Strona 1 z 1
[80 B4 ABK] Wysokie obroty biegu jałowego
: 10 wrz 2009, 18:05
autor: Ristori
Witam,
niedawno kupiłem Audi 80 B4 2.0 ABK z 92 roku, autem jeździ się bardzo dobrze, odpala bez problemu niestety ma jedną usterkę a mianowicie za wysokie obroty biegu jałowego: na zimnym około 1200 obr/min wraz z rozgrzewaniem spadają ale do poziomu nieco ponad 1000 obr/min kiedy silnik jest gorący. Gdzie szukać przyczyny tego problemu?
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Grzegorz
: 10 wrz 2009, 18:58
autor: zakwapl
A nie wystarczy wyregulować obrotów tak żebyś miał ~ 900 obr/min?
Przecież można podnosić i obniżać.
: 10 wrz 2009, 19:12
autor: Ristori
zakwapl pisze:A nie wystarczy wyregulować obrotów tak żebyś miał ~ 900 obr/min?
Przecież można podnosić i obniżać.
A więc mam pytanie jak się ustawia obroty w silniku ABK Digifant, ponieważ byłem przekonany że o obrotach biegu jałowego decyduje komputer wtrysku ?
: 10 wrz 2009, 20:50
autor: zakwapl
Najlepiej podpiąć pod VAG'a i powinno Ci pokazać błędy jeśli są i można ustawić obroty.
Ale najlepiej poczytaj ten wątek może Ci pomoże:
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-probl ... ja%B3owego
Kilka osób miało już podobny problem.
: 11 wrz 2009, 12:06
autor: akagi80b4
Ristori, posprawdzaj szczelność całego dolotu, wszystkich gumowych rur i rureczek, jak jest OK to następnie namocz w benzynie regulator wolnych obrotów i przedmuchaj sprężonym powietrzem, jeśli to nie pomoże to następnie polecam zdemontować obudowę przepustnicy i dokładnie wymyć jej wnętrze razem z przepustnicą w benzynie, tam na przepustnicy i jej ściankach gromadzi się syf który może blokować jej zamykanie i stąd mogą być problemy
: 11 wrz 2009, 18:28
autor: Ristori
akagi80b4 pisze:Ristori, posprawdzaj szczelność całego dolotu, wszystkich gumowych rur i rureczek, jak jest OK to następnie namocz w benzynie regulator wolnych obrotów i przedmuchaj sprężonym powietrzem, jeśli to nie pomoże to następnie polecam zdemontować obudowę przepustnicy i dokładnie wymyć jej wnętrze razem z przepustnicą w benzynie, tam na przepustnicy i jej ściankach gromadzi się syf który może blokować jej zamykanie i stąd mogą być problemy
Dziękuje dzisiaj jedynie obejrzałem wszystkie węże - wyglądają na szczelne, zauważyłem też że jeśli ścisnę nieco wąż gumowy przy regulatorze obroty spadają do ~ 850 obr/min, jeśli odłącze regulator silnik gaśnie, czy to może być wina regulatora ?
: 11 wrz 2009, 19:09
autor: akagi80b4
tak, prawdopodobnie to regulator, regulator wolnych obrotów jest blokowany przez nagar, więc zrób tak jak pisałem, jeśli to nie pomorze to trzeba go wymienić najlepiej na nowy z zamiennika, ja mam z VDO Siemens za 350zł
: 24 wrz 2009, 22:52
autor: Ristori
Witam,
upłynęło trochę czasu od kiedy rozwiązałem problem - przyczyną okazał się regulator wolnych obrotów a także co ciekawe sonda lambda, komputer nie zapisał mimo to żadnych błędów, po wymianie na nową oryginalną firmy Bosch mam obroty na zimnym ~ 1000, na ciepłym ok 800 obr/min i cieszę się w pełni sprawnym silnikiem ABK.
Dziękuje za pomoc.