Strona 1 z 1
[B4 ABT 2.0]Regulacja silnika ?
: 20 paź 2009, 09:18
autor: gyna
Witam!Miesiąc temu przywiozłem z Niemiec Audi ,stan idealny ale niepokoi mnie spalanie(ok.12l/100km po mieście) nie mam ciężkiej nogi a od znajomych słyszałem ,że ok.10l/100km to jest góra .Nie chcę go zagazować ale zrobić regulację silnika.Moje pytanie do Was :czy w okolicy Zabrza ,Bytomia,Rudy Śl.,Chorzowa,Świętochłowic jest warsztat godny polecenia i czy wogóle ma to sens a może ten typ tak ma?
Z góry dziekuję za informację.
: 20 paź 2009, 09:43
autor: Kokolino
Wszystko zależy na jakich odcinkach jeździsz.
Moje byłe ABT paliło na mieście nawet i czasami więcej, ale mojaz jazda to 4km w jedną 10 gdz. postoju i tak w kółko. W tasie schodziło nawet do 6l.
Moim zdaniem dobrze by było jak kupiłes swieże auto aby posprawdzać zapłon, świece, kolułkę palec. Wymienić filtr powietrza, olej. Podjechać gdzieś aby sprawdzili Ci sprawność sondy lambda, czujnika temp. tego niebieskiego.
A jak spalanie na trasie?
: 20 paź 2009, 09:56
autor: gyna
Dzięki za rady ,bo nie jestem specjalnie jakimś "mechanikiem",który na wszystkim się zna.Jeżdżę codziennie dokladnie na takim samym odcinku ,jak wracałem z Niemiec to na trasie spalił ok.7-7,5l/100km ale był porządnie załadowany.Olej był wymieniony w lutym tego roku jak gość wymieniał rozrząd(udokumentowane) przy 210.000km a teraz na liczniku jest 220.000km.to chyba filtr powietrza też wymienił.Chcę na wiosnę wymieniac olej ,bo jak sprawdzałem to czyściutki był jeszcze ale zawaliłem ,bo z tego wszystkiego nie zapytałem jaki olej tam lał i zastanawiam się jaki mu przy wymianie wlać myślę ,że 15W40.
: 20 paź 2009, 10:04
autor: Kokolino
Wymienić filtr powietrza nie zaszkodzi koszt niski a jak stary jest zawalony to z całą pewnością przedkłada się to na spalanie.
W ABT to bardzo prosta sprawa bo odkręcasz te dwa wkręty na środku filtra odpinasz bo bokach zapadki i wymnieasz na nowy kosz max 20 zeta.
Aha zapomniałem jeszcze o jednej sprawie należałoby sprawdzić czy przypadkiem nie ciągnie gdzieś lewego powietrza pod zespołem wtryskowym (tzw gaźnik) jest tam gumowa podstawa która z wiekiem lubi sobie popękać.
: 20 paź 2009, 10:10
autor: gyna
OK.Dzięki.Zacznę od tego filtra i sprawdzę też tę gumowa podstawę a co myslisz o tym oleju?
: 20 paź 2009, 10:10
autor: Słonik
gyna pisze:myślę ,że 15W40.
10W40(polsyntetyk) mysle ze bedzie lepszym rozwiazaniem dla popychaczy hydraulicznych.
: 20 paź 2009, 14:39
autor: Kokolino
gyna pisze:OK.Dzięki.Zacznę od tego filtra i sprawdzę też tę gumowa podstawę a co myslisz o tym oleju?
Tak jak napisał Słonik półsyntetyk bedzie lepszym rozwiązaniem. Popatrz tylko dokładnie na drzwiach , pod maską może masz gdzieś jakąś naklejkę jaki olej był stosowany.