Strona 1 z 1
[B3 1.8s] Stukanie w silniku . Pomocy !
: 12 paź 2009, 20:31
autor: Crynik
Od ostatniego czasu moje audi 80 b3 1.8s stało w bez ruchu (bez benzyny) z powodu mojego wyjazdu 2 tygodniowego ... Po powrocie przy próbie odpalenia go nie reagował chodził sam rozrusznik ... postanowiłem gaźnik spryskać Starterem ( Starter Fluid - czy coś takiego firmy variant) samochód odpalił od razu ... Przetrzymałem go na ssaniu przez kilkadziesiąt sekund aby się rozruszał silnik (doszło do 3 tys obrotów na luzie ) .Niby wszystko grało jeździłem godzinkę byłem na myjni ,odkurzyłem go zatankowałem lecz gdy dojeżdżałem do domu samochód zaczął strasznie ryczeć i było potężne stukanie z silnika . Nie wiem co może to powodować ,czy mógł by mi ktoś pomóc ??z góry dziękuje
: 12 paź 2009, 20:34
autor: Motostacja pl
Na początek sprawdź pasek rozrządu i ewentualnie jego ustawienie.
: 13 paź 2009, 23:30
autor: nellyshadow
niezazdroszcze,mialam to samo w zeszlym roku po dwuch tygodniach postoju
potem sie okazalo,ze jeden gar chodzi na sucho i trzeba bylo szlifowac,kupa kasy w bloto...juz ngdy nie bedzie taka sama moja buba ale mam nadzieje,ze to nie to samo.u mnie temp.szybko do gory skoczyla,gotowal sie plyn i ten stukot coraz glosniejszy jak by ktos mlotkiem nafanzalal po silniku :cry: trzymam kciuki,nie odpalaj jej!
: 14 paź 2009, 22:25
autor: Audi 80 Polska
Znajomemu też kiedyś zaczęło stukać podczas jazdy, silnik chodził normalnie i w połowie 100 kilometrowej trasy zaczęło strasznie głośno walić w silniku. Poszła panewka korbowodu na wale, efekt w silniku pełno opiłków - silnik poszedł do wymiany. Stukanie powodował straszny luz korbowodu.
: 14 paź 2009, 22:36
autor: Motostacja pl
Znajomemu też kiedyś zaczęło stukać podczas jazdy, silnik chodził normalnie i w połowie 100 kilometrowej trasy zaczęło strasznie głośno walić w silniku. Poszła panewka korbowodu na wale, efekt w silniku pełno opiłków - silnik poszedł do wymiany. Stukanie powodował straszny luz korbowodu.
Miałem to samo w B3. Jedna z panewek korbowodowych została przerobiona na papier. Wał jak i korbowód miały takie wyżłobienia że tłok walił o zawory. Nie wiem co było tego przyczyną, ponieważ pozostałe panewki były w super stanie, nie było też spadków ciśnienia oleju oraz obserwowałem podwyższoną temp silnika. Podejrzewam zatkany kanał olejowy w wale. Przerzuciłem wał od silnika który leżał w garażu oraz jeden korbowód plus nowe panewki korbowodowe i silnik śmigał aż miło do samej sprzedaży,
: 19 paź 2009, 21:11
autor: Crynik
Labiel pisze:Miałem to samo w B3. Jedna z panewek korbowodowych została przerobiona na papier. Wał jak i korbowód miały takie wyżłobienia że tłok walił o zawory. Nie wiem co było tego przyczyną, ponieważ pozostałe panewki były w super stanie, nie było też spadków ciśnienia oleju oraz obserwowałem podwyższoną temp silnika. Podejrzewam zatkany kanał olejowy w wale. Przerzuciłem wał od silnika który leżał w garażu oraz jeden korbowód plus nowe panewki korbowodowe i silnik śmigał aż miło do samej sprzedaży,
Nie wiesz ile by mogła taka wymiana kosztowac ?? ;/ bo niestety to nie był pasek ... ;/
: 26 lip 2012, 15:02
autor: filet92
Witam mam taki problem z moim Audi 80 b3 1.8s zaczela swieciec mi kontrolka oleju, zawory klepia, olej smierdzi paliwe a stan oleju jest taki jak powinien jakie sa tego pryczyny? z gory dziekuje;) pozdrawiam