Witam.
Wydaje mi się, że pompa nie chcę zassać paliwa. Słychać ciche buczenie, które jest słyszalne ok. 2 sek. po włączeniu zapłonu. Zawsze tak było. Ostatnio prawie często jeździłem na pustym baku. Czy pompka się zatarła. Nadal ją słychać jak dawniej.
Wczoraj podjechał do mnie kumpel i odpiął pod maską przewód od paliwa, po włączeniu zapłonu paliwo nie wyciekało z przewodu.
: 28 paź 2009, 15:48
autor: WOJTEK26
Napisz na poczatek jaki masz układ wtryskowy zebysmy wiedzieli o cvzym rozmawiamy. Jezeli pompke słychac a nie podaje paliwa to znak ze do wymiany, chyba ze zaciagneła tyle syfu ze zapchało sie sitko filtrujace.
: 28 paź 2009, 16:20
autor: noise13
jednopunktowy.
jeśli zapchało się sitko jak mogę się dostać do tej pompki i to psrawdzić ewentualnie przeczyścić ?
: 29 paź 2009, 08:04
autor: WOJTEK26
Pompka jest w zbiorniku paliwa, po odsłonieciu zbiornika od góry bedziesz miał dekiel z wtyczką przykrecony pod którym bedzie pompka i czujnik poziomu.
: 29 paź 2009, 11:00
autor: noise13
czy będę potrzebował jakiegoś specjalnego klucza aby zdjąć dekiel?
: 29 paź 2009, 11:41
autor: tomek1982
nie pamietam rozmiaru klucza ale zwyklym kluczem to odkrecisz to samo przerabialem pompke bylo slychac a auto czesto nie mialo sily zapalic bo pompka albo chodzila albo nie pompowala paliwa uwazaj przy wyjmowaniu pompki jest w zatrzaskach ze bys ktoregos nie oblamał
: 29 paź 2009, 14:06
autor: pawel1171
Witam.
jestem posiadaczem audi 80 B4 2.00 benzyna + LPG mam taki problem na gazie mi pali idealnie a jak przełacze na benzyne to obroty mi spadają nawet jak dodaje gazu i mi samochod gasnie nie przejade nawet 2 m. i nie wiem co sie dzieje ???
: 29 paź 2009, 14:33
autor: WOJTEK26
pawel1171 pisze:Witam.
jestem posiadaczem audi 80 B4 2.00 benzyna + LPG mam taki problem na gazie mi pali idealnie a jak przełacze na benzyne to obroty mi spadają nawet jak dodaje gazu i mi samochod gasnie nie przejade nawet 2 m. i nie wiem co sie dzieje ???
Albo masz uszkodzona pompke paliwa i nie daje odpowiedniego cisnienie lub ( co bardziej prawdopodobne) po strzale LPG jest uszkodzony przepływomierz. Bez diagnostyki VAG i dokładniejszego obadania silnika nie wiele mozna powiedziec
: 29 paź 2009, 15:06
autor: pawel1171
a mam takie pytanie?? czy jak bym miał uszkodzony przepływomiarz to czy na gazie by mi chodzil???
: 29 paź 2009, 15:48
autor: noise13
tomek1982 pisze:nie pamietam rozmiaru klucza ale zwyklym kluczem to odkrecisz to samo przerabialem pompke bylo slychac a auto czesto nie mialo sily zapalic bo pompka albo chodzila albo nie pompowala paliwa uwazaj przy wyjmowaniu pompki jest w zatrzaskach ze bys ktoregos nie oblamał
przed kilkoma minutami próbowałem dostać się do pompki, wykręciłem dekiel i był tam tylko wskaźnik poziomu paliwa. po pompce ani śladu
nadal jestem puszukiwaczem pompy w moim audi. mam do Was pytanie
co znajduje się na załączonym zdjęciu oznaczone żółtym kółkiem?
: 29 paź 2009, 16:00
autor: percevalle
Bo pompe masz na podwoziu w okolicy prawego tylnego kola w B3. Sprawdz, bo z tamtąd powinno dochodzic to buczenie. Silniki gaznikowe z pompa mechaniczną mają ją owszem w zbiorniku. Silniki wtryskowe natomiast pod PT kołem maja pompe elektryczną.
Co do tego naczynka to wydaje mi sie ze jest to odpowietrzacz zbiornika paliwa.
: 29 paź 2009, 17:38
autor: noise13
da się przeczyścić pompę gdy się wgrzebię pod auto czy konieczna będzie laweta i mechanik?
: 29 paź 2009, 18:24
autor: percevalle
Da sie spokojnie. Odkrecisz i sprawdzisz. Sprawdz na poczatek czy wogole napiecie dochodzi. Moze byc tez filtr paliwa do wymiany - jest obok pompy.
: 30 paź 2009, 10:40
autor: noise13
percevalle pisze:Da sie spokojnie. Odkrecisz i sprawdzisz. Sprawdz na poczatek czy wogole napiecie dochodzi. Moze byc tez filtr paliwa do wymiany - jest obok pompy.
Dziękuję za info.
Dzisiaj pstryknąłem zdjęcie.
Faktycznie w pobliżu PT koła znajdują się 2 elementy A i B.
Do elementu A dochodzi napięcie "c" (co widać na zdjęcu - nie mierzyłem czy dochodzi
Czy B jest filtrem oleju?
Czy podczas wymiany pompki zbiornik musi być pusty?
: 30 paź 2009, 11:05
autor: percevalle
A jest właśnie elektryczną pompą paliwa.
B jest filtrem paliwa.
Możesz wymienić z benzyną w baku, ale musisz zaslepic albo zacisnąć przewody bo moze leciec benzyna. To juz jak Ci będzie łatwiej. Najlepiej odpompować paliwo do kanistrów.