Strona 1 z 1
[b4 ABK] Zużywa olej, ubytki płynu chłodniczego
: 30 sie 2009, 16:16
autor: lisu43
W mojej B4 dzieje się coś złego. Zużywa więcej oleju. Kiedyś wystarczało ok. 2,5 litra na dolewki a teraz muszę dolewać 3razy tyle. Zaznaczam że wymieniam olej co 10tys. km ( mobil Mineral ) Zauważyłem że na filtrze powietrza pojawiła się nie wielka ilość oleju ,który dostał się tam przez odpowietrzacz pokrywy zaworów. Sprawdzałem ciśnienie na tłokach i wynosiło na każdym 9atmosfer. Wykręcałem świece i zauważyłem ,że licząc od strony chłodnicy pierwsza świeca była okopcona a każda kolejna mniej. Zauważyłem również że zbyt szybko ubywa mi płyn chłodzący ze zbiorniczka , ok. 300 ml na 3 dni . na wysokości 2 i 3 świecy wyraźne objawy pocenia się z pod uszczelki z pod głowicy. Nie dymi jakoś inaczej niż dawniej . Wyraźnie czuję że jest słabsza , gazu i benzyny nie pali więcej niż zwykle i odpala bez problemu. Czy w takim wypadku konieczna jest wymiana pierścieni ? , czy tylko wystarczy zmienić uszczelkę pod głowicą i uszczelniacza na zaworach ? może coś jeszcze ?
Na przyszłość poprawnie tytułuj tematy i stosuj tagi.
Zapoznaj się z regulaminem.
: 30 sie 2009, 16:45
autor: piotrcsw
Myślę, że chodzi tu o uszczelkę pod głowicą i uszczelniacze zaworów... Mam podobny problem z moją 80tką- jutro idzie do mechanika na wymianę właśnie tych elementów... ale pamiętaj, że wszystko wyjdzie dopiero po ściągnięciu głowicy. Bądź dobrej myśli.
: 30 sie 2009, 17:15
autor: grze
1. Sprawdź czy na pewno nie masz wycieków płynu chłodniczego. Zwłaszcza sprawdź plastikowy króciec z tyłu głowicy - było o nim wiele razy na forum więc w razie problemów użyj szukajki.
2. Sprawdź czy nie ma oleju w płynie chłodniczym lub płynu chłodniczego w oleju. Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy nie ma pod nim białego nalotu.
3. Sprawdź czy nie kopci na biało, co by wskazywało na spalanie płynu chłodniczego (jeśli nie masz LPG).
4. Co do oleju, to jeśli okaże się, że przyczyną ubytku płynu chłodniczego jest wyciek, to można spróbować wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy. Natomiast jeśli spala płyn chłodniczy, to pozostaje zdjąć głowicę.
witam
: 30 sie 2009, 18:22
autor: woody2
Najprawdopodobniej jest jakies male pekniecie na uszczelce pod glowica .
Jak odkrecisz korek od wlewu oleju to jest taka biala maz ?
witam
: 30 sie 2009, 21:48
autor: lisu43
Dzieki chłopaki za dobre słowo.Pod korkiem nie ma mazi,w oleju na bagnecie też nic dziwnego nie zauważyłem.Króciec jest praktycznie nowy wymieniony 2 miesiące temu i nie widze wycieków płynu.Naprawdę licze że to tylko uszczelka pod głowicą i uszczelniacze bo w przeciwnym razie dzieciaki pójdą do szkoły bez książek,he,he.
: 30 sie 2009, 22:51
autor: piotrcsw
Spokojnie, skoro nie ma wody w oleju bądź oleju w wodzie to na 99,999999% uszczelka i uszczelniecze,,, Tylko żebys dzieciakom książki kupił
: 28 mar 2010, 19:39
autor: beneq
Mam podobny problem - ubywa mi plyn chlodzacy, sprawdzając stan oleju jest go ponad miare, a zrobilem moze 2000km od wymiany oleju. Pod korkiem wlewu oleju jest biala maz, malo ale jednak jest wiec pierwszy wniosek uszczelka pod glowicą.
Czy przy wymianie uszczelki trzeba robic planowanie glowicy i czy potrzebne są jakeis specjalistyczne narzedzia typu klucz dynamometryczny itp? wspomne tylko ze wczesniej mialem wymieniane gumki na zaworach wiec to juz mozna zostawic w spokoju. I orientacyjnie jaki bedzie koszt wymiany uszczelki u mechanika?
: 28 mar 2010, 19:44
autor: grze
beneq pisze:Mam podobny problem - ubywa mi plyn chlodzacy, sprawdzając stan oleju jest go ponad miare, a zrobilem moze 2000km od wymiany oleju. Pod korkiem wlewu oleju jest biala maz, malo ale jednak jest wiec pierwszy wniosek uszczelka pod glowicą.
Czy przy wymianie uszczelki trzeba robic planowanie glowicy i czy potrzebne są jakeis specjalistyczne narzedzia typu klucz nanometrydczyny itp? wspomne tylko ze wczesniej mialem wymieniane gumki na zaworach wiec to juz mozna zostawic w spokoju. I orientacyjnie jaki bedzie koszt wymiany uszczelki u mechanika?
<szukaj> <bylo>
beneq pisze:typu klucz nanometrydczyny
tytułem sprostowania: klucz dynamometryczny
Zapoznaj się proszę z tym:
https://audi80.pl/faq-szukaj-vt39641.htm