Strona 1 z 1

[B4 ABT+LPG]Brak czujnika spalania stukowego?

: 19 wrz 2009, 12:56
autor: LeeOne
Witam, dzisiaj zauważyłem w moim silniku brak czujnika spalania stukowego :shock:
Nie widzę żadnego czujnika pod alternatorem, żadnej wiązki ani wtyczki gdzie powinien być podłączony...
W silniku ACE czujnik jest po alternatorem i jest podłączony jeżeli dobrze patrzałem na wsporniku przykręconym do serwa pod pompą.
U mnie brakuje wszystkiego... potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu gniazda gdzie podłączyć owy czujnik.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 19 wrz 2009, 13:07
autor: spiczi
A jest takie coś w ABT? Nie znam się na silnikach benzynowych, ale zaglądłem do etki i
Obrazek

nie ma tam silnika ABT.

: 19 wrz 2009, 13:18
autor: LeeOne
hmmm... możliwe, to dlaczego jak pisze o klepaniu silnika to wszyscy piszą mi sprawdz czujnik spalania stukowego....

: 19 wrz 2009, 13:25
autor: Audi 80 Polska
Niema chyba dlatego że ten silnik jest na jednopunktowym wtrysku i do tego ma niższy stopień sprężania 8,9:1 niż np. ABK który ma 10,5:1. Co znacznie zmniejsza ryzyko spalanie stukowego (chyba że się jeździ na paliwie z prywatnego importu zza wschodniej granicy ;-) )

[ Dodano: 2009-09-19, 13:36 ]
Jeszcze niedawno sam jeździłem swoim Audi 80 z silnikiem PP na "ruskiej" benzynie chodziło całkiem nieźle, w książce Obsługa i naprawa Audi 80 pisze że zalecana jest benzyna o liczbie oktanowej 91, stopień sprężania tego silnika to 9:1. Słyszałem jak chodzi na tym samym paliwie silnik NE który ma stopień sprężania 10:1 a ponieważ jest na gaźniku i nie posiada żadnej elektronicznej regulacji konta wyprzedzenia zapłonu (w tym w.w. czujnika który ma zapobiegać spalaniu stukowemu), przy dodawaniu gazu z daleka słychać samozapłony. W książce pisze że zalecana jest benzyna 98 ale i na polskiej 95 chodził dobrze.