Strona 1 z 1

[ 80 B3 1,8 + lpg] Biała maż na korku i na bagnecie + rdza

: 30 paź 2009, 09:47
autor: banek84
MOJE AUDI TO 80 1,8 gaźnik + gaz 90 km 1989 rocznik
POMOCY POMOCY POMOCY jestem z opolskiego jak ktoś z tych stron to nawet napawie auto albo kupie silnik ... ale teraz zapraszam do do przeczytania mojej histori z autem

Witam wszystkich czy wiecie może co się dzieje z moją b3 . Wczoraj zobaczyłem coś przerażającego na bagnecie normalnie w połowie jest rdza i białą maż .Odkręciłem korek z wlewu oleju i tam normalnie wyskoczyła mi białą maż i to dużo . Płynu już mi nie ubywa bo wymieniłem króciec . Uszczelka pod głowicą byłą wymieniana jakieś2 miesiące temu . przy odpaleni obroty mam bardzo małe (na pb czy na gazie tak samo )

Mam jeszcze jeden problem przy ostrym zakręcie lub po dziurze jadąć po mału zaświeca mi się kontrolka z wykrzyknikiem ta na samej górze . Czy to coś poważnego


silnik ma przejechane 303,000 tyś i jest

I co teraz czy kupić na allegro nowy silnik i jak już to jaki i czy można obrazu wsadzić z wspomaganiem . Proszę o pomoc bo za bardzo nie mam kasy na nowe auto <buu>

: 30 paź 2009, 10:11
autor: Audi 80 Polska
Do jakiej temperatury nagrzewa się, jaką max. wartość pokazuje wskaźnik temp cieczy chłodzącej na desce przy przejechaniu 10-20km bez zatrzymywanie się. Wymieniałeś termostat?
Jeśli masz niesprawny termostat lub/i jeździsz często na krótkich dystansach taka maź w silniku to normalka.
banek84 pisze:Mam jeszcze jeden problem przy ostrym zakręcie lub po dziurze jadąć po mału zaświeca mi się kontrolka z wykrzyknikiem ta na samej górze . Czy to coś poważnego
To normalna rzecz prawdopodobnie odpłyną płyn hamulcowy w zbiorniczku zadziałał czujnik.

[ Dodano: 2009-10-30, 10:23 ]
banek84 pisze:I co teraz czy kupić na allegro nowy silnik i jak już to jaki i czy można obrazu wsadzić z wspomaganiem .
Większość silników dostępnych na szrotach na pewno jest w nie lepszym stanie niż twój obecny. Co do wspomagania to możesz je spokojnie założyć nawet do obecnego potrzebujesz pompy wspomagania ze stelażem i dodatkowego koła pasowego. Problemem może być z odsyfieniem i odrdzewieniem gwintów w bloku silnika. Poszukaj na forum było kilka razy opisane co potrzeba do instalacji wspomagania.

: 30 paź 2009, 11:53
autor: Motostacja pl
W zasadzie aldi, wyczerpał temat. Dodam tylko że biała maź to mieszanina oleju z wodą. Dzieje się to kiedy silnik nie jest dogrzewany - czyli jazda na krótkich odcinkach, bądź z uszkodzonym termostatem. Szczególnie przy aktualnej pogodzie.

: 30 paź 2009, 13:00
autor: banek84
no termostat mam wyciągnięty. Kiedyś grzało mi sie auto 110 stopni. a kontrolka nigdy nie świeciła mi się . Kurde co robić

: 30 paź 2009, 14:26
autor: Audi 80 Polska
banek84 pisze:Kurde co robić
Wsadź nowy termostat dobrze odpowietrz, sprawdź szczelność układu chłodzenia: węże, korek zbiorniczka wyrównawczego aby układ trzymał ciśnienie i nie wierz wskaźnikowi na desce rozdzielczej bo on często oszukuje.
Może z wałka pompy wodnej spadł "wirnik" - ale to rzadko się zdarza w tych silnikach.
A do tych 110°C grzał się cały czas czy bezpośrednio po wymianie płynu? Bo jeśli po wymianie płynu i będzie źle odpowietrzony układ to temperatura będzie skakać.

: 30 paź 2009, 15:00
autor: WOJTEK26
Przyczynął moze byc różwniez uszkodzony czujnik temp na wskaźnik który okłamywał a temp silnika była w normie.