Strona 1 z 1

[b3 3A] Gdzie znajduję się przepływomierz ??

: 03 lis 2009, 22:14
autor: Audi Sport
Jak w temacie gdzie znajduję się w moim silniczku przepływomierz, ponieważ mam falujące obroty i chciałbym sprawdzić i ew. naprawić i się dowiedzieć czy to tego jest wina. Aha i czy w 3A występował słynny przekaźnik "30" jak w b4 ABK ??

: 03 lis 2009, 23:09
autor: Kwietniu
w 3a nie występuje "pechowa 30 " (sprawdzone organoleptycznie albo mam chore 3A) a jak faluje to zaczynamy od oględzin dolotu szczególną uwagę zwrócić na gumą łącząca rozdzielacz zapłonu z przepustnicą z racji wieku lubi ona siadać (a dalej z kolektorem dolotowym) i ciągnie lewizne, następnie zawór biegu jałowego-przeczyścić ( pewnie o tym
wiesz ale nie napisałeś :D) poza tym sprawdź czy ci nie wydmuchało uszczelki pod koletkorem ( to do szczelności dolotu )
a co do przepływomierza to na warsztacie jest coś o tym
https://audi80.pl/audi-80-b4-abk-nie ... B3ywomierz

pozdro

: 04 lis 2009, 23:10
autor: Audi Sport
A jak ten przepływomierz rozebrać ?? Dałeś mi linki tylko do naprawy przepływki do ABK a do 3A nie mogę nic znaleźć więc i tak mi się ten temat za bardzo nie przyda w ABK jest pełny elektroniczny wtrysk a w 3A mechaniczny więc przepływki są zupełnie inne.

: 05 lis 2009, 01:57
autor: Kwietniu
Audi Sport to będziesz pionierem w tym :D
poza tym zajrzyj do etki tam pewnie coś znajdziesz <ok>

EDIT
znalazłem w etce że klapka spiętrzająca to jest przepływomierz

: 06 lis 2009, 16:13
autor: Audi Sport
Aha czyli wątpię w to aby przepływka miała coś wspólnego z falowaniem obrotów. Dzisiaj posprawdzam czy nigdzie nie ciągnie lewego powietrza przez tą gumę.

PS. Czy np. przez pęknięty są obudowę filtra powietrza mogą wystąpić falujące obroty czy to raczej nie możliwe.

: 06 lis 2009, 18:54
autor: Kwietniu
raczej nie możliwe bo (drogą dedukcji i opowieści szamanów z neta) falujące obroty biorą się z tego że do silnika dostaje się inna ilość powietrza niż przepływomierz deklaruje a "komp" wie to z lambdy bo skacze napięcie na niej ( podaje mniej paliwa i mniej się spala i zostaje niewykorzystane powietrze) i próbuje to korygować (czyt. głupieje) i raz daje więcej i widzi żę za dużo i raz widzi mniej i podaje mniej i tak w kółeczko :D, więc jeśli masz dziury przed klapką to "jedynie" zasyfisz silnik i się szybciej przekręci,
tu masz filmik jak koleś "w ogóle zrobił w jajo" przepływomierz w ogóle nie jest połączony z dolotem i obroty są stabilne:
http://s126.photobucket.com/albums/p118 ... ure038.flv
szukaj dziury w dolocie potem zawór biegu jałowego, oraz uszczelka pod kolektorem dolotowym ( czy nie są wydmuchana)
jeśli głupoty prawie to proszę o poprawienie mnie

: 09 lis 2009, 11:50
autor: Audi 80 Polska
Audi Sport czytałeś tutaj: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,47/ artykuł kolegi Kornela, który walczył z falującymi obrotami na mechanicznym wtrysku w NG i mu się udało ich pozbyć. Z tego co pamiętam to on wyregulował potencjometr przy przepływomierzu.