Strona 1 z 2

[80 B4 ABT]Problem z praca silnika na PB

: 30 wrz 2009, 23:44
autor: Canibal
Witam przejrzalem troche forum i niestety nie znalazlem podobnego problemu (moze zle szukalem :P) Sa podobne tematy ale w wiekszosci tycza sie pompy paliwa oraz filtra paliwa.Problem jaki u mnie wystepuje to to ze na paliwie silnik czasami przerywa jakby nie dostawal dawki paliwa po czym nagle szarpie do przodu , gdy dodam gaz na maxa to wedy jakos auto jedzie do przodu ale nie ma mocy i mniej telepie nim .Malo tego silnikiem na jalowym tez telepie . Co do pompy paliwa jest ori bosh nowa ma jakies 3 miesiace filtr paliwa ma nieco wiecej ale byl wymieniany w tym roku jeszcze . Auto na lpg chodzi b.dobrze .
Czy to moze byc regulator cisnienia paliwa ? chcialbym sie dowiedziec na 100% nim zaczne szukac czesci . Ktos pisal tez w jednym temacie o przekazniku od pracy LPG-PB czy to moze tez byc to ? czy jednak ten nieszczesny regulator ?

: 01 paź 2009, 00:51
autor: leopard
Wiesz według mnie problem polega na tym że jeżdzisz na gazie ,gaz jest dobry bo tani ale zapycha wtryskiwacze i żeluje benzyne ja mam to samo ...kiedyś przyjmowało się zasade że na dwa zbiorniki gazu trzeba spalić zbiornik benzyny ale jaki koszt prawda? zanim coś będziesz wymieniał i kabinował spróbuj do benzyny wlać środek do czyszczenia układu paliwowego i jezdzij jakiś czas na samej benzynie jeśli wszystko wróci do normy to urok jazdy na gazie ;-)

: 01 paź 2009, 06:39
autor: Katana_6
Witam
Miałem podobnie, na benzynie dławił się dopiero od 3 tys. obr. coś tam jechał na gazie jeździł dobrze. Okazało się że silniczek krokowy szwankował. Sprawdź go. Obroty biegu jałowego są w porządku?

Co do jazdy na gazie. Na Lpg zrobiłem już 40 tys. km tylko raz miałem problem taki jak wyżej a tak wszystko chodzi dobrze, zarówno na benzynie jak i na Lpg. W ABT jest jednopunktowy wtrysk, który jest daleko od komór spalania, więc nie nagrzewa się tak aby zapychało benzynę. Ponadto mikser od gazu jest założony zaraz za wtryskiem, mieszanka gazu z powietrzem następuje dosłownie w tym samym miejscu co benzyny podawanej przez wtrysk. Dlatego w ABT spadek mocy na gazie nie jest tak bardzo odczuwalny i strzały w filtr to rzadkość.

: 01 paź 2009, 11:09
autor: Canibal
jak pisalem w pierwszym poscie bieg jalowy tez szwankuje silnikiem telepie i sa dosc odczuwalne drgania.

Bylem zajrzec do krokowego i jesli naciagne linke dodam gazu to ta lapka od silniczka gdzie jest sprezynka wysuwa sie troche , probowalem nia poruszac i jak odciagne ja srubokretem to ona wysuwa sie jeszcze o jakies 3 mm czy to moze miec jakis zwiazek ?

: 01 paź 2009, 16:46
autor: Katana_6
a jaki masz silniczek krokowy na 6 pinów czy na 4??

: 01 paź 2009, 18:22
autor: Canibal
nie zwrocilem uwagi :P ale chyba cos mi sie wydaje ze na 4


Jeszcze pytanie do naciagania rozrzadu jest rolka ? czy jak ? bo mam troche luzny pasek rozrzadu ;) i wypadaloby go troche naciagnac :)

: 01 paź 2009, 18:27
autor: sagem
Tak jest rolka napinająca, możesz sam go troszkę podciągnąć.

: 01 paź 2009, 18:59
autor: Katana_6
Lepiej żeby pasek od rozrządu był napięty grozi to przeskoczeniem paska na ząbkach

: 01 paź 2009, 19:54
autor: sagem
No jeżeli będzie strasznie luźny to jest taka opcja, ale nie może być też strasznie twardy.

Nie masz się co martwić, ABT jest bezawaryjne i nawet jak przeskoczy albo strzeli to nic sie nie stanie <ok>

: 01 paź 2009, 22:57
autor: Canibal
Hmm katana a o co chodzi z tym krokowym 4 lub 6 pinowym ? Jaka jest roZnica miedzy nimi ? I czy moj prawidlowo dZiala ? Bo nie wiem czy on powinien wysowac sie tylko te kilka mm czy tez cos wiecej :/ czy jak go zdejme to moge go jakos wyczyscic nie uszkadzajac go ?

: 02 paź 2009, 00:05
autor: leopard
Canibal pisze:Hmm katana a o co chodzi z tym krokowym 4 lub 6 pinowym ? Jaka jest roZnica miedzy nimi ? I czy moj prawidlowo dZiala ? Bo nie wiem czy on powinien wysowac sie tylko te kilka mm czy tez cos wiecej :/ czy jak go zdejme to moge go jakos wyczyscic nie uszkadzajac go ?
przepraszam ze sie wtrancam jeszcze raz ale wiesz to co czytam to o zgrozo bedziesz miał remont generalny silnika kolego po co chcesz naciagać pasek rozrzadu ? chyba żeby sie zerwał i zawory powbijały się w tłoki i głowicę szlak trafił ...wiesz jak jest prawidłowo napiety pasek rozrzadu i jak to się sprawdza? jeśli mnie nie wierzysz ściagnij sobie fachowa literature i sam się przekonasz ...Prawidłowy naciag paska w silniku czterocylindrowym sprawdza się pomiedzy wałkiem rozrzadu a wałkiem pośrednim ,prawidłowo naciagniety pasek rozrzadu chwycony kciukiem i palcem wskazujacym powinien dac się obrócić o 90 stopni a co do problemów z jazdą na benzynie kolego to jak masz jednopunktowy wtrysk to własnie gaz jest tego przyczyna czytajac jak któryś z kolegów coś napomknał o gazie i komorze spalania to znów poprostu ...komora spalania jest w głowicy i nic do tego nie ma .

: 02 paź 2009, 10:17
autor: Canibal
Chcialem naciagnac bo byl za luzny ,zaden ze mnie mechanik ale jeszcze potrafie ocenic czy jest za luzny czy nie ;)


Hmm dzis zdjalem krokowiec i wyglada zew ze jest ok ;) nie wiem jak tam wnetrze .Jest to silniczek 4pinowy .Hmm ktos tu pisal ze komus padł przekaznik od pracy LPG-PB w sobote jak sie uda podjade do hurtowni i kupie nowy moze cos pomoze .Jesli to nie pomoze to bede chyba musial wymienic caly wtrysk :-/

: 02 paź 2009, 12:03
autor: leopard
Canibal pisze:Chcialem naciagnac bo byl za luzny ,zaden ze mnie mechanik ale jeszcze potrafie ocenic czy jest za luzny czy nie ;)


Hmm dzis zdjalem krokowiec i wyglada zew ze jest ok ;) nie wiem jak tam wnetrze .Jest to silniczek 4pinowy .Hmm ktos tu pisal ze komus padł przekaznik od pracy LPG-PB w sobote jak sie uda podjade do hurtowni i kupie nowy moze cos pomoze .Jesli to nie pomoze to bede chyba musial wymienic caly wtrysk :-/
Wiesz przekażnik mozna sprawdzić samemu na przekażniku jest schemat i oznaczenie końcówek wyjmij go podłacz do akumulatora i miernikiem sprawdz przejście pomiędzy stykami kiedy idzie napięcie i kiedy nie na końcówkach styku koszt takiego przekażnika to ponad 10 zł . Co do silnika krokowego to nic wspólnego z tym nie ma jak masz śrube regulacyjną za nim i jest dobrze wyrególowana to nawet jak wypniesz ten silnik to i tak bedzie chodził na gazie

: 02 paź 2009, 12:51
autor: Canibal
Hmm poczekam do jutra podjade i kupie nowy koszt niewielki a co nowe to nowe ;)

: 02 paź 2009, 13:24
autor: Audi 80 Polska
A może to wina TPS. Co do tego przekaźnika od gazu rozłączającego wtrysk, możesz odłączyć od niego dwa przewody idące do wtrysku i połączyć je poza przekaźnikiem, wtedy zobaczysz czy jest poprawa. Można też zdjąć z niego obudowę i obejrzeć styki.