Strona 1 z 1
[B4 2.0 ABK LPG] obudowa filtra powietrza
: 12 lis 2009, 20:24
autor: majeczek78
Moje pytanko dotyczy obudowy filtra powietrza a dokładniej elementu wewnątrz obudowy odpowiedzialnego za zasysanie ogrzanego powietrza do filtra gdy silnik jest zimny.Otóż element ten sterowany jest z tego co zauważyłem pod ciśnieniowo ale w moim autku jest wkręcony w to wkręt tak że jest zablokowana klapka otwierająca dopływ ogrzanego powietrza. Czy to ma związek z zamontowaną instalacją LPG (II generacji BRC) Czy tak powinno być? Przecież silnik dłużej się grzeje co jest teraz raczej nie korzystne.
Re: [B4 2.0 ABK LPG] obudowa filtra powietrza
: 12 lis 2009, 22:43
autor: kacper85
majeczek78 pisze:Czy to ma związek z zamontowaną instalacją LPG (II generacji BRC)
Pewnie radosna twórczość pana gazownika który to montował i gdy mu coś nie grało znalazł mało profesjonale wyjście z sytuacji żeby klient dłużej myślał że jest ok.
majeczek78 pisze:Czy tak powinno być? Przecież silnik dłużej się grzeje co jest teraz raczej nie korzystne
Myśle że gdyby tak miało być to tak by zjeżdżały z taśmy.
A czy to nie zaszkodzi może wypowiedzą się bardziej doświadczeni koledzy...
: 13 lis 2009, 17:56
autor: krisiun1
Wykręć ten wkręt i jeśli będziesz miał problem z gazem to jedź do gazownika i wytłumacz mu co dzieje się z autem ale nie mów że wyciągnąłeś wkręt.
: 13 lis 2009, 18:29
autor: majeczek78
Myślałem o tym ale boję się ewentualnych konsekwencji. Nie wiem czy jakieś będą ale ryzyko dalej istnieje.
: 13 lis 2009, 18:36
autor: Gruszka
Miałem tak jak w Twoim przypadku, ale chodziło tylko oto że po nagrzaniu sie silnika było zasysane gorące powietrze przez co silnik stawał się mułowaty na gazie. Podjedz do typa niech ustawi ci gaz na rozgrzanym silniku. Napewno nic sie nie stanie kiedy wykrecisz tego wkręta. Mam równierz instalacje BRC <ok>
: 14 lis 2009, 20:42
autor: krisss
Gaz lubi mieć zimne powietrze - podobno łatwiej mu się miesza z powietrzem zimnym niż ciepłym. Gazownicy bardzo często zamykają dopływ cieplego powietrza znad kolektora...więc kolego nie ma się czego obawiać - 90% 15-letnich aut ma te urządzenie niesprawne - jest to blaszka bimetalowa która steruje zaworkiem podcisnieniowym, ten dalej steruje podcisnieniami które sterują klapka zamykająca dopływ ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego. Klapka ta często nie domyka się - w efekcie silnik pracuje ciągle na rozgrzanym powietrzu które jest rzadsze od zimnego. Konsekwencją jest wyższe spalanie i jak już ktoś wspomniał auto jest mułowate...W każdym moim aucie miałem te podcisnienie zaślepione wkrętem - bo tak najłatwiej. Żadnych negatywnych skutków takie działanie nie ma
: 18 lis 2009, 08:23
autor: WOJTEK26
Ta klapka ma za zadanie wpuszczac ciepłe powietrze w fazie nagrzewania silnika zeby paliwo łatwiej odparowało i lepiej sie wymieszało z powietrzem, klapka powinna zamknac sie przy temp około 50 stopni ale wszystko zalezy od sprawnosci układu sterujacego podajacego podcisnienie na klapke.
: 19 lis 2009, 06:55
autor: romeo
no to w takim razie jak sprawdzic czy ta klapka sie otwiera i zamyka kiedy powinna czy po zciągnieciu górnej czesci obudowy dalej bedzie działac?
: 20 lis 2009, 14:37
autor: paskud
romeo pisze:no to w takim razie jak sprawdzic czy ta klapka sie otwiera i zamyka kiedy powinna czy po zciągnieciu górnej czesci obudowy dalej bedzie działac?
Czujnik jest w obudowie filtra powietrza i nie występuje jako część zamienna. Robiłem doświadczenia z pomiarem temperatury i spalania. Gra nie warta świeczki. Najlepiej pracuje zasysając zimne, nawet na krótkich odcinkach zimą.
: 09 gru 2012, 14:50
autor: d3lta
A ja mam ostatnio notorycznie nie dogrzany silnik. Po przejechaniu nawet 20km mam maksymalnie 70*C. Termostat sprawny.
Spróbuję tę klapkę zablokować na zasysanie ciepłego powietrza i tak pojeżdżę. Efekty opiszę.
: 09 gru 2012, 14:59
autor: Pieterb
d3lta pisze:A ja mam ostatnio notorycznie nie dogrzany silnik. Po przejechaniu nawet 20km mam maksymalnie 70*C. Termostat sprawny.
skoro jesteś pewien że termostat działa prawidłowo to po prostu oszukują Cię zegary lub czujnik temp poszukaj jest sporo o tym na forum.
d3lta pisze:Spróbuję tę klapkę zablokować na zasysanie ciepłego powietrza i tak pojeżdżę.
to raczej nie wiele Ci da
: 09 gru 2012, 23:21
autor: HeavenQueen
U mnie to samo. Silniczek pracuje sobie już od piętnastu kilometrów, górny wąż do chłodnicy się nagrzewa. Zimne powietrze hula po komorze silnika, nawiew pracuje na 3 biegu, jak tu ma się silnik nagrzać, kiedy jadę spokojnie 70km/h?
: 10 gru 2012, 00:34
autor: mati86
spróbuj wymienić szary czujnik on odpowiada za wskaźnik.
powinno ci trzymać temp ok 90*C
: 10 gru 2012, 04:26
autor: HeavenQueen
Wskaźniki mnie nie oszukują. Stanę w korku to moment łapie 90*C a wentylatory włączają się przy 100*C.
A może montaż osłony spodu silnika pomoże?
: 10 gru 2012, 09:21
autor: Pieterb
HeavenQueen pisze:A może montaż osłony spodu silnika pomoże?
pewnie troszkę pomoże zawsze to dół silnika nie będzie tak chłodzony szczególnie w czasie jazdy.
ps. Ja nie mam problemów z dogrzaniem silnika.