza 400-500. Dzień wczesniej jak przyjechalem bylo wszystko ok. Co sie moglo stac?
Drugie pytanie: Czasami auto odpali ale cieżko a gdy przy odpalaniu za krotko trzymam to zgasnie. Gdy probuje odrazu drugi raz to odpala strasznie długo ale zapali. Co to może być. I trzecie pytanie: na benzynie auto jak wciskam gaz do dechy to auto tak jakby nie idzie równo, tylko czasami przystaje.
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.

: 09 sie 2009, 09:01
autor: Canibal
a jak swiece ,kable ,kopulka ? Do tego krokowy mozesz sprawdzic .

: 09 sie 2009, 09:12
autor: Darek_32
Sonda lambda do sprawdzenia.

: 09 sie 2009, 13:26
autor: edis
Więc tak wydaje mi się ze krokowy to nie bo to wtedy obroty by skakały a tutaj cały czas są równe ale bardzo niskie, że aż samochód sie trzęsie. świece i kable dawno nie wymieniane, kopułka tez nie sprawdzana i sonda lambda tak samo, mysle ze musiał bym ją sprawdzić pierwszą. Jutro podjade do mechanika jak będe wiedział co wtedy zdam relacje ;)
Dzięki za odpowiedźi.

: 09 sie 2009, 14:25
autor: zakwapl
Niech Ci sprawdzi czy zapłonu nie masz przestawionego i niech zrobi regulację gazu.Sprawdź sobie odrazu filtry.

: 09 sie 2009, 15:25
autor: Hołowczyc20
Sprawdź również niebieski czujnik. ;-)

: 09 sie 2009, 19:04
autor: edis
A cóż to za niebieski czujnik oraz gdzie sie znajduje i za co jest on odpowiedzialny??? Byc może cos sie rozregulawalo jak kolega wyżej pisał.

: 09 sie 2009, 19:45
autor: krisiun1
Niebieski czujnik odpowiedzialny jest za ssanie a co za tym idzie za obroty na zimnym silniku, znajduje się w króćcu po lewej stronie głowicy.

: 09 sie 2009, 20:27
autor: tomo
Miałem to samo, wymiana niebieskiego czujnika rozwiązała problemy, koszt ok. 50zł (tyle mnie kosztował), wymiana 10 minut. Kable i świecie oczywiście następne w kolejce - wymieniłem na NGK i silnik jakby zaczął równiej pracować, zarówno na gazie jak i benzynie. Oto modele świec i kabli jakie zaleca NGK do silnika ABT z instalacją gazową:
kable - NGK RC-VW242 - ok.190zł/komplet
świece - NGK PGR6D - ok.25zł/szt
Warto dać raz większą kasę i wiedzieć, że płacisz za jakość, bo jak kupiłem kable za 60złto rozpadły się po pół roku...

: 09 sie 2009, 22:45
autor: edis
To musze jutro sprawdzić ten niebieski. Tylko jak sprawdzić czy jest sprawny czy nie? Obroty silnika caly czas sa niskie czy auto jest zimne czy tez po rozgrzaniu silnika. Dziwne jest to, że to nastąpiło tak nagle a wczesniej wszystko było ok. Zobaczymy jutro :)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-08-10, 22:24 ]
Witam ponownie. Więc dzisiaj rano bylem u mechanika. Powiedziałem co mi sie dzieje jakies kabelki poruszal jednego zlutował po lewej stronie za filterm powietrza, mówił ze od sania.. Cóż obroty już są dobre ale nie zawsze, np gdy jest zimny słabo zapala i ma przez pare chwil niskie obroty około 500 potem wskakuje na 900 i obroty falują czasami a czasami jest dobrze. Odpalam go zawsze na benzynie, na gaz jak przelaczam to dzieje sie to samo. Zauwazylem ze gdy krece kierownica to obroty spadaja tez dop 500-400.. Gdy sie auto rozgrzeje chodzi lepiej ale nie tak jak powinno. Proszę o jakies podpowiedźi..
Pozdr.