Witam. Chodzi mi o to, że po wymnianie oleju jakieś 700 km temu olej bardzo szybko zmienił barwę na ciemny. Do tego podczas sprawdzania na bagnecie zaobserwowałem jakieś drobinki, opiłki. Czy to nomalny objaw? Pozdrawiam
: 03 lis 2009, 09:02
autor: Słonik
Sytuacja jaka opsujesz raczej nnie jest normalna. A czy zaobserwowales moze ze auto spsla wiecej oleju niz normalnie do tej pory?
: 03 lis 2009, 09:03
autor: troll oslo
Opilki to nie normalny obiaw nie powinno ich tam byc a co do koloru to olej zciemnieje to normalne po prostu zabarwi go osad nagar i resztki starego oleju nie ma mozliwosci zpuszczenia wszystkiego zawsze zostanie pare setek starego. Ja w moich autach robie mycie silnika zpuszczam olej odkrecam filtr wylewam z niego olej zkrecam wszystko wlewam 4 l diesla odpalam silnik pochodzi z 5 min zlewam wszystko zawsze jest czarne zlewam z filtra zkrecam zalewm olej do ciezarowek castrol e6 synt robie na tym z 200 km spuszczam. Wymiana filtra i oleju na docelowy castrol magnatek 10w40 po takiej operacji olej jest czysty oczywiscie zmienia barwe z czasen . Nigdy po takiej operacji nie mialem problemuw z paleniem oleja przeciekow tylko nieznacznie wyzsze cisnienie oleju ok 03 04 bar
: 03 lis 2009, 09:46
autor: Piotr1510
Opiłki to coś jak najbardziej nierormalnego - posprawdzaj wszystko.
Barwa oleju - olej opócz własności smarujących, płuczących i chłodzących, ma za zadanie wiązać zanieczyszczenia jakie wypłucze. Jeżlei olej jest barwy jak nowy po przebiegu kilku tys kilometrów w starym silniku, to znaczy, że jest to zły olej.
: 03 lis 2009, 10:21
autor: Motostacja pl
Na twoim miejscu zdjąłbym miskę olejową i sprawdził co w niej sieci bo opiłki metalu w silniku to bardzo zły objaw.
: 03 lis 2009, 20:50
autor: gad07
to ze olej zmienił sie na ciemniejszy to normalny objaw poprostu pozostałości po starym oleju a co do opilkow to ile ich miales :?: a jak wymieniałes olej to w starym nic nie zauważyłeś :?: a na korku spustowym nie było opiłkow jesli nie to nic poważnego sie nie dzieje tylko poprostu slady zuzywania sie naszych niun
: 03 lis 2009, 20:55
autor: Motostacja pl
gad07 pisze:a na korku spustowym nie było opiłkow jesli nie to nic poważnego sie nie dzieje tylko poprostu slady zuzywania sie naszych niun
A co ma piernik do wiatraka. Jeśli miałby mieć na korku spustowym opiłki oleju to nie wiem co to już by z tym silnikiem miało być. I nie pisz kolego że ślady opiłków metalu w oleju to zwykła przypadłość bo raczej się z tym nie zgodzę.
: 03 lis 2009, 21:06
autor: gad07
mozesz sie s tym nie zgadzac ale w korku spustowym jest magnes ktory ma wlasnie za zadanie wylapywanie tych drobin opilkow wiec jak ich tam nie bylo to nic powaznego sie tam nie dzieje
: 03 lis 2009, 21:08
autor: krisiun1
Jak się nie mylę to wszelkiego rodzaju opiłki powinny zostać w filtrze oleju, skoro znalazły się na bagnecie to należy się bardzo szczegółowy przegląd silnika.
: 03 lis 2009, 21:14
autor: Motostacja pl
gad07, szczerze to pierwsze o tym słyszę. Wymieniałem olej już w nie jednym aucie ale nigdy nie zauważyłem żeby był tam magnes. Ktoś to potwierdzi bo jestem ciekaw :?:
krisiun1 pisze:Jak się nie mylę to wszelkiego rodzaju opiłki powinny zostać w filtrze oleju
W smoku ssawnym pompy olejowej jest siateczka. Jeśli opiłki były dość duże siatka te mogła je zatrzymać.
: 03 lis 2009, 21:16
autor: Motostacja pl
gad07, szczerze to pierwsze o tym słyszę. Wymieniałem olej już w nie jednym aucie ale nigdy nie zauważyłem żeby był tam magnes. Ktoś to potwierdzi bo jestem ciekaw :?:
krisiun1 pisze:Jak się nie mylę to wszelkiego rodzaju opiłki powinny zostać w filtrze oleju
W smoku ssawnym pompy olejowej jest siateczka. Jeśli opiłki były dość duże siatka te mogła je zatrzymać. Po za tym miałeś kiedyś przygodę z jedną z panewek korbowodowych. Po tym wszystkim dno miski olejowej usiane były drobinkami metalu. Osadzały się na dnie a smok ssawny ich nie wciągał.
: 03 lis 2009, 23:42
autor: Słonik
Magnes w korku spustowym jest ale jak sie kupi specjalny korek z takim magnesem neodymowym, w seryjnym korku sie z tym nie spotkalem jeszcze
: 03 lis 2009, 23:51
autor: troll oslo
Magnesy w korku tak ale w dyfie i skrzyni bieguw ale nie serja w osobowym i nie silnik. Opilki wg mnie panewka bo to stop lekki inny materjal osiadzie w misce nie utrzyma sie w oleju na bagnecie
: 04 lis 2009, 08:40
autor: Leo
jeśli są opiłki w oleju to na 99% panewka.
: 04 lis 2009, 11:13
autor: Audi 80 Polska
Posłuchaj czy nie słychać stukania przy misce olejowej. Znajomemu poszła panewka, zrobił się potworny luz że z daleka było słychać jak nap. Po rozebraniu okazało się że w silniku wszędzie pełno jest opiłków. Silnik od razu poszedł w krzaki.
A to taka ciekawostka co może się stać z panewką