Strona 1 z 1

[b3 89r. SF] zapłon znaki

: 13 wrz 2009, 17:48
autor: schwanz24
witam,

niedawno wymieniałem rozrząd, ustawiałem go według znaku na kole wałka rozrządu, i znaku koła pasowego wału i koła wałka pośredniego, ale nie w tym rzecz, w tym prawidłowym ustawieniu rozrządu, gdzie niby tłok jest w GMP, ZZ, czy jak kto woli OT, nie ma znaku "O" w okienku skrzyni biegów, jest przesunięte o kilkanaście centymetrów. troche czytałem też, że goście w silnikach VW też to zauważyli i jak i u mnie nic z kołem zamachowym nie było od nowości robione, nawet odkręcane nie było.

a więc skąd taka rozbieżność, jak mam teraz ustawić zapłon?


dzięki

: 13 wrz 2009, 20:22
autor: macspeed
To w końcu jest ten znak czy go nie ma?

: 13 wrz 2009, 20:29
autor: schwanz24
macspeed pisze:To w końcu jest ten znak czy go nie ma?
znak na kole zamachowym jest, ale nie pokrywa się w okienku, gdy tłok 1 jest w GMP.

: 13 wrz 2009, 20:38
autor: macspeed
Koło zamachowe jest tak skonstruowane, że nie da się go założyć w inny sposób.
Chyba, że zmieniany był sam wieniec.

Ale skoro twierdzisz, że koło nie było ruszane, to nie tu tkwi przyczyna. Prawdopodobnie było ruszane kółko wałka rozrządu ( nie ma ono klina, więc możesz ustawić je jak chcesz)
służy to dokładnemu ustawieniu rozrządu (dokładność co do połowy zęba)

Miałem podobny problem, tyle że w 1.6td ustawiałem wszystko na znaki a tu kicha, zawory pukały. Jedyny pewny sposób na ustawienie rozrządu to liniał w wałek, znak na kole zamachowym i powinno grać :)

: 13 wrz 2009, 21:29
autor: schwanz24
też myślałem,że koło żębate wałka rozrządu było ruszane, ale na 100% nie było, one jest chyba na stożku, więc jak już to samo by się musiało obrócić. druga sprawa to jak by to kółko zostało obrucone przez kogoś , to na znaki jak ustawiłem, ten silnik by w życiu nie zapalił.

: 13 wrz 2009, 21:32
autor: macspeed
Jest na stożku to fakt, samo nie powinno się obrócić.

A powiedz jak wygląda praca silnika?

: 13 wrz 2009, 21:43
autor: schwanz24
macspeed pisze:Jest na stożku to fakt, samo nie powinno się obrócić.

A powiedz jak wygląda praca silnika?

nie wiem jakie było poprzednie ustawienie rozrządu ale palił elegancko na dotyk, zawory nie grały ani na PB ani na LPG, teraz jest rozrząd na znaki, aparatem nie ruszałem nic, i dalej pali na dotyk i chodzi nawet troszke lepiej niż chodził, ale obroty teraz mam o 150 wyższe niz były.

: 13 wrz 2009, 21:49
autor: macspeed
Rozumiem, trudno mi coś logicznego powiedzieć. Na odległość nie pomogę niestety...

: 14 wrz 2009, 10:46
autor: WOJTEK26
Po wymianie rozrzadu nalezy wzystko ustawic na znaki czyli wał korbowy, wałek rozrządu i wałek posredni. Po tej operacji nalezy wyregulowac zapłon oraz na nowo gaźnik czyli predkosc obrotową oraz skłąd spalin.