Strona 1 z 1

[80 B4 ABK] znikająca iskra

: 21 sie 2009, 08:36
autor: szczescie
Mam problem ze znikającą iskrą, a poniżej przedstaiam kilka pytań i prosze o pomoc.

1.Jaki może być powód znikającej iskry na świecach?
/wyeliminować można świece, przewody WN, palec i kopułkę - są po wymianie jakieś 4-5 miesięcy/

2.Prąd do cewki dochodzi, jak sprawdzić czy z niej wychodzi?

3.Czy przyczyną może być modół zapłonowy, aparat zapłonowy?
/nie wiem czy to nie jest aby to samo/

: 21 sie 2009, 09:48
autor: Ka1230
szczescie, napisz czy znikla ci calkiem iskra czy tylko co jakisz czas znika i w jakich okolicznosciach sie traci

: 21 sie 2009, 10:19
autor: krisiun1
Przyczyną może być sama cewka, ciężko jest to sprawdzić, moje auto zgasło 3 razy podczas jazdy z odstępem kilku tygodni.4 raz już nie dało się go odpalić.Cewka padła całkowicie.

: 21 sie 2009, 10:34
autor: Wojtek70
Cewkę sprawdzisz zdejmując przewód W.N. odchodzący od cewki i przykładając do masy na jakieś 2mm od niej ( nie dotykać blachy ), załączając rozrusznik ma być iskra.

: 21 sie 2009, 12:33
autor: szczescie
Ka1230 pisze:szczescie, napisz czy znikla ci calkiem iskra czy tylko co jakisz czas znika i w jakich okolicznosciach sie traci
Najpierw zgasł mi kilka dni temu ale sądze że to była przyczyna przewodu od cewki do kopułki bo się urwał ten cypelek co się wkłada do kopułki, wymieniłem i pojeździł 4 dni. No i wczoraj stanoł na skrzyżowaniu /podczas ruszania/ i amba /dopiero po 6 godzinach zapalił. jak kuzyn dotknoł karoserii autko orzyło - prawie jak kurza łapka ;)/, nie było iskry, prad do cewki dochodzi /sprawdzałem żaróweczką/, wszystkie wtyczki posprawdzałem czy sie nie wypieły.
Podobno ta iskra jest jakaś anemiczna /jeśli to pomoże/.
Wojtek70 pisze:Cewkę sprawdzisz zdejmując przewód W.N. odchodzący od cewki i przykładając do masy na jakieś 2mm od niej ( nie dotykać blachy ), załączając rozrusznik ma być iskra.
A na świecy tego zabiegu nie można sprawdzić? /zamiast do kopułki podpiąć przewód ze świecą? - żona bedzie mi pomagać a nie wiem czy bedzie chciała krecić rozrusznikiem/ Gdyby ewentualnie się stykło to co się stanie?

Czy jak gmerałem przy stacyjce /wpodpinałem przewody do odpalenia na krótko bo mi padła stacyjka/ to mogłem coś zchrzanić? z tym że to było jakieś 2 miesiące temu i autko chodziło bez problemu.

: 21 sie 2009, 18:19
autor: czarekj
szczescie pisze:Gdyby ewentualnie się stykło to co się stanie?
Cewka padnie zupełnie.
szczescie pisze:Najpierw zgasł mi kilka dni temu ale sądze że to była przyczyna przewodu od cewki do kopułki bo się urwał ten cypelek co się wkłada do kopułki,
To była przyczyna uszkodzenia cewki. Cewka nie może pracować bez "obciążenia" bo w module cewki uszkadza się stopień stabilizacji napięcia iskry.
szczescie pisze: A na świecy tego zabiegu nie można sprawdzić? /zamiast do kopułki podpiąć przewód ze świecą?
Jedyne słuszne rozwiązanie.

: 21 sie 2009, 21:15
autor: szczescie
czarekj pisze:
szczescie pisze:Najpierw zgasł mi kilka dni temu ale sądze że to była przyczyna przewodu od cewki do kopułki bo się urwał ten cypelek co się wkłada do kopułki,
To była przyczyna uszkodzenia cewki. Cewka nie może pracować bez "obciążenia" bo w module cewki uszkadza się stopień stabilizacji napięcia iskry.
To jest możliwość, że auto w jakiś przedziwny sposób poruszało się pomimo uszkodzenia tego przewodu? /to było chyba głupie pytanie ale wole się upewnić, ale w/g mnie jest to niemożliwe/

Nie wiem teraz co robić ponieważ auto dziś jeździ i wszystko jest dobrze.
Nie pamiętam ale cewka ma 2 oporności? Jeśli tak to nie wiecie gdzie znajdę jakieś dane techniczne? - To mógłby być jedyny sposób sprawdzenia cewki /jeśli jej rezystancja jest zmniejszona od wzorcowej/ czy pada czy coś innego.

Poprawcie mnie jeśli się mylę w rozumowaniu.

: 21 sie 2009, 23:27
autor: czarekj
szczescie pisze:Nie wiem teraz co robić ponieważ auto dziś jeździ i wszystko jest dobrze
Kup cewkę z modułem na zapas i woź ze sobą.
Prawdopodobie masz cewkę zespoloną z modułem, czyli auto wyprodukowane do sierpnia 1993r. Jeżeli tak to odpuść sobie sprawdzanie samej cewki. W tym modelu psuje się najczęściej moduł zapłonowy montowany razem z cewką. Niestety koszt samego modułu jest niewiele mniejszy niż koszt nowej cewki z modułem.

: 21 sie 2009, 23:34
autor: szczescie
czarekj pisze:
szczescie pisze:Nie wiem teraz co robić ponieważ auto dziś jeździ i wszystko jest dobrze
Kup cewkę z modułem na zapas i woź ze sobą.
Prawdopodobie masz cewkę zespoloną z modułem, czyli auto wyprodukowane do sierpnia 1993r. Jeżeli tak to odpuść sobie sprawdzanie samej cewki. W tym modelu psuje się najczęściej moduł zapłonowy montowany razem z cewką. Niestety koszt samego modułu jest niewiele mniejszy niż koszt nowej cewki z modułem.
Ale skoro padł moduł to jak samochód mógł się sam naprawić? /gdzieś czytałem że jeżeli pada moduł to już auto się nie uruchomi/
Doradź mi czy mam oryginał kupować czy coś innego?