Strona 1 z 1

[80 B3 PM] Problem z iskrą

: 02 lis 2009, 18:00
autor: dexx
Witam!

Pewnego razu, za górami za lasami, we Wrocławiu moje auto odmówiło współpracy. Już trochę wcześniej pojawiał się taki problem, że na LPG po wciśnięciu gazu silnik się dusił (instalacja 1 generacji). Ale kilka dni temu po wciśnięciu pedału gazu zgasł i nie chciał już zapalić. Ani na PB ani na LPG. Wymieniłem palec i kopułkę. Dalej nic. Odłączyłem kabel który idzie od cewki do kopułki i przykładałem go do masy w celu sprawdzenia czy jest na niej iskra. Wynik taki, że iskrę było widać dopiero po dotknięciu kablem do masy. Po zbliżeniu kabla do masy na odległość elektrod w świecy iskry nie było. I teraz mam pytanie, co może być uszkodzone: cewka czy moduł zapłonowy?
pzdr ;)

: 02 lis 2009, 18:04
autor: delik
maielm identyczne objawy i w tamtym tygodniu musialem wymienic modul, ale u mnie wogole iskry nie bylo

: 02 lis 2009, 22:01
autor: dexx
No dzięki za info, u mnie w zasadzie tej iskry też nie ma, a cewka wydaje się dobra bo po zrobieniu zwarcia kablem z cewki do masy mała iskierka się pojawia, więc też obstawiam na ten moduł. Fajnie jak by ktoś jeszcze się wypowiedział żebym miał pewność <ok>

: 03 lis 2009, 09:51
autor: Satar
Ja sprawdziłbym styki modułu. Miałem bardzo podobnie. Każdy mechanior orzekał padniętą sondę (czujnik) Halla. Do dziś nazbierałem 3 całe moduły, a dowiedziałem się o co chodzi przy rozbiórce podobnej audiczki. Naszych aut nie nęka rdza, więc robi to śniedź :mrgreen: . Polecam wacik i spirytus albo WD40 albo chociażby kilka razy włożyć i wyciągnąć wtyczkę.

Sprawdź też , czy masa się nie skończyła ;-)

: 03 lis 2009, 20:29
autor: dexx
Witam!

A więc od razu napisze że uszkodzona byla CEWKA. I dodatkowo podam bardzo prosty sposób na sprawdzenie modułu, znam go od kumpla który z elektroniki wie praktycznie wszystko. Trzeba od cewki odłączyć te 2 kable pomiędzy którymi jest kabel WN idący do rozdzielacza i podłączyć do nich zwykłą żarówkę (my mielismy 12V 5W). Jeśli moduł jest sprawny żarówka będzie migać podczas kręcenia rozrusznikiem. U nas migała, więc założyliśmy inną, sprawną cewkę i furmanka zagadała. Teraz trzeba jeszcze tylko zapłon ustawić po wymianie kopułki i palca i będzie gitara mam nadzieje ;)
pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi <ok>

[ Dodano: 2009-11-03, 22:54 ]
Teraz tylko pewnie LPG wciąga kilka wiader na sto, ale mam nadzieje że ustawienie zapłonu i regulacja gazu załatwi sprawe ;)