Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABK] problem z obrotami biegu jałowego

: 20 sie 2009, 22:01
autor: Marek_lubuskie
Witam.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć ze tematy tego typu były wielokrotnie poruszane, jednak ja nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż sprawa wygląda następująco. Autko posiadam od jakiegoś roku czasu i zawsze moje wolne obroty to było 1000 obr/min. Wiem ze to troszkę za dużo (jeśli się nie mylę to ma być 900 ± 50 obr/min) ale jakoś mi to nie przeszkadzało. Niestety jakiś czas temu musiałem zostawić samochód u mechanika bo niestety padła mi pompa olejowa. Wszystko zostało ładnie naprawione jednak teraz mam problem właśnie z obrotami. Nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny mam prawie zawsze 1100 obr/min, a to już dużo za dużo. Czasami jak chwilkę pochodzi to spadają do 1000 obr/min jednak po lekkim przy-gazowaniu znów jest 1100 obr/min. Przejrzałem wszystkie węże i wydaje mi się ze są całe a wiec nie ciągnie jakiegoś lewego powietrza, a teraz chyba zabiorę się za sprawdzenie korkowca ale nie wiem czy to coś pomoże.
Proszę o jakieś sugestie w tym temacie.
Pozdrawiam i dzięki.

: 20 sie 2009, 22:41
autor: grzejnik500
Od razu powiem, że nie jestem spcem od ABK. Ale po objawach tak jak piszesz na początek sprawdz krokowca, gumy czy nie lapie lewego powietrza, jeżeli na przepustnicy masz wyłączniki krańcowe sprawdz czy działają .

: 20 sie 2009, 23:15
autor: HeavenQueen
Witaj,

- podłącz VAG'a, sprawdź błędy, pokasuj,
- sprawdź szczelność dolotu i odmy,
- sprawdź czy podłączone są wszystkie czujniki (np. "niebieski" temperatury),
- przemyj zawór wolnych obrotów (potocznie: krokowiec),
- wyczyść przepustnicę,
- sprawdź krzywą rezystancji potencjometru przepustnicy,

To na początek.

Pozdrawiam,
Rafał :-)

: 21 sie 2009, 14:05
autor: Grzegorzbielsko
Najpierw sprawdź czy czasem podczas naprawy nie podciągnął ci cięgna od przepustnicy albo nic jej nie blokuje!
Jak nie to dopiero rozbieraj auto :mrgreen: ale zacznij od podstaw czyli przemyj zawór biegu jałowego, wyciągnij przekaźnik 30 przeczyść nóżki, możesz go od razu prze lutować zerknij tez od przepływomierza czy nie przyciera się klapka.

[ Dodano: 2009-08-21, 14:10 ]
HeavenQueen pisze:pokasuj,
W ABK jesteśmy w tej dobrej sytuacji że ECU po każdym wyłączeniu stacyjki kasuje błędy :lol: pozostawia je tylko w pamięci co niczemu nie przeszkadza w normalnej eksploatacji.

: 22 sie 2009, 16:37
autor: WOJTEK26
Na poczatek moze spróbowac wyczyscic krokowca, sprawdź regulator cisnienia paliwa i podepnij VAG-a i sprawdz jakie parametry pokazuje przepływka, czujnik połozenia przepustnicy oraz czujnik temp silnika. Dla formalnosci mozesz wymienic lub przelutowac styki przekaźnika 30.

: 24 sie 2009, 20:53
autor: Marek_lubuskie
Witam.
Jak do tej pory miałem tylko czas by sprawdzić podstawowe rzeczy.Przemyłem krokowca , sprawdziłem przepływomierz , pogrzebałem tez coś w przekaźniku. Jak na razie brak jakich kolwiek rezultatów.
Jednak przydało by się gdzieś autko podłączyć.
Przy okazji co należy odłączyć przy wyminie pompy olejowej ,by to w miarę sprawnie zrobić ?
A czy mógł by mieć na to wpływ przestawiony rozrząd ?