Strona 1 z 2
[2,0 ABK] Wolno spadajace obroty...
: 01 gru 2009, 16:19
autor: chudy022
Witam koledzy.Nie wiem czy ten temat juz był ale nigdzie nie moge go znalezc.Kupiłem niedawno audi2,0 abk 115kucyków i jest taki problem ze bardzo wolno spadaja mi obroty szczególnie na luzie i przy zimny silniku.Gdy jest rozgrzany to juz jest troche innaczej.spadaja szybciej.Poprzedni własciciel powiedział ze to jest taki silniczek krokowy spowalniania obrotów.jak myslicie jest to możliwe czy była to tylko taka sciema?Kto ma takie same audi z tym samym silnikiem niech sie wypowie na ten temat bo za bardzo nie chce mi sie w to wierzyc i może mam cos do wymiany,tylko co?
: 01 gru 2009, 16:43
autor: Motostacja pl
Co rozumiesz po przez "wolno spadające obroty"? Podaj jakieś dokładniejsze informację, na przykład ile trwa zejście z jakiś obrotów do biegu jałowego, bo tak to ciężko się do tego odnieść.
Na przyszłość poprawnie nazywaj tematy.
: 01 gru 2009, 16:50
autor: jagna
Mam ten sam model ale nie zauwazyłam żeby regulator biegu jałowego spowalniał prace jak silnik jest zimny. Mi czy na ciepłym czy na zimnym obroty równo spadają.
: 01 gru 2009, 17:00
autor: chudy022
Mysle ze temat nazwany jest POPRAWNIE.Po prostu,po odpaleniu samochodu i przygazowaniu do 25 tys obrotów wskazówka obrotomierze jak i oczywiscie obroty silnika spadaja bardzo powoli.Auto odpala dobrze zarówno zimne jak i rozrgzane i tez dobrze sie wkreca,wszystko ok tylko strasznie powoli opada z obrotów.to co mam wymienic,co mu pomoze?silniczek krokowy?
: 01 gru 2009, 17:12
autor: akagi80b4
na razie nic nie wymieniaj tylko wymontuj regulator wolnych obrotów, namocz w benzynie i przedmuchaj spręzonym powietrzem, może nagromadzony nagar blokuje jego pracę, ten regulator jest odpowiedzialny za pracę silnika na wolnych obrotach
: 02 gru 2009, 08:51
autor: kerpen_rp
Miałem to samo, co prawda w ABT. Wymieniłem krokowca, TPS i nic, dalej było to samo. Dopiero po wymianie czujnika temperatury niebieskiego problem ustąpił. Pozdrawiam
: 02 gru 2009, 13:29
autor: grze
kerpen_rp pisze:Dopiero po wymianie czujnika temperatury niebieskiego problem ustąpił.
może coś w tym być. mi przy awarii czujnika też obroty nie chciały spadać przy wrzucaniu na luz, a czasem nawet same potrafiły wzrastać na jałowym. wymiana czujnika i skasowanie błędu Vagiem załatwiły sprawę.
: 14 gru 2009, 21:12
autor: chudy022
A który to czujnik koledzy,gdzie go znajde?A co do krokowca to pewien mechanik powiedział ze go sie po prostu nie czysci bo nie jest rozbieralny.co o tym myslicie?czy ten regulator wolnych obrotów to zupełnie co innego?
: 14 gru 2009, 21:27
autor: grze
chudy022 pisze:A który to czujnik koledzy,gdzie go znajde?
Niebieski czujnik temperatury znajduje się z boku głowicy. Umieszczony w plastikowym króćcu układu chłodzenia obok szarego czujnika.
chudy022 pisze:A co do krokowca to pewien mechanik powiedział ze go sie po prostu nie czysci
no to zobacz tu:
https://audi80.pl/b4-20-abk-czyszcze ... htm#381013
Na przyszłość używaj opcji szukaj, bo to wszystko było wiele razy.
: 14 gru 2009, 22:23
autor: jagna
chudy022 pisze:A co do krokowca to pewien mechanik powiedział ze go sie po prostu nie czysci bo nie jest rozbieralny.co o tym myslicie?czy ten regulator wolnych obrotów to zupełnie co innego?
Często używa sie nazwy silniczek krokowy jednakże w ABK nie ma jako takiego krokowca jak w innych modelach tą funkcje spełnia regulator wolnych obrotów. Jedni mówią silniczek krokowy inni regulator wolnych obrotów, ogólnie o to samo chodzi.
: 14 gru 2009, 23:48
autor: juniorexx
Podepnę się pod temat chociaż u mnie sytuacja wygląda zupełnie odwrotnie
Tzn obroty spadają za szybko- z 3000 obr/min do biegu jałowego (około 850 obr/min) w 2 sekundy przy wrzuceniu na luz lub puszczeniu pedału gazu. Na benzynie czuć aż szarpnięcia jak silnik jest zimny a na lpg nie szarpie. Dodam że czujnik CPU jest nowy, przepływomierz sprawny z regulatorem wolnych obrotów nie miałem problemów. Ciekawostką jest to że przy włączonej klimatyzacji (silnik obciążony) obroty spadają normalnie.
Czy to oznacza że potencjometr przepustnicy jest do bani?
: 16 gru 2009, 21:13
autor: chudy022
skasowanie błędu Vagiem co to oznacza???
: 16 gru 2009, 23:56
autor: damiango
chudy022 pisze:skasowanie błędu Vagiem co to oznacza???
VAG to program komputerowy, podłączasz auto do kompa i kasujesz błędy, to tak jakbyś użył programu antywirusowego do swojego komputera. Oczywiście musisz mieć jakieś błędy żeby je usunąć <ok>
: 17 gru 2009, 01:27
autor: Duch
Wszystko jest rozbieralne ale niektóre rzeczy tylko raz
Ja kiedyś rozebrałem krokowca i skleiłem i było git
: 06 sty 2010, 10:44
autor: chudy022
Już teraz wiem na sto procent ze to ten regulator wolnych obrotów ma wine(ten cały silniczek krokowy)Po odpalaeniu auta odłączyłem go na chwile całkowicie,obroty spadałą bardzo dobrze tylko ze na wolnych pochodzi pochodzi i zgasnie takze to odpada,biore sie dzisiaj za jego czyszczenie.Już raz to robiłem,ze srodka ciągle wylatuje jakis czarny osad i dużo jakiegos czarnego syfu,ide dalej z nim walczyc a gdy to nie pomoże jade po nowy,chyba ze ktos z was ma na sprzedaż sprawną używke?to prosze o kontakt,Dzieki koledzy za pomoc;)pozdrawiam;))
[ Dodano: 2010-01-08, 23:05 ]
NO JUŻ MOJEGO KROKOWCA CHYBA NIE URATUJE,MYŁEM GO CZYSCIŁEM KILKA RAZY,PRYSKAŁEM WD-40 DO SRODKA I NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY,ROZEJRZE SIE MOŻE ZA JAKIMS UŻYWANYM CHYBA ZE JEST JAKIS INNY SPOSÓB JESZCZE,TYLKO JAKI?