Strona 1 z 1

[80 B4 ABT] Pytanie odnosnie czyszczenia wtrysku.

: 04 lis 2009, 09:16
autor: Canibal
Witam mam taka sprawe wymieniłem u mnie wtrysk cały i chciałbym cos zrobic ze starym.Mianowicie mam w planie go wyczyszcic i wypucowac.Jaka moge go benzyna wymyc ,Jak moge wtrysk rozebrac aby nie zniszczyc i go wyczyscic w srodku, oraz jedno z waniejszych przepustnica czy moge ja sobie rozkrecic i wyczyscic ?

Proszę o rzeczowe rady i porady z góry dzięki ;)

: 04 lis 2009, 12:00
autor: widmo
co do czyszczenia wtrysku:

Jak masz wtrysk na wierzchu:
odkręcasz 4 sruby od regulatora ciśnienia paliwa. Oceniasz czy membrana jest cała i nie popekana bez dziur itp itd. myjesz benzyną lub ropą (najlepiej Kerozyna w szpreju występuję pod nazwą handlową STP CARB SPRAY)

następnie odkręcasz torxa od plastikowego dekielka na wtrysku i sciągasz go.
Teraz wypychasz cały wtryskiwacz z korpusu od spodu. tj od strony gdzie wstryskiwacz sika paliwem do góry. tylko ostrożnie bo łatwo dysze uszkodzić.
Są 2 typy dysz: plastikowa lub metalowa. te plastikowe łatwo uszkodzić.
Pamiętaj o uszczelce na wtrysku wewnątrz korpusu z alu.

Własciwy wtryskiwacz tak samo myjesz paliwem lub szprejem i porządnie wydmuchujesz sprężonym powietrzem.
w Sitku na wtryskiwaczu czesto jest duzo syfu.

Cały korpus alu wtrysku tak samo myjesz i suszysz.
Zeby wtryskiwacz sie nie zapiekł pasuje go napuscić np kilkoma kroplami Ropy.
tak samo napuszczasz membranę regulatora ciśnienia paliwa zeby nie zaschła i nie popekała.

Co do przepustnicy to w niej raczej mało co sie psuje.
Z rozebraniem moze być kłopot bo niektóre sprężyny są dość mocne i cięzko je później wprowadzić na swoje miejsce.
Tak samo jest z ośką od przepustnicy. Łatwo uszkodzić jej łożyskowanie.
Pozatym niektóre śruby będą uparte i sie mogą z trudem odkręcić. Fabrycznie osadzane na kleju anaerobowym.

Kiedyś u siebie ją czysciłem to tylko wewnątrz ją wypłukałem paliwem, miejsca ruchome przesmarowałem płynnym smarem w spreju z PTFE (firma Wurth)
Tps podczysciłem, styki przesmarowałem wazeliną i jest git <ok>

Trzeba uważać na ustawienie potecjometru TPS bo łatwo go przestawić wiec warto zapamiętać jego ustawienie. Styki od tps warto sprawdzić i ewentualnie bieżnię potencjometru przesmarować wazeliną techniczną. wężyk gumowy na przepustnicy warto zmienić na nowy.
miejsca gdzie są uszczelki warto dobrze wyczyścić, a ewentualne rysy i wżery spalnować papierem wodnym na tafli szkła (szyba)
Tylko wiesz tak minimalnie nie mówie o planowaniu 1-2 mm tylko o usunięciu rys i drobnych wżerów rzędu 0.01 - 0.05 mm <ok>

w każdym razie jakby co to pisz smiało.

a tak BTW
może jak będziesz czyścił wtryskiwacz to zrobisz małe fotostory ?
na pewno komus się to przyda :arrow: a Administracja forum na pewno nic nie będzie miała przeciwko :piwo:

: 04 lis 2009, 13:20
autor: Canibal
dzieki za info dzis podszedlem lekko do tematu i poki co przemyłem wierzchniowo i obadalem co i jak hmm z tego co słyszałem to wtryskiwacza ponoc nie można rozebrac ? i ktory to jest ten regulator cisnienia ? bo ja nie wiem jak w ABT on wyglada :P TPS nie mam zamiaru ruszac :)

: 04 lis 2009, 17:07
autor: Audi 80 Polska
Może to pomorze :-) :
Obrazek

: 04 lis 2009, 18:20
autor: Canibal
no troche pomogło ;) szkoda tylko ze wtrysku nie da sie rozebrac i wyczyscic w srodku

: 04 lis 2009, 22:17
autor: widmo
Aldi wyjaśnił całą sprawę <ok>
<piwo> dla niego

: 04 lis 2009, 22:25
autor: Canibal
Hmm wyjasnil nieco i mam jeszcze jedno pytanie , wychodzi ze regulator ciisnienia paliwa to to obok wtrysku .Czy trudnosci sa przy skladaniu tego do kupy ? Chcialbym to odkrecic sprawdzic co i jak wyglada w srodku czy jest cale otp.Slyszalem ze sa pewne problemy z skladaniem , glownie przez ta sprezyne w srodku.



Jak sa jakies bledy to sorki pisze z tel ;)

: 04 lis 2009, 22:50
autor: widmo
jeśli chodzi o wyciągniecie wstryskiwacza to napisałem juz wcześniej.

Co do regulatora to też większych problemów nie ma.
odkręcasz 4 torxy i spręzynka sama wypycha dekielek.
przy sciąganiu membrany z aluminowego korpusu trzeba uważać, bo czasami membrana jest przyklejona i można ją łatwo roztargać.

Źle tego złożyć się nie da. ;-)

: 06 lis 2009, 16:20
autor: Canibal
pytanie jeszcze jedno mam odnosnie regulatora czy ma jakies znaczenie jak ja pozniej dokrece te srubki ? z jaka siła ?

I jeszcze jedno pytanie czy ten czujnik co na foto jest zaznaczony strzalka moge rozebrac sobie sprawdzic co i jak i zlozyc ? czy lepiej tego nie ruszac ?

Obrazek