Strona 1 z 2

[B4 2,0 ABT] Wysadza uszczelniacz walu korbowego

: 29 sie 2009, 14:31
autor: Manolo
Witam,
problem jak w temacie- <1rok temu mialem zachlapany rozrzad,diagnoza-stare uszczelniacze,przy wymianie okazalo sie,ze byly ok, tylko wyskoczyl uszczelniacz na wale korbowym.Teraz nagle znowu widze olej na rozrzadzie.Co moze powodowac wyskakiwanie uszczelniacza?
Pozdrawiam,
Tomasz

: 29 sie 2009, 15:22
autor: krzycho
Odma czysta?

: 29 sie 2009, 20:36
autor: Grzegorzbielsko
krzycho pisze:Odma czysta?
czyli po polsku odpowietrzanie komory wału korbowego.
Przewód który idzie koło filtra oleju do takiego grzybka na pokrywie zaworów.

: 29 sie 2009, 21:37
autor: piotrcsw
Sprawdź jeszcze czy jak na zapalonym silniku odkręcisz korek wlewu paliwa to:
- zmniejszą się obroty
- jak mocno dmucha (o ile dmucha)
- czy przypadkiem nie zgaśnie

: 29 sie 2009, 23:18
autor: kaline1984
Witam. Kolego Grześ to silnik ABT a nie ABK w opisie tak jest napisane czyli brak grzyba. Kolega Piotrek Miał na myśli korek wlewu oleju a nie paliwa?:-)Mam racje?

: 30 sie 2009, 10:16
autor: piotrcsw
Taa, sorry. Myślałem dobrze, napisałem źle... ;-)

: 30 sie 2009, 10:16
autor: Marcin D
Za duze cisnienie w skrzyni korbowej czyli:
1-łodma zawalona nagarem
2-skonczyly sie pierscienie i cisnienie z nad tloka zwiewa do skrzyni korbowej.

Albo jedno i drugie.

: 30 sie 2009, 10:19
autor: piotrcsw
Dlatego właśnie należy sprawdzić reakcje na otwarcie korka wlewu oleju. Jeżeli nie zgaśnie, różnica obrotów nie bedzie duża to znaczy, że odma... A jeżeli spadnie na obrotach, aż zgaśnie to pierścionki do zrobienia

: 30 sie 2009, 19:28
autor: grze
tak jak pisze piotrcsw, w ABT po odkręceniu korka wlewu oleju na włączonym silniku nie powinno być różnicy w jego pracy, czyli nie powinien spadać z obrotów, a już tym bardziej zgasnąć.

Manolo, zdejmij pokrywę obudowy filtra powietrza i zobacz czy od strony odmy filtr powietrza nie jest zarzygany olejem.
Manolo pisze:Teraz nagle znowu widze olej na rozrzadzie.Co moze powodowac wyskakiwanie uszczelniacza?
przede wszystkim powinieneś powycierać ten olej i znaleźć miejsce, z którego on wycieka. bez tego nikt Ci na odległość za dużo nie doradzi. Może simering wałka rozrządu puszcza? albo uszczelka pod deklem zaworów?

: 30 sie 2009, 22:40
autor: Manolo
Witam,
dziekuje wszystkim za odpowiedzi;rozumie,ze stawiacie na zawalony przewod odmy, ten metalowy, ktory idzie ze skrzyni korbowej do gumowego trojnika,laczacego z pokrywa zaworow i filtrem powietrza?Wyciagnac i przeczyscic go? Czy calosc ukladu, tzn w ktorym miejscu sie to zwykle zatyka?
Sprawdzalem korek, odkrecenie go nie ma ZADNEGO wplywu na prace silnika, natomiast lekko dmucha z niego spalinami - czyli dobrze? Obudowa filtru od wewnatrz jest troche pobrudzona olejem,tak jak i sam wtryskiwacz - czyli chyba wlasnie tak powinno byc?
Tak sie zastanawiam, czy gdy jest zatkana odma,to nie wysadzaloby np bagnetu?
Olej na 90% wycieka z uszczelniacza walu korbowego,tak jak poprzednio.
Pozdrawiam,
Tomek

: 30 sie 2009, 22:44
autor: piotrcsw
Jeżeli lekko dmucha to nie ma żadnego znaczenia, o ile nie ma zmiany pracy na obrotach. Ja stawiam na odmę. Bagnetu raczej by nie wysadzało bo kompresję daje górą.

: 31 sie 2009, 10:07
autor: grze
Manolo pisze:? Obudowa filtru od wewnatrz jest troche pobrudzona olejem,tak jak i sam wtryskiwacz - czyli chyba wlasnie tak powinno byc?
Nie powinno tak być. wyczyść wnętrze obudowy filtra. Zacznij od przeczyszczenia odmy i zobaczysz czy coś się zmieni.

: 31 sie 2009, 19:33
autor: Manolo
Czesc,
sciagnalem przewody odmy, nie wygladaja na zatkane (mozna normalnie przez nie dmuchnac), choc jest tam sporo szlamu. Przeczyszcze je i zaloze jutro, nadal myslicie, ze to odma? Moze jeszcze jakies inne mozliwosci?
Pozdrawiam,
Tomek

: 31 sie 2009, 20:24
autor: Darecki3037
może po prostu simeringi były za płytko wbite do obudowy. Jakiej firmy simering zakładałeś? polecam Corteco. Ul. Przybyszewskiego sklep Motogama od str ulicy Bronowickiej tam mają simeringi i inne uszczelki.

: 05 wrz 2009, 09:15
autor: Manolo
Czesc,
temat aktualny- po odkreceniu korka lekko dmucha,silnik nie zmienia obrotow; simmieringi nie wiem jakie,ale nie jakis badziew chyba; odma byla drozna,ale wymylem w benzynie (wsio: metalowy rurki, gumowy trojnik); efekt taki, ze na oslonie pod silnikiem zrobila sie mala kaluza oleju,a kolo rozrzadu po jezdzie wilgotne. Moze wypadl simmering, trzeba zrobic, tylko jaki powod?
Przed tymi problemami mialem zmieniana uszczelke glowicy- mogl mechec cos spieprzyc ze wywala simmering?
Pozdrawiam,
Tomek