Strona 1 z 1

[B4 ABK LPG] Dziura w obrotach przy 1800 RPM

: 28 paź 2009, 10:29
autor: Easyrider
Cześć,


Nie mogę znaleźć podobnego tematu - jeśli było to mnie nakierujcie proszę.

Otóż w moim ABK jest "dziura" w obrotach. Silnik rozpędza się, powiedzmy z 2 czy 3 biegu z obrotów rzędu 1400 płynnie, po czym przy 1800 następuje przystopowanie - trzeba dość mocno wcisnąć gaz aby poszedł wyżej (i szybciej). Oczywiście ABK jest silnikiem wysokoobrotowym i raczej się nim jeździ powyżej 2500 RPM, ale poniżej też rozpędza auto, tyle tylko że z "przerwą".

Słyszałem o "turbodziurach", ale żeby takie rzeczy w ABK?

: 28 paź 2009, 12:07
autor: WOJTEK26
Sprawdź czujnik połozenia przepustnicy oraz przepływomierz.

: 28 paź 2009, 13:36
autor: Easyrider
Przepływomierz to wiem gdzie. Sprawdze go. Ale czujnik położenia przepustnicy to jak sprawdzić?

: 28 paź 2009, 14:31
autor: WOJTEK26
Czujnik jest podspodem przepustnicy, najłatwiej sprawdzic na VAg-u czy wartosc wychylenia przepustnicy wzrasta równomiernie czy moze sa skoki przy jakims połozeniu pedału gazu. Podobnie mozesz sprawdzic przepływomierz.

: 28 paź 2009, 19:19
autor: adi74
Witaj Easyrider, posłuchaj WOJTEK26, on się na tym zna ;-) .
Ja miałem podobny problem przy moim ABK tyko "dziura" była przy 2000, zmieniłem czujnik położenia przepustnicy i wszystko gra <ok>

: 03 mar 2010, 09:40
autor: Easyrider
Cześć,

podnoszę temat bo się ociepliło i wzrosła ochota na dłubanie pod maską.
Czytam sobie różne tematy i powoli rozkminiam temat (wcześniej używalem i znałem wtrysk mono, a wtrysku stereo nie miałem jeszcze potrzeby poznawać).

Czy można sprawdzić przepływkę i czujnik położenia przepustnicy bez VAGa, ale za to miernikiem - multimetrem?

Przepływkę chyba można - znalazłem kilka tematów na ten temat, ale czujnik?

Czy wiecie gdzie są tabele rezystancji do tych dwóch rzeczy i pod które miejsca podpiąć multimetr?