Strona 1 z 1
					
				[B3 1.6] Paskudny zgrzyt - pompa wspomagania
				: 11 lis 2009, 16:05
				autor: lukiqr
				Witam. Ostatnio po wymianie termostatu i paska alternatora zauważyłem coś niepokojącego. Gdy na zapalonym silniku skręcam kołami, w pewnym momencie słyszę taki straszny zgrzyt (jakby dwa kola zębate ocierały się o siebie) i na kierownicy czuć takie nieprzyjemne tarcie. Jak otworzyłem maskę i kolega ruszał kierownica to słychać tak jakby z pompy wspomagania. Czy możliwe ze za mocno naciągnołem pasek?  Czy może być jakaś inna przyczyna? Przed wymiana wszystko było dobrze.
			 
			
					
				
				: 11 lis 2009, 18:15
				autor: lelum
				Czeka cię wymiana pompy wspomagania
			 
			
					
				
				: 11 lis 2009, 21:06
				autor: goldi j51
				Spróbuj wymienić płyn w układzie  wspomagania i nigdy nie skręca się kierownicą  na maxa  i pasek też nie może być zbyt mocno naciągnięty  ma dać się delikatnie ugiąć pod palcem 

 
			
					
				
				: 12 lis 2009, 06:50
				autor: lukiqr
				Sęk w tym ze to zgrzyta nie na pełnym skręcie. Najpierw to się zrobiło tak na 3/4 obrotu w lewo, poruszałem kierownicą to się zrobiło tak że cały czas brzęczało nawet przy najmniejszym skręcie na całym obrocie(praktycznie nie dało się jechać). Teraz znowu w ogóle tego nie słychać ( czasami zgrzytnie). Pasek jak naciskam to niby się ugina pod palcem, ale może za mało. A co do tego płynu, to da się go jakoś spuścić? Jest tam jakiś korek, czy może jakiś inny patent? A może jak składałem to wszystko to mi się ta pompa trochę skręciła, bo jak patrze na pasek z góry to wydaje mi się ze to koło na pompie wydaje mi się delikatnie przekrzywione względem paska (nie jest idealnie równoległe). A może mi się tylko wydaje.
			 
			
					
				
				: 12 lis 2009, 11:14
				autor: Niki20
				lukiqr pisze:Jest tam jakiś korek, czy może jakiś inny patent?
Wystarczy węża przy pompie odkręcić.  
 
 
Na początek wymień płyn, jeżeli to nie pomoże to bierz się za pompę.
 
			
					
				
				: 12 lis 2009, 12:15
				autor: goldi j51
				Tak jak Niki napisał odkręcasz wąż przy pompie cały płyn ścieka dobrze było podnieść cały przód do góry i pokręcić [parę razy kierownicą  niech wszystki płyn wyleci  na zgaszonym  silniku przykręcasz z powrotem wąż zalewasz nowy płyn  i też parę razy kręcisz kierownicą żeby się układ odpowietrzył i to wszystko