Witam. Złamał mi sie element odchodzący od węża LPG do układu dolotowego i nie wiem jak się nazywa fachowo bo bym chciał sprawdzić cene. Może wy wiecie ile takie coś kosztuje? zamieszczam przykładowy rysunek tego elementu
: 10 paź 2009, 18:01
autor: Audi 80 Polska
To jest część miksera (mieszalnika) gazu. Raczej nie do kupienia osobno tylko z całym mikserem. Możesz także spróbować skleić. Jeśli oberwał się tak że jest tam dziura to lepiej tak nie jeździj albo ją zaślep czymś czego nie wciągnie do środka. Bo inaczej będzie ssało tędy lewe brudne powietrze.
Tomcio90 pisze:Witam. Złamał mi sie element odchodzący od węża LPG do układu dolotowego i nie wiem jak się nazywa fachowo bo bym chciał sprawdzić cene. Może wy wiecie ile takie coś kosztuje? zamieszczam przykładowy rysunek tego elementu
taki sobie rysunek jak widzisz według mnie to silnik krokowy masz za nim sróbe rególacyjną ? bo na przewodzie od mieszalnjka jest tylko silnik krokowy i czasami śruba regulacyjna skład gazu jeśli tak zaslep to i wyrególuj skład na śrubie i będzie śmgać na gazie
: 10 paź 2009, 19:22
autor: Tomcio90
Dokładnie aldi o to mi chodziło dzięki:)
: 10 paź 2009, 19:43
autor: mac
a ktora srube mam podkrecic by auto lepiej szlo bo teraz mam wrazenie na gazie ze sie muli jakby dostawal za malo gazu?
: 10 paź 2009, 20:02
autor: Tomcio90
mac tą śrube co masz na wężu gumowym idącym z reduktora do miksera. Pamiętaj żeby w miarę dokładnie kręcić i nie za dużo, przekręcisz o kilka minut to przejedź się i sprawdź czy już dobrze na obroty wchodzi, jeśli nie to rób tak aż będzie gites.
: 10 paź 2009, 20:32
autor: Audi 80 Polska
mac jeśli masz komputer od gazu czyli LPG II generacji to możesz nie mieć tej śrubki na wężu. Wyjątkiem są najtańsze mini-komputery LPG przy których daje się te silniczki krokowe (attuatory) na wężu z dodatkową śrubką (register - poprawna nazwa śrubki). Prócz śrubki na wężu jest jeszcze regulacja na parowniku zazwyczaj służy ona do regulacji kanału obejściowego aby wyrugować dawkę biegu jałowego. Obie regulacje (na wężu i parowniku) oddziaływają na siebie, gdy dużo zwiększysz dawkę na "wężu" to trzeba będzie przykręcić obejście na parowniku bo na jałowym będzie dostawać za dużo gazu. Regulacja obejścia na parowniku także oddziaływuje w pewnym stopniu na dawkę gazu poza biegiem jałowym.
Ja zwykle jak reguluje LPG to robię tak: skręcam na wężu dodając gazu aż będę słyszał że ma za ubogą mieszankę i słabo wkręca się na obroty. Następnie odkręcam do momentu aż zaczyna wchodzić w obroty jak powinien + pół obrotu extra. Teraz regulacja składu mieszanki wolnych obrotów na słuch, ewentualnie wezmę tester sondy lambda aby zobaczyć czy dobry skład mieszanki ustawiłem. Później powtarzam regulację śruba na wężu według wcześniejszej procedury jeśli dobrze chodzi na jałowym to już nic nie ruszam jak nie to znów regulacja biegu jałowego + regulacja śrubą na wężu. Jeśli masz już zajechany parownik to po wyregulowaniu tak aby dobrze szedł może palić sporo więcej. Jeśli nie jesteś pewien czy ci się uda to każdy gazownik za parę złoty ustawi Ci to. I lepiej tak nie robić przy wtrysku wielopunktowym (szczególnie mechanicznym) bo można zaliczyć niezłego strzała w przepływówkę.
: 10 paź 2009, 21:15
autor: mac
mam instalacje II generacji zalozona ze 4 lata temu ,ale malo uzywana jakies 2000 km .Raczej w poniedzialek pojade do gazownika niech to ustawi precyzyjnie. dziekuje za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam.