Strona 1 z 1

[80 B3] Czujnik w zbiorniku na płyn chłodniczy

: 21 kwie 2007, 09:31
autor: Mete
Szanowni koledzy mam taki problem. Wczoraj wymieniłem zbiornik na płyn do chłodnicy na inny ponieważ stary mi się rozpadł. Obecnie mam w zbiorniku jakiś czujnik a w aucie pod zbiornikiem wisi wtyczka która tam pasuje. W poprzednim zbiorniku nie miałem czujnika. Moje pytanie jest takie: Do czego jest ten czujnik i czy moge go podłączyć do tej wtyczki :?: ?

: 21 kwie 2007, 12:34
autor: Kokolino
Ten czujnik jest od poziomu płynu chłodniczego. Możesz podłączyć nic się nie stanie tylko nie wiem dokładnie czy będzie działało wskazanie a konkretnie kontrolka od niskiego poziomu płynu. Pozdrawiam

: 21 kwie 2007, 16:31
autor: Mete
Podłączyłem i pojeździłem trochę i moje spostrzeżenia są takie że jak mocniej szarpnę albo przy hamowaniu kontrolka czasami zamiga. Płynu zalałem tyle ile mówił mi mechanik. Mniej niż poziom minimum. Jak wcześniej było na minimum to powiedział że jest przelane...

: 21 kwie 2007, 18:17
autor: Kokolino
Mete pisze:Płynu zalałem tyle ile mówił mi mechanik. Mniej niż poziom minimum. Jak wcześniej było na minimum to powiedział że jest przelane...
Zmień mechanika. Sory ale on nie jest konstruktorem samochodu.

: 21 kwie 2007, 18:45
autor: master72
na zimnym silniku między min - max .na gorącym podniesie się trochę ;-)

: 12 lut 2013, 10:43
autor: kamilo7
Płynu zalałem tyle ile mówił mi mechanik. Mniej niż poziom minimum. Jak wcześniej było na minimum to powiedział że jest przelane...

To jest dobre.... :evil: mechanik na miarę 21 wieku.
Odpuść tego mechanika,mniej szkód narobisz pytając kolegów na forum.
Pozdrawiam

: 12 lut 2013, 12:27
autor: andi77
Mete pisze:Płynu zalałem tyle ile mówił mi mechanik. Mniej niż poziom minimum.
Może źle usłyszałeś... może mówił ,,mniej niż maximum".

: 12 lut 2013, 16:42
autor: paw1131
andi77 pisze:
Mete pisze:Płynu zalałem tyle ile mówił mi mechanik. Mniej niż poziom minimum.
Może źle usłyszałeś... może mówił ,,mniej niż maximum".
Uzupełnij poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego tak, aby na zimnym silniku poziom wskazywał max. Jak silnik się rozgrzeje poziom wzrośnie lekko ponad max.

Koledzy dobrze radzą, zmień mechanika.
Dobrze, że do zbiorniczka wyrównawczego płynu hamulcowego nie wlał Ci poniżej min.

Człowieka u którego byłeś mechanikiem bym nie nazwał tylko osobą, która nie zna podstaw.

[ Dodano: 2013-02-12, 16:51 ]
Kokolino pisze:Ten czujnik jest od poziomu płynu chłodniczego. Możesz podłączyć nic się nie stanie tylko nie wiem dokładnie czy będzie działało wskazanie a konkretnie kontrolka od niskiego poziomu płynu. Pozdrawiam
Jeśli wcześniej miałeś odłączoną kostkę od czujnika i po uzupełnieniu zbiorniczka płynu chłodzącego płynem do stanu max nie migała kontrolka na mini checku podczas jazdy, to możesz go nie podłączać.

Czujnik ten służy do poinformowania kierowcy o niskim stanie płynu w zbiorniczku, a tym samym awarii układu.

Po podłączeniu czujnika i uruchomieniu samochodu kontrolka powinna zgasnąć. Jeśli będzie się zapalać podczas jazdy, a w zbiorniczku będzie płyn chłodniczy to jest uszkodzony.

Ja podłączyłbym go, ale przed tą operacją sprawdź, czy przy braku płynu w zbiorniczku i uruchomieniu samochodu kontrolka będzie migać(czujnik sprawny).

: 16 mar 2013, 09:33
autor: czarny110
kamilo7 pisze:Płynu zalałem tyle ile mówił mi mechanik. Mniej niż poziom minimum. Jak wcześniej było na minimum to powiedział że jest przelane...

To jest dobre.... :evil: mechanik na miarę 21 wieku.
Odpuść tego mechanika,mniej szkód narobisz pytając kolegów na forum.
Pozdrawiam
Ale kolego odgrzałeś kotleta sprzed 6 lat. Sorki ale nie mogłem się powstrzymać :lol:

: 30 wrz 2017, 17:44
autor: h/k
A ja znów odgrzeję - dla sprostowania.
paw1131 pisze:Uzupełnij poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego tak, aby na zimnym silniku poziom wskazywał max. Jak silnik się rozgrzeje poziom wzrośnie lekko ponad max.
Minimum na zimnym, może być co najwyżej ciutkę więcej. Jak zalejesz na max przy tej temperaturze to można się spodziewać, że i tak korkiem wypluje nadmiar płynu, co jest bez sensu, a dodatku może wprowadzić w błąd i zasugerować, że zawór korka puszcza. Książka Audi 80/90 pana Dietera Korp tak samo podaje co do poziomu. Przy rozgrzanym silniku masz wtedy okolice MAX i nic nie chluśnie poza obieg.