Strona 1 z 1

[2,0 ABK] Olej w płynie chłodzącym.

: 26 wrz 2009, 13:14
autor: Panaspirant
Już niemam siły do tego samochodu. Chyba jakies fatum
Problem polega na tym ze dostaje mi się olej do płynu chłodniczego i tam robi się tłusta maź. Problem ten zaczął się od kiedy mechanik namówił mnie na wymiane silnika. Po założeniu nowego silnika do płynu chłodiczego zaczął dostawać się olej. Podejrzenie padło na uszczelkę. wymieniłem uszczelkę i założyłem głowicę od starego silnika, którą przed montarzem dałem do regeneracji i sprawdzenia szczelności. Po zamontowaniu głowicy problem nie ustał niestety więć logicznie rozumując postanowiłem wymienić i blok na stary ale dalej dzieje się to samo w płynie robi się biała tłusta maź. Już wyczerpałem swoje pomysły i naprawde nie mam pojęcia co może byc przyczyna tego. Tylko osprzęt silników jest nie ruszany i jest cały czas ten sam. Jak można zlokalizować taką usterkę. Co moze być jej przyczyną. Oczywiście poziom oleju w silniku szybko spada. Sam olej zaś jest czysty.

: 26 wrz 2009, 18:02
autor: krisiun1
Przy tym wieku który podałeś w profilu to nie wiem czy jest sens brać się jeszcze za remont :mrgreen: .A tak poważnie, kopci na czarno po odpaleniu?

: 26 wrz 2009, 19:07
autor: grze
ABK ma chłodnicę oleju. więc w pierwszej kolejności należało ją sprawdzić. dosyć często niesprawność tej chodniczki powoduje dostawanie się oleju do płynu chłodniczego.

ps.
Wiele razy było na forum o podobnych problemach.

: 26 wrz 2009, 19:47
autor: Panaspirant
Wiek już zmieniłem :mrgreen: Po odpaleniu na czarno nie kopci na biało też nie. A jak sprawdzić tą chłodnicę . wystarczy wsadzenie w wodę i podłączenie powietrza?

: 26 wrz 2009, 19:52
autor: grze

: 26 wrz 2009, 20:35
autor: Panaspirant
Ten post czytałem. Spróbuje jedynie ominąć ta chłodniczkę.

: 27 wrz 2009, 13:42
autor: Gruszka
Trzeba odkręcić filtr oleju w środku masz nakrętkę bodajrze 22 klucz jak ją odkręcisz będziesz miał chłodniczkę przedzieloną na pół a w środku znajduje sie gumowa uszczelka która pewnie zrobiła się przez te parę lat drewniana i popuszcza olej do obiegu płyny chłodzącego. Wystarczy ją wymienić i po kłopocie. Wymiana tej uszczelki w warsztacie to koszt około 30 PLN aż szkoda sobie rąk brudzić <ok> <ok> <ok>