Strona 1 z 2

[B4 2.0 ABT] Nie pali na ciepłym silniku

: 15 paź 2009, 00:22
autor: Wojtazzz
Witam,

proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, problem występuje zarówno na benzynie jak i gazie, a objawia sie tak:
Po przejechaniu kilku kilometrów po mieście, zgaszę go i nie mogę ponownie odpalić. Muszę odczekać z pół godziny, godzinę, wtedy pokręcę trochę rozrusznikiem, zacznie zaskakiwać bardzo opornie, w końcu się rozbuja i jest wporządku. Po przejechaniu kilkuset metrów, zwykle, gdy dojeżdżam do skrzyżowania, w okolicy pod kierownicą zaczyna szybko pstrykać jakiś stycznik(?), a silnik sam zwiększa obroty do około 4 000 rpm. ( około, bo nie mam obrotomierza). Nieraz przygazuję jeszcze bardziej i wróci do normalnych obrotów, ale raz zdarzyło się, że musiałem zgasić silnik, bo nie chciał zejść z obrotów. Za każdym razem w takiej sytuacji pojawia się tajemnicze pstrykanie pod kierownicą. Po ponownym zgaszeniu silnika znów nie pali, dopiero po jakiejś godzinie z wielkim bólem zaskakuje, ale jak zaskoczy to chodzi jak gdyby nigdy nic się nie działo.

Pojechałem z tym do mechanika, zgasiłem przy nim i nie zapalił ponownie. Sprawdził i wyczyścił kopułkę, sprawdził iskrę, wszystko w porządku ale nie pali. Zdjął jakąś kostkę z niebieskiego czujnika przy głowicy z lewej strony i ze zdjętą kostką silnik zaskoczył. Założył ponownie kostkę (wyczuwalna była różnica pracy silnika bez i z kostką na czujniku) i kilkukrotnie zapalał i gasił silnik, wszystko było ok. Zasugerował, że trzeba pomyśleć nad zmianą tego czujnika, ale nie był pewien co to za czujnik, chyba coś od sterowania dawką paliwa.

Czy ktoś z Was miał podobny problem i może mi w tym pomóc? Bardzo Was o to proszę, czy to faktycznie wina niebieskiego czujnika, czy może coś innego?

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie.

: 15 paź 2009, 00:37
autor: Hołowczyc20
Skoro była różnica to wymień ten czujnik i będzie dobrze,ale wcześniej niech mechanik sprawdzi rezystencje tego czujnika a powinna wynosić Temp 20*C opór 2000-3000 Ohm
Temp 80*C opór 200-300 Ohm.Generalna zasada działania tego czujnika to:
niska temperatura duży opór
wysoka temperatura mały opór

Jeśli na gorącym czujniku (rozgrzany silnik) będzie duzy opór tj rzędu 2000-3000 Ohm lub więcej czujnik jest ewidentnie do wymiany.I po wymianie zrób reset ECU. ;-) ;-) :mrgreen:
Ps:czujnik najlepiej ori w serwisie koszt 60-70zł

: 15 paź 2009, 09:03
autor: Wojtazzz
Dzięki za szybką odpowiedź.
Jaka jest nazwa tego czujnika, za co on odpowiada?

: 15 paź 2009, 10:01
autor: Kokolino
To jest niebieski czujnik temperatury na krućcu z lewej strony silnika i steruje wzbogaceniem mieszanki przez ECU tzw. ssanie.

: 15 paź 2009, 10:39
autor: Canibal
a ja mam takie pytanie ile trzeba czasu aby zrobic resa ECU ? Oraz na ile jest wazny reset ECU po wymianie czujnika ?

: 15 paź 2009, 11:22
autor: grze
kokolino1 pisze:To jest niebieski czujnik temperatury na krućcu z lewej strony silnika i steruje wzbogaceniem mieszanki przez ECU tzw. ssanie.
Dokładnie. Też jednego razu nie mogłem odpalić ciepłego silnika bo się zalewał i wymiana niebieskiego czujnika rozwiązała problem. Warto jeszcze sprawdzić wtyczkę od wiązki, która dochodzi do czujnika, czy ona nie robi zwarcia.
Canibal pisze:a ja mam takie pytanie ile trzeba czasu aby zrobic resa ECU ?
Przede wszystkim silnik powinien być zimny - nie odpalany. Wystarczy odłączyć klemę minusową od akumulatora na kwadrans ale ja odłączam na dłużej.
Canibal pisze:Oraz na ile jest wazny reset ECU po wymianie czujnika ?
Jeśli dobrze zrozumiałem pytanie, które zadałeś, to odpowiem w ten sposób: do póki ponownie nie rozjedzie Ci się mapa wtrysku.

: 15 paź 2009, 11:50
autor: Canibal
ok czyli moge odlaczyc kleme na cieplym silniku i zostwic go np na 6h ? i potem ponownie podlaczyc aku ?

: 15 paź 2009, 11:55
autor: grze
ok czyli moge odlaczyc kleme na cieplym silniku i zostwic go np na 6h ? i potem ponownie podlaczyc aku ?
spokojnie przez ten czas wystygnie. ja jak robię reseta ECU, to odłączam klemę munisową na noc. Po podłączeniu klemy uruchamiasz silnik i zostawiasz go niech chodzi na biegu jałowym aż się włączy wiatrak od chłodnicy. On w tym czasie zrobi sobie nową mapę. Oczywiście wszystko inne wyłączone w tym czasie. Jak się włączy wiatrak, to wyłączasz silnik i rest zrobiony <ok>

: 15 paź 2009, 13:04
autor: Canibal
ok wielkie dzieki za porade czyli zrobie jak piszesz .

: 15 paź 2009, 13:11
autor: Wojtazzz
Dziękuję wszystkim za pomoc, ale jak nie pomoże, to będziemy dalej temat drążyć ;-)


Wymieniłem czujnik, jeżdżę już ze dwa miesiące i wszystko gra, zapala 100 na 100 razy:)

I O TO CHODZIŁO!!!

: 02 sty 2017, 15:21
autor: Polaszkino
Panowie,
Przepraszam za odgrzanie kotleta, ale mam objawy podobne jak kolega.
Czy czujnik od zegarów i czujnik od Ecu to te dwa?
https://aparts.pl/partscatalogue/100-91 ... 90010.aspx
https://aparts.pl/partscatalogue/100-80 ... 09050.aspx
Nie chciałbym zamówić i potem zwracać.

: 02 sty 2017, 19:47
autor: Pieterb
Polaszkino, tak to takie ale i jeden i drugi to śmietnik bierz z epas'a przynajmniej lub szukaj ori.

: 03 sty 2017, 14:54
autor: Polaszkino
Dziękuję bardzo za pomoc.

: 09 sty 2017, 16:46
autor: vwiater
U mnie przy podobnych objawach winny był czujnik halla i cewka, jakby to komuś pomogło :)

: 19 sty 2017, 20:10
autor: rawilk27
U mnie występowały podobne objawy i wymieniłem przewody zapłonowe i niebieski czujnik.