Strona 1 z 2
[Audi 80 b4 2.0 ABT] wymiana termostatu problem
: 28 sie 2009, 11:41
autor: Misiek91
: 28 sie 2009, 11:59
autor: kaline1984
Witam. Musisz odkręcić te czarne kolanko.Może krecisz nie w tą strone?
: 28 sie 2009, 12:05
autor: Misiek91
próbowałem problem w tym ze z byt mało miejsca jest na kręcenie i mam wrażenie ze powoli klucz już przesuwa się po śrubie niźli odkręca ;/ idę kombinować dalej
: 28 sie 2009, 12:09
autor: grze
To nie kolanko, tylko króciec, pod którym jest termostat. Nie używaj zadużej siły, bo zerwiesz gwint i będzie problem.
A tak w ogóle, to nie lepiej byłoby Ci wyjąć pompę wody? O ile się nie mylę, to na forum powinno być foto-story jak to zrobić.
Dodano:
Zobacz tu:
https://audi80.pl/b3-pm-i-pewnie-wie ... pompa+wody
: 28 sie 2009, 12:11
autor: kaline1984
Może od dołu.
: 28 sie 2009, 12:13
autor: grze
Misiek91, a tu masz story z wymiany termostatu w AAZ:
https://audi80.pl/b4-aaz-wymiana-ter ... termostatu
: 28 sie 2009, 13:12
autor: Misiek91
dzieki wam wielkie już zabieram się za studiowanie potem powiem jak mi poszło xd
: 28 sie 2009, 22:33
autor: LeeOne
Z tymi śrubami co trzymają króćca tez miałem problem gdy wymieniałem termostat, nie dość, że są strasznie zapieczone to jeszcze łatwo z nich zrobić nit
proponuję użyć dużo WD40 i delikatnie młotkiem popukać to puści, potem najlepiej wkręcić tam śruby na imbus.
Ja walczyłem z 1 śrubą godzinę bo zamieniła się w nit... w końcu użyłem wiertarki
: 29 sie 2009, 15:46
autor: Motostacja pl
Dopierałem się do tych śrub wiele, wiele razy. Najpierw w ze 3 razy w Golfie II, potem z 10 razy w B3 i zaraz po kupnie w B5. Zawsze używałem do tego długiego klucza nasadowego. Te śruby mają to do siebie że trzymają dość mocno. Za każdym razem musiałem użyć sporo siły tak aby śruba pstrykła. Na szczęście nigdy nic się nie stało.
: 01 wrz 2009, 22:37
autor: Misiek91
no po dlugich próbach załatwił mi tata specjalne klucze takie dłuuugie nasadowe i jakoś poszło ;] a zdenerwowałem się gdyż okazało się, że stary termostat działa a nowy nie :mrgreen: sprawdzałem w gorącej wodzie i ten stary sie otwierał a ten nowy nawet we wrzątku nie drgnął. Wiec wychodzi na to, że czujniki są walnięte bo wiatrak włącza się dopiero przy 100*C.
edit: mam takie pytanie bo mam dwa wiatraki i są na króćcu dwa czujniki i który jest od czego?
Wiem troche to niezrozumiałe pytanie ale interesuje mnie po co są dwa jakby jeden nie wystarczył
: 01 wrz 2009, 22:52
autor: grze
Misiek91 pisze:mam takie pytanie bo mam dwa wiatraki i są na króćcu dwa czujniki i który jest od czego?
1) niebieski 2-pinowy jest od ECU - ten Cię nie interesuje, bo odpowiada mi.in. za ssanie
2) biały 3-pinowy jest od wskazań temperatury chłodzenia na zegarach
Czujnik, który włącza wentylator chłodnicy znajduje się na chłodnicy. jeśli stoisz przodem do auta, to jest to prawy dolny róg chłodnicy (pod wężami od chłodnicy).
Jeśli masz ABT z klimą, to musisz mieć inny czujnik niż do ABT bez klimy.
Edit:
A tak w ogóle, to sprawdzałeś czy równomiernie nagrzewa Ci się chłodnica? Może jest zakamieniona?
: 08 wrz 2009, 16:46
autor: Misiek91
uff miałem napisać co i jak ale jakoś czasu nie było ostatnio humm więc tak byłem z tym u mechanika i doradził aby wymienić wyłącznik chłodnicy, kupiłem nowy i poprosiłem mechanika o pomoc w podłączeniu okazało się ze mam jednobiegowy wiatrak a nie dwu więc podpiął to jakoś tak aby się włączało przy pierwszym biegu i temperatura teraz nie przekracza 90*C doradził mi również wymienienie wiatraka na dwubiegowy i pójście do elektryka aby mi to odpowiednio ustawił. Teraz jaja bo w międzyczasie siadły mi kierunki a awaryjne działają ale to chyba taka kostka co tak pikała, ale to nad tym będę dopiero siedział. Dzięki wielkie za rady
Pozdrawiam
: 08 wrz 2009, 16:50
autor: grze
Misiek91, masz klimę? ile masz wiatraków na chłodnicy? Jeśli masz, klimę, to powinieneś mieć dwa. napisałem CI wcześniej, że dlatego ABT wersja z klimą ma inny czujnik włączający wentylator niż wersja ABT bez klimy. Jeśli założysz prawidłowy czujnik dla swojej wersji, to nie powinno być potrzeby nic przerabiać.
: 08 wrz 2009, 17:08
autor: Misiek91
no mam klime i dwa wiatraki ;/ o masakra :shock: czyli możliwe ze to przez czujnik ? ile taki może koszatować?
: 08 wrz 2009, 17:14
autor: grze
Misiek91 pisze:no mam klime i dwa wiatraki ;/ o masakra :shock: czyli możliwe ze to przez czujnik ?
tak, możliwe, że źle dobrany czujnik.
Misiek91 pisze:ile taki może koszatować?
nie wiem. ale najlepiej kup ori czujnik w ASO do tego modelu i powiedz że to wersja z klimą. jak zadzwonisz do nich, to podadzą Ci cenę.