Strona 1 z 1
[B4 2,0 ABT+LPG] Dziwny problem z obrotami.
: 18 wrz 2009, 09:43
autor: kerpen_rp
Witam, mam nastepujący problem. Po dodaniu gazu na wyższe obroty np. 4000 obr./min. i puszczeniu gazu obroty spadaja do 2000obr./min i tak sie utrzymują przez ok. 10 sek a nastepnie bardzo powoli spadaja do 1000obr./min. Zdemontowałem TPS, wyczyściłem go, zresetowałem ECU i był spokój 2 dni. Po dwóch dniach problem powrócił. Moje pytanie, czy usterka wskazuje na uszkodzony TPS, czy uszkodzony może być nastawnik przepustnicy, czy może coś innego? Objawy sa takie same na PB i na LPG. Układ jest na 100% szczelny, bo uszczelniałem miesiąc temu. Proszę o pomoc.
: 18 wrz 2009, 09:51
autor: WOJTEK26
Sprawdź emulacje sondy do ECU podczas pracy na LPG wygląda ze ECU zmienia mape wtrysku i zapłonu ewentualnie nastwanik przepustnicy zaczyna o sobie dawac znac.
: 18 wrz 2009, 10:35
autor: kerpen_rp
Jak sprawdzić emulację sondy do ECU?
: 18 wrz 2009, 14:23
autor: WOJTEK26
Napisz jaki typ instalacji masz u siebie. Zobacz czy przy jeździe na PB przez 2-3 dni bedzie sie cos dziac tylko najpierw zrób reset ECU
: 19 wrz 2009, 12:52
autor: kerpen_rp
Wiec tak, instalacje mam II generacji ze sterownikiem BINGO M. Wymieniłem wczoraj czujnik TPS, zrobiłem reset ECU i w zasadzie wszystko wróciło do normy. Muszę jednak odczekać kilka dni, gdyż kilka dni temu czyściłem stary TPS i po resecie ECU działało wszystko 2 dni. Zobaczymy. Jednak zauważyłem, że teraz auto o wiele bardziej hamuje silnikiem, nie ma mowy o samoczynnym dodawaniu gazu przez silnik, a tak było na starym, nawet po resecie ECU. Jedyne co nie jest w porządku to następujący objaw. Jeżeli auto jest zagrzane i na postoju gwałtownie dodam gazu ta do np.5000obr/min, obroty spadają szybko (normalnie) do 1000obr/min. i jest ok. Natomiast gdy jade np. 80km/h i wrzuce na luz to obroty schodzą, ale skaczą przez ok. 3-5 sekund między 650 - 1000obr/min i po tym czasie jest ok, obroty są stabilne. Przed wymianą TPS, jak ten stary był jeszcze dobry, taki się nie działo. Poobserwuje to jeszcze i napisze, czy faktycznie przyczyna był TPS.
[ Dodano: 2009-09-25, 07:50 ]
Po tygodniu problem niestety powrócił i objawy są identyczne jak przed wymianą TPSu. Restart ECU sprawił, że auto chodziło tydzień, teraz pozostaje jeszcze sprawdzenie nastawnika przepustnicy (silnika krokowego). Mam w związku z tym pytanie, czy mogę wypiąć wtyczkę (6 pin) od tego urządzenia i pojeździć tak jakiś czas? Podpięcie do kompa nie wykazuje żadnych usterek więc pozostaje metoda prób i błędów.