Strona 1 z 3

[B4 ABT] Wysoka temperatura na wskazniku

: 06 wrz 2009, 12:35
autor: Arturo997
Witam. Problem polega na tym ze na wskaźniku na desce rozdzielczej pokazuje mi temperaturę nawet do 110 stopni w tym momencie wiatrak się nie załącza a woda się nie gotuje (słychać by było jakieś bulgotanie lub coś podobnego). Wiem ze termostat się otwiera bo rura wychodząca od chłodnicy jest ciepła w pojemniku woda również jest ciepła - wszędzie temperatura po dotknięciu ręką jest taka sama. Auto jeździ od tygodnia wcześniej jakiś czas nie jeździło (sprowadzone z Niemiec). Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem?

Na przyszłość stosuj tagi zgodne z regulaminem.

: 06 wrz 2009, 19:17
autor: grze
Bardzo prawdopodobne, że masz uszkodzony czujnik, który odpowiada za pokazywanie temperatury płynu chłodzącego na zegarach. Na plastikowym króćcu wychodzącym z głowicy masz dwa czujniki: niebieski i biały. Ten biały Cię interesuje.

: 07 wrz 2009, 08:02
autor: lukasek40
Sprawdź rzeczywistą temperaturę głowicy za pomocą pirometru. Skonfrontuj wskazania pirometru z tymi z zegarów. Jeżeli nie masz takiego urządzenia, znajdź kogoś kto ma. Jednorazowy zakup jest nieopłacalny.

: 08 wrz 2009, 20:24
autor: Luken66
Wyjmij i przeczyść papierem ściernym biały czujnik od temperatury. Jak nie pomoże to kup nowy bo to on najprawdopodobniej padł.

: 11 wrz 2009, 12:55
autor: drejsd
Mam podobny problem, nie wiem czy zwariował czujnik czy może mam coś nie tak w układzie chłodzenia. Dmuchawę podłączałem na krótko do akmulatora i działa normalnie ale może ktoś wie jak sprawdzić działanie dmuchawy w układzie. Kiedyś pan mechanik zdjął jakąś wtyczkę i zwarł kabelki w niej i dmuchawa się złączyła.
Przy chłodnicy z prawej strony jest taki niebieski chyba czujnik (ktoś wie co to?), zdaje mi się, że to właśnie tam on coś robił i dmuchawa się załączała?

: 11 wrz 2009, 13:25
autor: dubbler
To zapewne czujnik temperatury uruchamiający wiatraki ;-) odłącz wtyczkę i powinna mieć 3piny zewrzyj dwa z nich. Jeden do którego dochodzi brązowy kabel to masa pozostałe dwa to 1. i 2. bieg wentylatorów

: 11 wrz 2009, 14:12
autor: drejsd
Małe sprostowanie. Patrząc na chłodnicę od strony silnika są dwa jakieś czujniki w chłodnicy.
Po lewej jest czarny co ma 3 piny (nad nim jest gruby czarny wąż z płynem chłodzącym) i niestety ten mam bez żadnego kabla???, drugi mam po prawej stronie, jest niebieski, dwa piny do tego jest podłączony kabelek niebieski i czerowny.
Po włączeniu zapłonu i zdjęciu kabelków z niebieskiego czujnika i ich zwarciu nic się nie dzieje. Na włączonym silniku nie próbowałem.
Kurna chyba mam coś ostro namieszane w aucie. Do tej pory jednak dmuchawa mi się załączała. Nie chciała tylko chodzić po zgaszeniu silnika, tzn. był zagrzany i dmuchawa chodzi, wyłączam silnik i przestaje. Włączam ponownie zapłon i dmuchawa się włącza!.
Obrazek
Znalazłem zdjęcie , u mnie właśnie tak jest jak na zdjęciu.

podobny problem

: 15 wrz 2009, 12:55
autor: frugo
witam kolegow:)
mam glupie przeczucie ze moja niunia za szybko sie grzeje, potrzebuje doslownie ok 3-4min zeby miec 90st, a najbardziej niepokoi mnie to jak ja zgasze po dluzszej trasie i zostawie na przekreconym zaplonie wiatrak juz sie nie zalacza a temp potrafi urusc do ok115st
czy to normalne w audi?
wydaje mi sie ze wiatrak powinien sie zalaczac a on martwy i nieruchomy, dziala dopiero po odpaleniu :)
silnik jest bardzo goracy, czasami sie boje z4e go szlak trafi :/

: 20 wrz 2009, 14:35
autor: Arturo997
Ja ostatnio wymieniłem termostat przy okazji wymiany płynu chłodniczego myślałem że to z nim jest jakiś problem ale niestety auto nadal mi się zagrzewa do 110 stopni :-/ przed chwilka dosłownie wyjechałem z garażu przejechałem może 30metrów a wskaźnik pokazuje mi już 90 stopni :-/ Mam też podobnie jak kolega drejsd, wiatrak czasem mi się załączy jak mam 110 stopni a czasem nie jak wyłącze zapłon lub zgaszę silnik to się wyłacza a gdy znów włącze silnik lub zapłon to znów zaczyna chodzić a według mnie tak nie powinno być... Co może być tego przyczyną? Co do płynu nie słychać żeby się coś "gotowało" termostat się otwiera do rura na dole jest gorąca...

: 20 wrz 2009, 18:38
autor: grze
Arturo997, sprawdziłeś czujnik temperatury, który odpowiada za wskazania na zegarach? zastosowałeś się w ogóle do rad, które otrzymałeś?

: 20 wrz 2009, 22:52
autor: Arturo997
grze, tak zastosowałem się :-> Auto było u mechanika i mechanik stwierdził że wszystko jest ok mówił że gdy auto stało u niego na komputerze temperatura była identyczna z tą która pokazuje wskaźnik. Wtedy temperatura nie przekroczyła 90 stopni - czasem zdarzy się ze temperatura pokazywana jest "normalnie" - waha się w granicach 90 stopni.

: 20 wrz 2009, 23:21
autor: grze
Arturo997 pisze:grze, tak zastosowałem się :-> Auto było u mechanika i mechanik stwierdził że wszystko jest ok mówił że gdy auto stało u niego na komputerze temperatura była identyczna z tą która pokazuje wskaźnik. Wtedy temperatura nie przekroczyła 90 stopni - czasem zdarzy się ze temperatura pokazywana jest "normalnie" - waha się w granicach 90 stopni.
to za wiele CI to nie wyjaśniło. najlepiej jakbyś podłączył do kompa wtedy, gdy pokazuje Ci 110 stopni. wtedy coś już byłoby wiadomo

ps.
to normalne w ABT, że wiatrak się wyłącza po wyłączeniu zapłonu.

: 21 wrz 2009, 15:10
autor: Arturo997
Według mnie to może być albo czujnik do wymiany albo wskaźnik może źle pokazywać tylko nie wiem czy kupić nowy czujnik czy lepiej jakiś oryginalny używany..
Szczerze mówiąc wcześniej miałem poloneza caro 95' i tam mi się wentylator nie wyłączał po wyłączeniu zapłonu dlatego myślałem że tu jest też tak jest... :->

: 21 wrz 2009, 15:50
autor: grze
Arturo997 pisze:Według mnie to może być albo czujnik do wymiany albo wskaźnik może źle pokazywać tylko nie wiem czy kupić nowy czujnik czy lepiej jakiś oryginalny używany..
mówisz o tym białym 3-pionowym czujniku, który odpowiada za wskazania temperatury na desce czy o czujniku, który odpowiada za włączanie wentylatora (ten u dołu chłodnicy)?
Nie kupuj używanych czujników. Chyba, że nie masz na co kasy wywalać. Najlepiej ori w ASO.

Tak jak pisałem, w ABT wentylator się wyłącza po wyłączeniu zapłonu i jest to w zupełnie normalne.

: 21 wrz 2009, 16:56
autor: Arturo997
Mówię o tym który jest odpowiedzialny za wskazanie temperatury na desce. A tak na marginesie drogi jest taki czujnik? Bo gdy raz byłem pytać w sklepie o zawias drzwi kierowcy to mało co zawału nie dostałem gdy sprzedawca powiedział mi że kosztuje 600zł. :-/