Strona 1 z 2
					
				[80 B4 ABT]Problem z praca silnika na PB
				: 30 wrz 2009, 23:44
				autor: Canibal
				Witam przejrzalem troche forum i niestety nie znalazlem podobnego problemu (moze zle szukalem 

) Sa podobne tematy ale w wiekszosci tycza sie pompy paliwa oraz filtra paliwa.Problem jaki u mnie wystepuje to  to ze na paliwie silnik czasami przerywa jakby nie dostawal dawki paliwa  po czym nagle szarpie do przodu , gdy dodam gaz na maxa to wedy jakos  auto jedzie do przodu ale  nie ma mocy i mniej telepie nim .Malo tego silnikiem na jalowym tez telepie  . Co do pompy paliwa jest ori bosh  nowa ma jakies 3 miesiace  filtr paliwa ma  nieco wiecej ale byl wymieniany w tym roku jeszcze . Auto na  lpg chodzi b.dobrze . 
Czy to moze byc regulator cisnienia  paliwa ? chcialbym sie dowiedziec na 100% nim zaczne szukac czesci .  Ktos pisal tez w jednym temacie o przekazniku od pracy LPG-PB  czy to moze tez byc to ? czy jednak ten nieszczesny regulator ?
 
			
					
				
				: 01 paź 2009, 00:51
				autor: leopard
				Wiesz według mnie problem polega na tym że jeżdzisz na gazie ,gaz jest dobry bo tani ale zapycha wtryskiwacze i żeluje benzyne ja mam to samo ...kiedyś przyjmowało się zasade że na dwa zbiorniki gazu trzeba spalić zbiornik benzyny ale jaki koszt prawda? zanim coś będziesz wymieniał i kabinował spróbuj do benzyny wlać środek do czyszczenia układu paliwowego i jezdzij jakiś czas na samej benzynie jeśli wszystko wróci do normy to urok jazdy na gazie 

 
			
					
				
				: 01 paź 2009, 06:39
				autor: Katana_6
				Witam
Miałem podobnie, na benzynie dławił się dopiero od 3 tys. obr. coś tam jechał na gazie jeździł dobrze. Okazało się że silniczek krokowy szwankował. Sprawdź go. Obroty biegu jałowego są w porządku?
Co do jazdy na gazie. Na Lpg zrobiłem już 40 tys. km tylko raz miałem problem taki jak wyżej a tak wszystko chodzi dobrze, zarówno na benzynie jak i na Lpg. W ABT jest jednopunktowy wtrysk, który jest daleko od komór spalania, więc nie nagrzewa się tak aby zapychało benzynę. Ponadto mikser od gazu jest założony zaraz za wtryskiem, mieszanka gazu z powietrzem następuje dosłownie w tym samym miejscu co benzyny podawanej przez wtrysk. Dlatego w ABT spadek mocy na gazie nie jest tak bardzo odczuwalny i strzały w filtr to rzadkość.
			 
			
					
				
				: 01 paź 2009, 11:09
				autor: Canibal
				jak pisalem w pierwszym poscie bieg jalowy tez szwankuje  silnikiem telepie  i sa dosc odczuwalne drgania.
Bylem zajrzec do krokowego i jesli naciagne linke dodam gazu to ta lapka od silniczka gdzie jest sprezynka wysuwa sie troche , probowalem nia poruszac i jak odciagne  ja srubokretem to ona wysuwa sie jeszcze o jakies 3 mm czy to moze miec jakis zwiazek ?
			 
			
					
				
				: 01 paź 2009, 16:46
				autor: Katana_6
				a jaki masz silniczek krokowy na 6 pinów czy na 4??
			 
			
					
				
				: 01 paź 2009, 18:22
				autor: Canibal
				nie zwrocilem uwagi 

 ale chyba  cos mi sie wydaje ze na  4
Jeszcze pytanie do naciagania rozrzadu jest rolka ? czy jak ? bo mam troche  luzny pasek rozrzadu 

 i wypadaloby go troche naciagnac 

 
			
					
				
				: 01 paź 2009, 18:27
				autor: sagem
				Tak jest rolka napinająca, możesz sam go troszkę podciągnąć.
			 
			
					
				
				: 01 paź 2009, 18:59
				autor: Katana_6
				Lepiej żeby pasek od rozrządu był napięty grozi to przeskoczeniem paska na ząbkach
			 
			
					
				
				: 01 paź 2009, 19:54
				autor: sagem
				No jeżeli będzie strasznie luźny to jest taka opcja, ale nie może być też strasznie twardy.
Nie masz się co martwić, ABT jest bezawaryjne i nawet jak przeskoczy albo strzeli to nic sie nie stanie  <ok>
			 
			
					
				
				: 01 paź 2009, 22:57
				autor: Canibal
				Hmm katana a o co chodzi z tym krokowym 4 lub 6 pinowym ? Jaka jest roZnica miedzy nimi ? I czy moj prawidlowo dZiala ? Bo nie wiem czy on powinien wysowac sie tylko te kilka mm czy tez cos wiecej 

  czy jak go zdejme to moge go jakos wyczyscic nie uszkadzajac go ?
 
			
					
				
				: 02 paź 2009, 00:05
				autor: leopard
				Canibal pisze:Hmm katana a o co chodzi z tym krokowym 4 lub 6 pinowym ? Jaka jest roZnica miedzy nimi ? I czy moj prawidlowo dZiala ? Bo nie wiem czy on powinien wysowac sie tylko te kilka mm czy tez cos wiecej 

  czy jak go zdejme to moge go jakos wyczyscic nie uszkadzajac go ?
 
    przepraszam ze sie wtrancam jeszcze raz ale wiesz to co czytam to o zgrozo bedziesz miał remont generalny silnika kolego po co chcesz naciagać pasek rozrzadu ? chyba żeby sie zerwał i zawory powbijały się w tłoki i głowicę szlak trafił ...wiesz jak jest prawidłowo napiety pasek rozrzadu i jak to się sprawdza? jeśli mnie nie wierzysz ściagnij sobie fachowa literature i sam się przekonasz ...Prawidłowy naciag paska w silniku czterocylindrowym sprawdza się pomiedzy wałkiem rozrzadu a wałkiem pośrednim ,prawidłowo naciagniety pasek rozrzadu chwycony kciukiem i palcem wskazujacym powinien dac się obrócić o 90 stopni a co do problemów z jazdą na benzynie kolego to jak masz jednopunktowy wtrysk to własnie gaz jest tego przyczyna czytajac jak któryś z kolegów coś napomknał o gazie i komorze spalania to znów poprostu ...komora spalania jest w głowicy i nic do tego nie ma .
 
			
					
				
				: 02 paź 2009, 10:17
				autor: Canibal
				Chcialem naciagnac bo byl za luzny  ,zaden ze mnie mechanik ale  jeszcze potrafie ocenic czy jest za luzny czy nie 
 
 
Hmm dzis  zdjalem krokowiec i wyglada zew ze jest ok 

 nie wiem jak tam wnetrze .Jest to silniczek 4pinowy .Hmm ktos  tu pisal ze komus padł przekaznik od pracy LPG-PB w sobote  jak sie uda  podjade do hurtowni i kupie nowy moze cos pomoze .Jesli to nie pomoze to bede chyba musial wymienic caly wtrysk 

 
			
					
				
				: 02 paź 2009, 12:03
				autor: leopard
				Canibal pisze:Chcialem naciagnac bo byl za luzny  ,zaden ze mnie mechanik ale  jeszcze potrafie ocenic czy jest za luzny czy nie 
 
 
Hmm dzis  zdjalem krokowiec i wyglada zew ze jest ok 

 nie wiem jak tam wnetrze .Jest to silniczek 4pinowy .Hmm ktos  tu pisal ze komus padł przekaznik od pracy LPG-PB w sobote  jak sie uda  podjade do hurtowni i kupie nowy moze cos pomoze .Jesli to nie pomoze to bede chyba musial wymienic caly wtrysk 

 
  Wiesz przekażnik mozna sprawdzić samemu na przekażniku jest schemat i oznaczenie końcówek wyjmij go podłacz do akumulatora i miernikiem sprawdz przejście pomiędzy stykami kiedy idzie napięcie i kiedy nie na końcówkach styku koszt takiego przekażnika to ponad 10 zł . Co do silnika krokowego to nic wspólnego z tym nie ma jak masz śrube regulacyjną za nim i jest dobrze wyrególowana to nawet jak wypniesz ten silnik to i tak bedzie chodził na gazie
 
			
					
				
				: 02 paź 2009, 12:51
				autor: Canibal
				Hmm poczekam do jutra podjade i kupie nowy koszt niewielki  a co nowe to nowe 

 
			
					
				
				: 02 paź 2009, 13:24
				autor: Audi 80 Polska
				A może to wina TPS. Co do tego przekaźnika od gazu rozłączającego wtrysk, możesz odłączyć od niego dwa przewody idące do wtrysku i połączyć je poza przekaźnikiem, wtedy zobaczysz czy jest poprawa. Można też zdjąć z niego obudowę i obejrzeć styki.