Strona 1 z 1

[B3 1.8 lpg] problem z "piszczeniem"

: 12 wrz 2009, 15:00
autor: klife
Witam. Kupilem autko jakies 3 meisiace temu i ciagle ten sam problem jest ale sadze ze z zima sie nasili wiec chce go rozwiazac.
Mianowicie auto na zimnym silniku (gaznik i urwana raczka od ssania) trzyma bardzo niskie obroty i to jest normalne ale strasznie "piszczy" po zagrzaniu sie i wyregulowaniu obrotow pracuje normalnie i problem nie wytepuje. Jezeli auto postoi dluzej niz 24h na dworze piszczenie jest nawet przy wiekszych obrotach i mija po paru-parunastu sekundach ale wtedy czyc smrod z pod maski. Nie wiem to moze byc, paski sa naciagniete, poza tym autko pracuje normalnie, odpalany jest z gazu.
Macie jakis pomysl co to moze byc?

: 12 wrz 2009, 15:03
autor: Motostacja pl
Pewnie piszczy ci któryś z pasków klinowych. Rozwiązanie => wymiana. Koszt => trochę drobnych.

: 12 wrz 2009, 15:06
autor: klife
to tez byla i moja pierwsza mysl ale sa dobrze napiete.

: 12 wrz 2009, 15:08
autor: Audi 80 Polska
Albo w którymś z napędzanych urządzeń siada łożysko i stawia duży opór. Albo masz słaby akumulator i alternator po nocy musi pobrać więcej energii z silnika żeby uzupełnić braki w aku. Widziałem jeszcze taki preparat w sprayu do uciszania piszczących pasków.

[ Dodano: 2009-09-12, 15:12 ]
Jeszcze dwie możliwości: zużyte albo zniszczone któreś z kół paskowych, albo pasek mocno zużyty albo słabej jakości.

: 12 wrz 2009, 15:16
autor: klife
Wymienie moze dla zasady te paski w najblizszym czasie, aku jest nowy i nie ma z nim problemow. Ten pisk troche inny niz tradycyjny jaki sie spyszy z paskow innych uzytkownikow. postaram sie go nagrac i wrzucic an forum.

: 12 wrz 2009, 15:33
autor: Motostacja pl
Pasek może być dobrze napięty a mimo to może piszczeć. Lata robią swoje, paski kruszeją, guma robi się twarda itp. Przerabiałem to u siebie. Wymienić na pewno nie zaszkodzi, zwłaszcza że koszty są nie duże.

: 12 wrz 2009, 17:55
autor: gregorek
kolego gdy odpalisz rano i usłyszysz piszczenie to podnieś mache i sprubuj ustalić czy to nie rolka od napinacza paska rozrzadu (łozysko)

: 13 wrz 2009, 21:58
autor: Tomcio90
Ja mam ten sam problem, u mnie słychać ten tak jakby pisk przy ok 1100 obrotów. Weś ściągnij osłonę od paska rozrządu i jeśli będzie się błyszczał pasek to znaczy że z rolką jest coś nie teges tak jak to podpowiedział gregorek.

: 14 wrz 2009, 16:01
autor: klife
Nie wiem kiedy wymieniany byl rozrzad...poprzednik tez nie widzial. nie moglem zlokalizowac piszczenia dopiero dzis krecac alternatorem reka uslyszalem piszczenie na lozysku na tym nizszym pod alternatorem, mialem pod reka wd-40 i narazie sprawa "ucichla"

dzieki za pomoc