Strona 1 z 1
[B3 1.6] Paskudny zgrzyt - pompa wspomagania
: 11 lis 2009, 16:05
autor: lukiqr
Witam. Ostatnio po wymianie termostatu i paska alternatora zauważyłem coś niepokojącego. Gdy na zapalonym silniku skręcam kołami, w pewnym momencie słyszę taki straszny zgrzyt (jakby dwa kola zębate ocierały się o siebie) i na kierownicy czuć takie nieprzyjemne tarcie. Jak otworzyłem maskę i kolega ruszał kierownica to słychać tak jakby z pompy wspomagania. Czy możliwe ze za mocno naciągnołem pasek? Czy może być jakaś inna przyczyna? Przed wymiana wszystko było dobrze.
: 11 lis 2009, 18:15
autor: lelum
Czeka cię wymiana pompy wspomagania
: 11 lis 2009, 21:06
autor: goldi j51
Spróbuj wymienić płyn w układzie wspomagania i nigdy nie skręca się kierownicą na maxa i pasek też nie może być zbyt mocno naciągnięty ma dać się delikatnie ugiąć pod palcem
: 12 lis 2009, 06:50
autor: lukiqr
Sęk w tym ze to zgrzyta nie na pełnym skręcie. Najpierw to się zrobiło tak na 3/4 obrotu w lewo, poruszałem kierownicą to się zrobiło tak że cały czas brzęczało nawet przy najmniejszym skręcie na całym obrocie(praktycznie nie dało się jechać). Teraz znowu w ogóle tego nie słychać ( czasami zgrzytnie). Pasek jak naciskam to niby się ugina pod palcem, ale może za mało. A co do tego płynu, to da się go jakoś spuścić? Jest tam jakiś korek, czy może jakiś inny patent? A może jak składałem to wszystko to mi się ta pompa trochę skręciła, bo jak patrze na pasek z góry to wydaje mi się ze to koło na pompie wydaje mi się delikatnie przekrzywione względem paska (nie jest idealnie równoległe). A może mi się tylko wydaje.
: 12 lis 2009, 11:14
autor: Niki20
lukiqr pisze:Jest tam jakiś korek, czy może jakiś inny patent?
Wystarczy węża przy pompie odkręcić.
Na początek wymień płyn, jeżeli to nie pomoże to bierz się za pompę.
: 12 lis 2009, 12:15
autor: goldi j51
Tak jak Niki napisał odkręcasz wąż przy pompie cały płyn ścieka dobrze było podnieść cały przód do góry i pokręcić [parę razy kierownicą niech wszystki płyn wyleci na zgaszonym silniku przykręcasz z powrotem wąż zalewasz nowy płyn i też parę razy kręcisz kierownicą żeby się układ odpowietrzył i to wszystko