[80 B4 ABK] Czujnik położenia przepustnicy - automat
: 03 wrz 2009, 18:54
Witam
Zwracam sie do fachowców po pomoc. Duzo pisało sie tu juz o tym czujniku ale w manualach. W automacie posiada 2 wtyczki. Szybka diagnostyka VAG-iem mówi za kazdym razem o "błędzie czujnika położenia przepustnicy". Wydawałoby sie ze bez związku ale ten błąd pojawia sie tylko przy diagnozowaniu skrzyni biegów a nie silnika. Objawy? Auto jedzie bez problemu i ni stąd ni z owąd skrzynia wariuje. Przeciąga biegi, zmienia je przy innych wartosciach obrotowych silnika niz zazwyczaj. Objaw mozna doraznie usunąć na kilka sposobów: 1) odpiąć na chwilę wtyczkę z niebieskiego czujnika temp. 2) zgasić auto i odpalic ponownie - pomaga w 8 na 10 przypadków. 3) podłaczyć VAG i skasować błąd
4) przejechać jakiś czas na ostatnim biegu. Wszytko to mopaga ale tylko na jakis czas. Najmniejszy problem jest rano po uruchomieniu zimnego silnika, wtedy dłuższą chwile jest ok. Kiedy sie mocno nagrzeje problem sie pojawia i nie daje sie usunac metoda wyłączenia na chwilę samochodu. Niebieski czujnik wymieniłem, najpierw na najtańszy ale tydzien temu na dobry firmowy. Moze ktos zna zwiazek pomiedzy automatyczna skrzynia-czujnikiem położenia przepustnicy i niebieskim czujnikiem temp. Pomóżcie.
Zwracam sie do fachowców po pomoc. Duzo pisało sie tu juz o tym czujniku ale w manualach. W automacie posiada 2 wtyczki. Szybka diagnostyka VAG-iem mówi za kazdym razem o "błędzie czujnika położenia przepustnicy". Wydawałoby sie ze bez związku ale ten błąd pojawia sie tylko przy diagnozowaniu skrzyni biegów a nie silnika. Objawy? Auto jedzie bez problemu i ni stąd ni z owąd skrzynia wariuje. Przeciąga biegi, zmienia je przy innych wartosciach obrotowych silnika niz zazwyczaj. Objaw mozna doraznie usunąć na kilka sposobów: 1) odpiąć na chwilę wtyczkę z niebieskiego czujnika temp. 2) zgasić auto i odpalic ponownie - pomaga w 8 na 10 przypadków. 3) podłaczyć VAG i skasować błąd
4) przejechać jakiś czas na ostatnim biegu. Wszytko to mopaga ale tylko na jakis czas. Najmniejszy problem jest rano po uruchomieniu zimnego silnika, wtedy dłuższą chwile jest ok. Kiedy sie mocno nagrzeje problem sie pojawia i nie daje sie usunac metoda wyłączenia na chwilę samochodu. Niebieski czujnik wymieniłem, najpierw na najtańszy ale tydzien temu na dobry firmowy. Moze ktos zna zwiazek pomiedzy automatyczna skrzynia-czujnikiem położenia przepustnicy i niebieskim czujnikiem temp. Pomóżcie.