Strona 1 z 2

[B4 ABT] Problem z odpalaniem, utrata mocy

: 04 lis 2009, 17:47
autor: marcinrdz
Witam!
Mam problem z silnikiem ABT. Wsiadam dzisiaj do auta(zimny silnik), kręce rozrusznikiem, silnik odpala na sekundę i gaśnie. Ponowne próby nie dawały żadnego efektu, wyglądało to tak, jakby nie dostawał paliwa. Natomiast co zaobserwowałem: przy każdej próbie odpalenia, kontrolka ciśnienia oleju gasła i nie świeciła się po włączeniu zapłonu. Dopiero po odczekaniu kilkudziesięciu sekund kontrolka zapalała się, tak jak być powinno przy wyłączonym silniku. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem udało mi się odpalić motor, ale praktycznie nie reagował na gaz, klekotał przy tym jak stary diesel. Pochodził tak ze 2 minuty i dopiero w miarę normalnie pracował. Dodam, że w tym czasie rozrusznik kręcił zdecydowanie wolniej niż zwykle (akumulator ok).
W ostatnim czasie autko straciło na mocy (niewiele, ale da się to odczuć), do tego po odpaleniu (na zimnym) zdarza się, że silnik pracuje nierówno, czasami mocno telepie całą budą, objawy te ustają po kilkunastu sekundach. Problem ten jednak nigdy nie wystąpił na rozgrzanym silniku. Podejrzewałem krokowca, pompkę paliwa, ale po dzisiejszym zajściu wydaje mi się, że to jednak coś poważniejszego i ma związek z tym co opisałem wyżej.
2000 km temu po remoncie silnika zmieniłem olej na Elfa 10w40 (polsyntetyk), wcześniej zalany był mineralnym, również elf.

Co to może być? Pompa oleju? Proszę o pomoc, ostatnio władowałem sporo pieniędzy w auto i dalej jest coś nie tak..

pozdrawiam

: 04 lis 2009, 18:08
autor: Shutter
hmm jak dla mnie to nie panikuj to nic takiego, sam miałem ostatnio takie same objawy IDENTYCZNE !!! i z ta kontrolką itd.

Problem polega na tym że masz zbyt mało paliwa w baczku. W szczególności kiedy auto stoi na krzywiźnie to nie dochodzi do układu i samochód cytuje " Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem udało mi się odpalić motor, ale praktycznie nie reagował na gaz, klekotał przy tym jak stary diesel."
I mówie poważnie problem błachy, rozwiązanie może byc proste, ile masz w baku paliwa ? teraz gdy zimno jest wskazówka od paliwa nie powinna schodzic poniżej czerwonych kresek bo masakra będzie w końcu.

: 04 lis 2009, 18:17
autor: marcinrdz
Paliwa faktycznie było niewiele, trochę nad czerwone kreski. Jutro zaleję i zobaczę czy coś to zmieni.

: 04 lis 2009, 19:01
autor: Shutter
hm no jesli nad czerwone kreski to powinien ok odpalic, chyba że źle masz ustawioną rezerwe, ale to powinieneś tak zrobic. Ja mam kanisterek 5 litr. zalalem go prawie do pelna ( nie mialem prawie benzyny w baku). Wlałem mu wszystko co bylo w kanistrze, podgrzałem 3 razy świece. I potem odpalilem, dałem mu chwile pochodzic na jałowym, a i odpal na biegu ze sprzegłem wciśniętym oczywiście.

Nic raczej innego byc nie może, bo ja miałem zupełnie takie same objawy i wystarczyło paliwo wlac i odpalił jak nowo narodzony

: 04 lis 2009, 20:02
autor: Audi 80 Polska
marcinrdz pisze:Natomiast co zaobserwowałem: przy każdej próbie odpalenia, kontrolka ciśnienia oleju gasła i nie świeciła się po włączeniu zapłonu. Dopiero po odczekaniu kilkudziesięciu sekund kontrolka zapalała się, tak jak być powinno przy wyłączonym silniku.
Tak ma być nawet powiem że im dłużej nie zapala się kontrolka po zgaszeniu to lepiej bo układ smarowania jest szczelny (zależne od zużycia silnika). Oczywiście gdy silnik jest zimny kontrolka będzie nie zapalała się dłużej bo olej jest gęstszy.
Co do niepalenia i pompy paliwa to dobrze by było sprawdzić czy daje cały czas dobre ciśnienie. Można także wymienić profilaktycznie filtr paliwa, jeśli dawno nie był zmieniany.

: 05 lis 2009, 17:04
autor: marcinrdz
Shutter, rezerwa ustawiona dobrze.
Wlałem wczoraj ponad pół baku, odpalam dzisiaj rano i sytuacja podobna jak wczoraj - odpalil za 2 razem, trzęsło budą, nie wkręcał się na obroty - pochodził tak chwilę i było ok.
Filterek zmieniany rok temu, zajrzę jutro do tej pompy, zmienię jeszcze raz filtr.

: 06 lis 2009, 09:17
autor: olek70
Wina może też leżeć po stronie niebieskiego czujnika temperatury. Odpowiada on za wzbogacenie mieszanki przy zimnym silniku-ssanie.

: 06 lis 2009, 16:46
autor: LeeOne
Do sprawdzenia regulator ciśnienia paliwa, sprawdź czy jest szczelny powinien być suchy, znajduje się w zespole wtryskowym.
Być może silnik zalewa, dobrze by było jakby ktoś odpalił auto rano a Ty patrz czy kopci na czarno.
Ponadto do sprawdzenia szczelność układu powietrza czy nie łapie lewego gdzieś, nasłuchiwać czy nie syczy coś koło wtrysku.

: 07 lis 2009, 00:20
autor: marcinrdz
Witam!
Wymieniłem dzisiaj niebieski czujnik, filtr powietrza (byl dość mocno 'zarzygany' olejem) i gumowy trójnik łączący pokrywe zaworów z filtrem (odma?) - był delikatnie pęknięty, obkleiłem go kiedyś taśmą ale nie bardzo się toto trzymało, więc dzisiaj zmieniłem tak dla zasady :-) co prawda na jakiś od innego auta o podobnym kształcie bo takiego samego nie mogłem dostać. Jest trochę załamany ale przynajmniej szczelny, myślę, że nie powinno mieć to wpływu na pracę silnika.
Autko po tych zabiegach odpaliło 'na dotyk' na zimnym silniku, w końcu jest ssanie, normalnie jakbym nie swoje audi odpalał :-D Oby rano było tak samo ;-)
Zresetowałem ECU, pojeździłem trochę i mam wrażenie, że auto lepiej reaguje na gaz, ogólnie silnik się odmulił. Nie wiem, może sobie wkleiłem hehe bo jeżdziłem naprawdę krótko, a wszystko przez uszczelkę pod czujnikiem, przy wyjmowaniu go dosłownie rozpadła mi się w rękach, wygląda jak roztopiona :shock: Wyciągnąłem to co z niej zostało i zrobiłem prowizorke z dętki rowerowej, tak żeby z rana móc przejechać kilka km. Zupełnie nie zdaje to egzaminu, jak układ złapał temperatury zaczęło stamtąd ostro kapać.

LeeOne, na czarno nie kopci, przy niskiej temp. powietrza potrafi puszczać białe obłoki ale to raczej normalne. W najbliższych dniach wymienię podstawę wtrysku, od strony błotnika jest już trochę spękana (dam radę to sam zrobić? chodzi mi konkretnie o to, czy potrzebne są jakieś specjalne narzędzia, czy podstawowe klucze wystarczą żeby rozebrać cały wtrysk)

Dzięki wielkie za dotychczasową pomoc! :-)

: 07 lis 2009, 09:21
autor: Canibal
To teraz ja ci cos napisze jako ze przerabialem mniej wiecej to co ty teraz.Po pierwsze jedno mnie zastanawia piszesz ze ten czujnik byl zarzygany olejem ? przeciez tam nie ma oleju :P tylko plyn chlodzący.

Podstawe wtrysku wymienisz bez problemu potrzebne do tego imbusy oraz plaska 10tka chyba ,do tego srubokret krzyzakowy i plaski orz nasadka 10tka z grzechotka.Odkrecasz cała obudowe filtra powietrza najpierw góre na 2 sruby krzyzakowe,pózniej nasadka 10tka i odrecasz 3 śruby,uważaj coby ci nie wpadly do przepustnicy.Zdejmujesz całosc i odkladasz sobie gdzies na bok ,w nastepnej kolejnosci imbusem nie pamietam jakim albo 6tka albo osemka odkrecasz 4 sruby sa dosc dlugie ;). Podnosisz moduły do góry i odkrecasz plaskim kluczem sruby od podstawy , wyjmujesz stara zakładasz nowa i składasz to w odwrotnej kolejnosci co rozkrecales.

Teraz jeśli byś sie bral za rozkrecanie regulatora cisnienia paliwa to mam dla ciebie rade .Choć wątpie byś to rozbieral.LeeOne pisał byś sprawdzil no ale moze jak wymienisz uszczelke to nie bedzie trzeba , niedługo zrobie fotostory z takiego zabiegu bo sam rozbieral wtrysk itp. A wiec jakbys chcial rozkrecic to delikatnie zdejmij ten plastik od kabelków .Nastepnie odkrec 4 sruby torxy t20 ,tylko nie odkrecaj od razu w całosci zostaw tak aby trzymały ze 2 zwoje i poczekaj chwile sprezyna powinna sama wypchnac osłone i wtedy rozbierasz dalej , jesli tego nie zrobi poruszaj troche metalową obudowa jak odskoczy zabierz sie za rozberanie.Kiedy juz zdejmiesz i wyciagniesz sprezyne bedziesz musial wyjac membrane ,tylko w taki sposob aby jej nie uszkodzic .Ja to zrobilem w ten sposob ze wzialem mały płaski srubokret i podwazalem lekko od strony srub z kazdej strony az sama zeszła .Jesli sie zdecydujesz ja czycic ja do tego uzylem powietrza w sprayu i szmatki :) .Składasz w odwrotnej kolejnosci.

Jedna rada rób powoli i nie spiesz sie :) i niczego nie popsuj dostac pozniej wtrysk w dobrym stanie to polowa sukesu druga polowa to cena :)

: 07 lis 2009, 11:14
autor: marcinrdz
Autko fajnie mi dziś zapaliło, wina leżała zapewne po stronie czujnika.
hehe z tym olejem chodziło mi o filtr powietrza :mrgreen: że był mocno ubrudzony od strony gdzie wchodzi odma.
Dzięki za opis. Szkoda, że wcześniej nie wiedziałem o tej popękanej podstawie. Wczoraj miałem rozebrany cały 'talerz' i z Twojego opisu wynika, że wystarczyło odkręcić 4 śruby żeby to wymienić. No nic, w takim razie lecę do garażu i bawię się z tym od nowa ;-)
pozdrawiam

[ Dodano: 2009-11-07, 11:15 ]
Regulatora nie będę zaczepiał jeśli wszystko będzie ok tak jak dzisiaj ;)

: 07 lis 2009, 11:36
autor: Canibal
Filtr powietrza w naszych silnikach ma duze znaczenie :P koszt nie jest wielki wiec radzilbym go wymieniac co jakies 3 miesiace :)

: 07 lis 2009, 19:04
autor: 86szyman
Od niedawna jestem posiadaczem 80-tki. W moim abt jest też problem z odpalaniem ale ciepłego silnika. Na zimno pali na dotyk a jak jest rozgrzany to trzeba nim trochę pokręcić żeby zaskoczył. Co to może oznaczać?

: 07 lis 2009, 19:10
autor: grze
86szyman pisze:Od niedawna jestem posiadaczem 80-tki. W moim abt jest też problem z odpalaniem ale ciepłego silnika. Na zimno pali na dotyk a jak jest rozgrzany to trzeba nim trochę pokręcić żeby zaskoczył. Co to może oznaczać?
Najprawdopodobniej uszkodzony niebieski czujnik temperatury. Było wiele razy na forum o tym. Na temat czujnika dowiesz się używając opcji szukaj.

: 07 lis 2009, 19:34
autor: 86szyman
Odkryłem też że silnik zużywa ok 1l oleju na 1000 km ale ciśnienie w cylindrach jest ok. hmmm