Strona 1 z 1

[b3 PM] monowtrysk nie podaje paliwa

: 12 paź 2009, 10:26
autor: deufso
Witam, koledzy pomocy, wtryskiwacz nie podaje paliwa i nie wiem gdzie szukać....

: 12 paź 2009, 10:54
autor: Audi 80 Polska
A pompka paliwowa deje palio? Albo może przekaźnik odcinający wtrysk jest uszkodzony?

: 12 paź 2009, 10:56
autor: deufso
hej, jest tak wszystko sprawne czyli pompa paliwo daje iskra jest bo jak psikne w gażnik benzynką to odpala tylko z samego wtrysku nic nie leci, którego przekaźnika szukać i gdzie??

: 12 paź 2009, 11:05
autor: Audi 80 Polska
Szukaj czegoś takiego przyczepionego przy ścianie grodziowej pod maską:
Obrazek
A zapomniałem zapytać wcześniej czy masz LPG bo jeśli nie masz to nie szukaj.

: 12 paź 2009, 11:06
autor: deufso
nie mam lpg, ale wtrysk nie podaje paliwa na bank

[ Dodano: 2009-10-12, 11:07 ]
a najlepiej to podaj mi numer to zadzwonie albo daj szczałkę hihi 725392686

: 12 paź 2009, 11:22
autor: Audi 80 Polska
Ja tak na odległości nic więcej nie wymyślę. Może ktoś inny będzie miał jakiś pomysł.

[ Dodano: 2009-10-12, 11:43 ]
Sprawdź może jakąś diodą LED czy do wtryskiwacz dochodzi sygnał podłączając się pod dwa środkowe kable we wtyczce wtryskiwacza i czujnika temperatury zasysanego powietrza.

: 12 paź 2009, 13:02
autor: WOJTEK26
Podłacz diode pod wtyczke od wtryskiwacza i sprawdx czy podczas krecenia bedzie migac, jezeli nie bedzie to musisz szukac przerwy we wiązce idacej od ECU do wtryskiwacza. Sprawdź równiez kody błyskowe.

: 12 paź 2009, 19:54
autor: deufso
podłączałem żaróweczke 12V 1.2 watt i normalnie mruga słabym światełkiem czyli jakiś tam prąd dochodzi tylko nie wiem czy jest on zbyt słaby bo po podłączeniu miernika jest jakieś 2.54V lub 7.30V nie ma 12V i jakoś dziwnie zaczął chodzić przekaźnik od pompy paliwa ale chodzi pompa podczas kręcenia rozrusznikiem tylko że sam wtryskiwacz ani kropelki nie puszcza :-( już mnie trafia powoli...

: 12 paź 2009, 20:07
autor: Audi 80 Polska
To że żaróweczka słabo migała to wina bardzo krótkich impulsów na których nie zdążyła się rozżarzyć. Tak samo tani miernik on pokazuje średnie napięcie z kilku wcześniejszych milisekund. Jak sprawdzałeś pompę paliwa? To że bzyczy nie znaczy że podaje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem. Po przybliżeniu ucha w okolicę wtrysku gdy pompa pracuje powinno być słychać szelest paliwa. Jeszcze sprawdziłbym filtr paliwa.

: 12 paź 2009, 20:37
autor: deufso
na bank jest dobrze bo nie jestem w stanie utrzymać palcem ciśnienia, a jak działa powrót?? może tu jest coś nie tak i paliwo spokojnie wraca do zbiornika zamiast pod ciśnieniem być wtryskiwane??

[ Dodano: 2009-10-12, 20:39 ]
pytam bo w momencie włączenia zapłony wyraźnie czuć jak w wężu powrotnym płynie paliwo...

[ Dodano: 2009-10-12, 20:40 ]
czy jest w zbiorniku paliwa jakiś zawór czy coś gdzieś po drodze na powrocie paliwa do zbiornika jakiś regulator ciśnienia czy coś??

[ Dodano: 2009-10-12, 20:52 ]
??

: 12 paź 2009, 21:06
autor: Audi 80 Polska
Regulator ciśnienia paliwa jest obok wtryskiwacza i wypuszcza nadmiar paliwa spowrotem do zbiornika tak że na wężu doprowadzającym paliwo jest utrzymywane stałe ciśnienie.

[ Dodano: 2009-10-12, 21:16 ]
deufso pisze:pytam bo w momencie włączenia zapłony wyraźnie czuć jak w wężu powrotnym płynie paliwo...
Jeśli płynie powrotnym to znaczy że pompa daje odpowiednie ciśnienie i to że paliwo wraca to normalne. Aby się upewnić że regulator trzyma odpowiednie ciśnienie trzeba by było sprawdzić ciśnienie (1 bar) na wężu doprowadzającym.

[ Dodano: 2009-10-12, 21:20 ]
Możesz także spróbować odczytać kody błyskowe jak radził kolega WOJTEK26, pod tym adresem: https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm masz jak to zrobić. Rozpiska kodów jest w download w książce reguluję i naprawiam audi 80 albo napisz co Ci wymigało to ja sprawdzę co to oznacza.

: 13 paź 2009, 10:14
autor: deufso
Udało się!!! Wszystko działa, przyczyna dość banalna hihi okazało się że brakowało MASY między pierwszym i drugim cylindrem jest śrubeczka pod którą są przykręcone trzy kabelki od silniczka krokowego, wtrysku i przepustnicy i tam nie było dobrego styku. Po szorowaniu papierem ściernym jest już GITES :mrgreen: