Strona 1 z 1

[B4 ABT+LPG] Pomysł na wysoką temp. chłodnicy?

: 02 wrz 2009, 11:13
autor: radziobiker
Witam
Mam (jak chyba prawie każdy) problem z wysoką temp. w układzie chłodzenia. Sprawdziłem już prawie wszystko i doszedłem do tego, że może to być wina niedrożnej chłodnicy.Jestem też posiadaczem ulubionej przez wszystkich skrzyni automatycznej. Nie chcę jej ruszć (chłodnicy oczywiście,bo może to doprowadzić do rychłego jej końca) znalazłem cos takiego http://midparts.com.pl/Dodatkowa_chlodn ... -1036.html . Niestety nie mam pojęcia jak to zamontować. Dla wszystkich mądrali dodam, że wymiana na nowa chłodnicę w moim przypadku to wydatek około 1200 zł. Pozdrawiam i proszę o pomoc.

: 02 wrz 2009, 20:34
autor: HeavenQueen
A mierzyłeś temperaturę jakimś innym termometrem?

problem z wysoka temperatura chlodnicy

: 04 wrz 2009, 19:34
autor: Thauri
Termostat to glowna przyczyna wysokiej temp.Juz tu nie bede powtarzal jak jest z temp.jak jest zablokowany,jak jest gdy otwiera sie za pozno albo za wczesnie itd ale chce zwrocic uwage na temperature poczatku otwierania sie termostatu .Zapewne nie wszyscy wiedza,ze do audi80 b3,b4 sa co najmniej trzy rodzaje termostatow
1- poczatek otwierania 80 st calkowite otwarcie 85/wysokosc otwarcia 8mm/ np made in France/Audi80,vw,opel/
2-poczatek otwierania 87 ,calkowite otwarcie 92/wysokosc otwarcia 7-8mm/
3-poczatek otwierania 92 calkowite otwarcie 97/wysokosc otwarcia 7mm/
Dam przyklad b4 115km i roczne lpg nagrzewal sie do ok 95 -105 termostat sprawny/92-97/ po wymianie termostatu/80-85 stopni/ uzyskuje max 92 stopni .Czasami wina sa tez bledne wskazania temp w liczniku do czego moze sie przyczynic kilka rzeczy w tym np regulator napiecia licznika i wspomniane juz wiele razy slabo drozne kanaly chlodzace ilub zapchana chlodnica.

: 04 wrz 2009, 20:16
autor: radziobiker
Wymieniłem juz prawie wszystko. Łącznie z termostatem. Jak wcześniej pisałem mam chyba problem z chłodnicą. Ponieważ jak silnik się nagrzeje to górna jej część jest gorąca natomist dół jest letni. Czego następstwem jest późniejsze załączanie się wentylatorów. Nie wiem czy jest to poprwany objaw, bo może jest ona podzielona na dwie części i góra chłodzi silnik, a dół skrzynię. <help>

: 04 wrz 2009, 20:20
autor: Niki20
Otwieranie się termostatu przy danej temperaturze jest zależne z jakiego kraju autko jest przyciągnięte (jeżeli oczywiście nikt w PL nie zmieniał). Pierwsze co bym radził to właśnie termostat zmienic i sprawdzic temp na vagu. ;-)
Kolego wygląda to na zatkaną chłodnicę... :-/

: 04 wrz 2009, 20:23
autor: radziobiker
A jak w Vag'u to sprawdzić? Może jakiś pomysł na udrożnienie chłodnicy. :idea:

: 04 wrz 2009, 20:27
autor: Niki20
radziobiker, podpinasz się pod kompa i tam sprawdzasz temperaturę i wtedy porównujesz ją z tą na blacie. ;-) Wiem, że do uszczelniania chłodnicy są preparaty tak więc do udrożnienia także powinny byc ;-) Zapytaj w jakimś dobrym motoryzacyjnym.

: 04 wrz 2009, 20:34
autor: radziobiker
Też o tym myślałem. Tylko, czy jak wleję takie cudo to nie nabroji mi w skrzyni? :?:

: 04 wrz 2009, 20:36
autor: Niki20
Tego to ja Ci nie powiem. Trzeba dokładnie popytac czy można lac przy automacie...

: 04 wrz 2009, 23:22
autor: tokarka606
radziobiker pisze:Ponieważ jak silnik się nagrzeje to górna jej część jest gorąca natomist dół jest letni.
Czyli odbiera ciepło jest drożna.Gdyby była zapchana to cała byłaby letnia.Wentylatory załączają się tylko na chwile ,żeby zbić temperaturę.
Stawiam na błędne wskazanie,z winy czujnika(nie każdy nowy czujnik wskazuje właściwą temperaturę),bądź,jak piszą koledzy,wskaźnika.
Pozdro