Witam. Od niedawna jestem posiadaczem audi 90 coupe 2.0 w benzynie rok prod. 1990. Kłopot w tym iż nie chcę palić jak jest zimny.
Po kilkukrotnym kręceniu jak się rozgrzeje do ok. 50 stopni to ledwo zapali, jak zapali to się trzęsie i męczy.
Obroty falują na 1000-1100. Dodam że wymieniłem w nim : kable, świece, kopułe, palec, czujnik spalania stukowego oraz
mechanizm wtryskowy. Jest to mój pierwszy samochód i nie znam się jeszcze za dobrze na mechanice, co radzicie ??
Kolego stosuj Tagi
: 19 wrz 2009, 14:39
autor: Nypel1
sprawdzałeś czy dostaje paliwo może coś z pompą paliwa :!:(od kiedy niepali,może od tej pory jak zmieniałeś kopółke to przestawiłeś zapłon)
: 21 wrz 2009, 10:21
autor: master90
pompa jest ok sprawdzone , zapłon również . jak przyłącze prąd do wtrysku rozruchowego to zaskoczy na dotyk ale na chwile potem gaśnie przy ponownym odpaleniu nie chce a jak już to trzeba przyłączać prąd co 2, 3 sekundy wtedy trzyma wolne obroty , czujnik temperatury również wymieniłem, i tak trzeba go podtrzymywać aż osiągnie 60 stopni temp. wtedy dopiero trzyma wolne obroty szybciej zgaśnie i trzeba go trzymać na 2500 - 3000 obrotów lub podawać mu prąd co 2, 3 sekundy na ww wtrysk.
: 21 wrz 2009, 11:16
autor: maly81
zmień czujnik ten od spodu krućca on daje sygnał do sterownika a na wtrysk podawana jest masa
: 21 wrz 2009, 12:32
autor: Kwietniu
może niedokładnie się to odnosi do tego że na zimnym ale sprawdź dolot czy jest szczelny oraz czy przypadkiem nie masz zabity filtr powietrza.
p.s. czemu w opisie masz silnik ps
: 21 wrz 2009, 12:56
autor: master90
ten z prawej strony silnika dolny jest nowy a do tego wtrysku nie dochodzi zadne napięcie jeśli chodzi o ten ?
[ Dodano: 2009-09-21, 13:03 ]
Kwietniu , pomyłka powinno być 3A bo to jest 2.0 113 km , dolot jest cały poklejony, co to znaczy że filtr jest zabity ?? Faktycznie silnik jakby się męczył i nie ma mocy.
: 21 wrz 2009, 17:16
autor: Kwietniu
zabity= brudny
ja tam żadnym ekspertem nie jestem ale jak wyciągnąłem swój filtr to nie wyglądał najgorzej ale kupiłem nowy ( filtron'a 18 zeta) i auto odpalało od razu a też miałem jak ty ze po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręcił a zapalał dopiero za którymś razem wskazówka podskakiwała na 1.1 tyś obrotów i do zera i nie wstawała tu masz link poczytaj może ci coś pomoże o szczelności dolotu ( to może być przyczyną tych skaczących obrotów): https://audi80.pl/coupe-20-3a-proble ... t29277.htm
nie wiem czy nie strzele babola poprawcie mnie jct ale tej fotce z kółkiem i strzałką jak pokazałeś ten wtrysk to mi coś nie pasuje bo tam masz rurki z chłodzenia.
p.s. AAaaatak sławna guma ( i tu parę przekleństw pod jej adresem by się przydało) ja też mam z nią problem także nie czuj się odosobniony <ok>
: 21 wrz 2009, 22:46
autor: Nypel1
tam gdzie te rurki od chłodzenia to pokazuje ten czujnik, i tak jak pisze Kwietniu sprawdz szczelność dolotu bo w audi to norma że jak masz gdzieś nieszczelność to już kaplica,obroty skaczą,dławi sie są różne objawy 8-)
: 22 wrz 2009, 08:58
autor: maly81
o ile się nie myle to plus ma być po przekręceniu stacyjki na tym wtryskiwaczu podawany jest ze stacyjki lub rozrusznika a uruchamiany jest poprzez podawanie masy ze sterownika na podstawie tego czujnika co pokazałeś na zdjęciu więc szukaj plusa jak go niema po przekręceniu stacyjki
: 23 wrz 2009, 16:25
autor: master90
Sprawdzałem szczelność tego dolotu i znalazłem ok 3cm dziurę :evil: szukałem już na paru szrotach czy mają ale na razie lipa, jak nigdzie nie znajdę to spróbuje pokleić to jakimś silikonem , ale na dłuższą metę to raczej nie wytrzyma. Dzięki za pomoc jeśli coś się zmieni to dam znać :mrgreen:
: 23 wrz 2009, 17:47
autor: Kwietniu
dobrze się sprawdza taśma taka z nitkami w środku ( niby tzw majsterkowicza czy jakoś tak ) ja tak mam i na razie nie narzekam a ta guma jest trochę droga bo od 100-200 na alledrogo albo jakoś niedawno widziałem na forum w dziale ogłoszenia jeszcze zapakowaną nówkę...
ps dobre druciarstwo nie jest złe
: 24 wrz 2009, 19:32
autor: master90
Dzisiaj skleiłem ten dolot , wszystko ładnie pięknie .. odpalam ... i lipa jest gorzej niż było :shock: , gdzieś zgubił wolne obroty , jak za setnym zakręceniem zapalił to dłowił się jak nigdy, razem z bratem cudowaliśmy i nic , jestem kompletnie bezradny .... :cry:
: 24 wrz 2009, 19:38
autor: Kwietniu
sprawdź jeszcze ten filtr powietrza ( jak mu zatkałeś lewe powietrze to morze go teraz w ogóle nie mieć jeśli filtr jest już zasyfiony [ale się uczepiłem tego filtra]) oraz jak napisałeś parę postów wyżej działałeś z zapłonem sprawdź czy masz dobrze wyregulowany kąt wyprzedzenia( chociaż nijak mi nie to pasuje to tej temperatury) co możesz jeszcze może kody błyskowe sczytać z "kompa"