Strona 1 z 1
[B4 1.6 ADA] Falowanie obrotów w silniku
: 26 lis 2009, 12:43
autor: kondzio1979
Witam wszystkich i pozdrawiam,jestem tu nowy,mam parę pytań odnośnie falowania obrotów w silniku Audi 80 B4 1.6 ADA,objawia się to w moim aucie w ten sposób,że obroty okresowo falują w przedziale 900 do 1600,zjawisko nasila się gdy silnik złapie normalną temperaturę pracy,falowaniu towarzyszy w pewnym momencie spadek obrotów albo do normalnej wartości,albo prawie do zera,tak że nieraz silnik zgaśnie,czasem również odczuwam jakby spadek mocy,przy przyspieszaniu w okolicach 3000 obrotów odczuwam czasem delikatne szarpnięcie,odczucie jest takie że silnik równo ciągnie a w pewnej chwili przez moment ciągnie słabiej po czym znów jest normalnie,silnik był już podłączany pod komputer,wykazało 2 błędy,potencjometr przepustnicy i przepływomierz powietrza zwarcie do masy,gość który mi to sprawdzał mówi że najbardziej prawdopodobną przyczyną jest ten pierwszy błąd,czy ma rację,no i jeszcze jedno pytanko,może ktoś wie jaki symbol ma oryginalny potencjometr przepustnicy do silnika Audi 80 B4 1.6 ADA,ja znalazłem na necie Bosch 0 280 120 431,czy to może być oryginał ?
: 26 lis 2009, 13:41
autor: WOJTEK26
Naj wiekszy wpływ na falowanie ma potencjometr, natomiast na barki mocy przepływka, dobrze byłoby sprawdzic podczas logów dynamicznych jak pokazuje.
Re: Falowanie obrotów w silniku Audi 80 B4 1.6 ADA
: 08 gru 2009, 01:35
autor: kejsej
kondzio1979 pisze:Witam wszystkich i pozdrawiam,jestem tu nowy,mam parę pytań odnośnie falowania obrotów w silniku Audi 80 B4 1.6 ADA,objawia się to w moim aucie w ten sposób,że obroty okresowo falują w przedziale 900 do 1600,zjawisko nasila się gdy silnik złapie normalną temperaturę pracy,falowaniu towarzyszy w pewnym momencie spadek obrotów albo do normalnej wartości,albo prawie do zera,tak że nieraz silnik zgaśnie,czasem również odczuwam jakby spadek mocy,przy przyspieszaniu w okolicach 3000 obrotów odczuwam czasem delikatne szarpnięcie,odczucie jest takie że silnik równo ciągnie a w pewnej chwili przez moment ciągnie słabiej po czym znów jest normalnie,silnik był już podłączany pod komputer,wykazało 2 błędy,potencjometr przepustnicy i przepływomierz powietrza zwarcie do masy,gość który mi to sprawdzał mówi że najbardziej prawdopodobną przyczyną jest ten pierwszy błąd,czy ma rację,no i jeszcze jedno pytanko,może ktoś wie jaki symbol ma oryginalny potencjometr przepustnicy do silnika Audi 80 B4 1.6 ADA,ja znalazłem na necie Bosch 0 280 120 431,czy to może być oryginał ?
nie jestem fachowiec ale miałem identyczny problem i wymieniłem całą pokrywe od filtra mówie o silniku AAD wielopunkt, ta pokrywa ma rozdzielacz paliwa czy cos takiego tam wlasnie tkwił cały problem. po wymianie normalne obroty stałe. wymiana samodzielna zakup ok 130zl. z allegro.
: 08 gru 2009, 08:17
autor: Kokolino
kondzio1979, popraw nazwę tematu aby była zgodna z regulaminem.
: 18 gru 2009, 13:34
autor: jacekku
Podobnie jak kolega WOJTEK26 obstawiam potencjometr przepustnicy, miałem ten problem a silniku ABT. Mam obecnie też silnik ADA ( wykonałem przeszczep). Postaram się sprawdzić w najbliższym czasie numer seryjny i napisze.
: 22 gru 2009, 23:21
autor: kondzio1979
jacekku pisze:Podobnie jak kolega WOJTEK26 obstawiam potencjometr przepustnicy, miałem ten problem a silniku ABT. Mam obecnie też silnik ADA ( wykonałem przeszczep). Postaram się sprawdzić w najbliższym czasie numer seryjny i napisze.
Byłbym ogromnie wdzięczny za wszelkie informacje,a tak poza tym stało się
dziś wolne obroty przestały działać,chyba potencjometr zakończył swój żywot,silnik odpala normalnie,ale już w ogóle nie trzyma wolnych obrotów,gdy po odpaleniu silnika nie wciśnie się od razu pedału gazu to silnik od razu gaśnie,czasem tylko jak dłużej postoi i jest zimny,to po odpaleniu trzyma obroty w granicach 600,a jak się tylko lekko wciśnie pedał gazu i puści,to obroty natychmiast spadają do zera i silnik gaśnie
: 23 gru 2009, 12:12
autor: Grubson997
Miałem takie problemy ostatnio z AAH, jak już wyżej nadmieniono częstym przypadkiem jest uszkodzenie przepływomierza.
U mnie wystąpił właśnie taki problem,wymieniłem przepływke i wszystko ok, może masz znajomego który posiada motor ADA jak tak to spróbujcie zamienić przepływomierze.
: 26 gru 2009, 17:24
autor: zakula81
mam silnik AAD falowanie obrotów zginęło po wymianie sondy. Właśnie wróciłem z garażu i problem zniknął. Pragnę wspomnieć, że na początku sugerowano mi nieszczelny dolot, przepływkę, czujnik temp itd. Dopiero jeden z kolegów na forum dał wskazówkę i jest ok!!! już jestem zadowolony z mojej coupe:)
: 28 gru 2009, 12:06
autor: kejsej
siada również silniczek krokowy
: 28 gru 2009, 13:56
autor: zakula81
silniczek krowowy mówisz...to jak to się dzieje, że kiedy autko zimne nie faluje, a kiedy ma ok 60st.C zaczyna falować.
: 14 lut 2012, 13:39
autor: zoska
witam wszystkich . może podpowie mi ktoś co zrobić mam autko z silnikiem SD 1.8 benz gaz na pełnym wtrysku i ten sam problem. obroty falują zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. na gazie dzieje się tak samo. za cenne rady dziękuje