Strona 1 z 1

[b4 ABK+LPG] Przerywa

: 12 wrz 2009, 13:27
autor: Dynia1990
Witam

Mam problem z silnikiem, a objawia się to następująco: usterka nie zależy od pory dnia, czy jest zimno czy ciepło. Odpalam samochód normalnie na benzynie, następnie przełączam na LPG i jest wszystko ok. Ruszam. Jadę tak średnio 1 minute i silnik zaczyna pracować tak jak by na 3 świece. Nie chce dobrze wchodzić na obroty, ale po pewnym czasie, lub po ponownym odpaleniu ten problem znika i można jechać dalej. Problem powtarza się jak samochód postoi znów tak ok. godziny.

Nie mam pojęcia co to może być. Samochód posiadam od miesiąca i nie wiem za co się najpierw zabrać. Co to może być?? :(

PS. przepraszam jeżeli ten post się powtarza, ale szukałem już na forum i nie mogłem znaleźć takiego problemu, bo nie mam pojęcia jak go nazwać.

Na przyszłość proszę stosować tagi zgodnie z regulaminem.
Zapoznaj się z regulaminem i zasadami tytułowania wątków.

: 12 wrz 2009, 13:36
autor: lukwoj21
Wymien swiece, kable.

: 12 wrz 2009, 15:13
autor: krisiun1
Plus palec rozdzielacza i kopułka, dopiero wymiana tych czterech części układu daje pewność że układ zapłonowy jest OK.Oczywiście na początek.

: 13 wrz 2009, 19:26
autor: Adrian_73
najlepiej wymień te 4 rzeczy co koledzy pisali wyżej i będzie ok

: 13 wrz 2009, 19:42
autor: Kuba988
A jak jest na benzynie i jaką masz instalacje lpg ??

: 15 wrz 2009, 23:24
autor: Dynia1990
Dzisiaj byłem w warsztacie i VAG-iem mi sprawdzili. Wyszło że sonda lambda jest rąbnięta..przy okazji kopułka też nie była za ciekawa...widać było jak iskra waliła po obudowie...;/ w sobotę mam nadziej że już wszystko uda się załatwić..:)

: 16 wrz 2009, 15:28
autor: grze
Nim zaczniesz działać z sondą, doprowadź układ WN do porządku. Najlepiej wymienić kable WN, świece, kopułkę i palec rozdzielacza. Oczywiście markowych producentów. (Świece NGK, Kable Beru lub NGK, kopułka, palec Beru ewentualnie NGK). Sprzedający jeśli nosił się z zamiarem sprzedaży samochodu, to też pewnie dawno ich nie wymieniał.
Dynia1990 pisze:Wyszło że sonda lambda jest rąbnięta.
Warto sprawdzić kable od sondy przed jej wymianą, bo może tym być przyczyna (np. przerwany kabel). Można odłączyć sondę i przejechać się dla sprawdzenia czy problem znika. Po odłączeniu sondy spalanie będziesz miał wyższe bo komp będzie brał wartości domyślne (zawyżone) ale silnik powinien pracować w miarę normalnie. Poza tym sondę najlepiej byłoby sprawdzić oscyloskopem.

[b4 ABK+LPG] Przerywa

: 18 wrz 2009, 22:03
autor: januber
ja miałem to samo zainwestowałem w nowe kable WN kopułkę i palec a co się okazało to cewka zapłonowa była do d..py

: 29 wrz 2009, 22:18
autor: Dynia1990
:) Nareszcie...!! Wymienili mi kopułkę, palec i świece..:P oraz tą sondę...:P i wszystko śmiga jak należy..:) Kabel od sondy był dobry..widocznie się już wysłużyła..Dzięki wszystkim za pomoc :)