Strona 1 z 1

[80 b3 1.8s] nie pali na 2 tloki

: 07 gru 2009, 14:24
autor: Ludacris
Mam problem z silkikiem Audi 80. Mianowicie. Po zatankowaniu benzyny i przejechania kilkuset metrow przestal przepalac na 2 tloki. Co moze byc tego powodem? Czy to moze byc ze sie rozrzad przestawil ? Czy do paliwa sie dostala woda? Pomocy

: 07 gru 2009, 14:55
autor: serial28
Witam.A może to tylko przypadek ze auto nie pali na 2 tłoki po wizycie na CPN? Jak wygląda sytuacja z układem WN? kiedy było wymieniane swiece , kable , kopułka i palec ? Jeszcze jedno pytanie. Na jakiej stacji auto było tankowane? Chodzi o to czy to autoryzowana stacja czy raczej jakaś budka z paliwem przy drodze?

: 07 gru 2009, 18:42
autor: Ludacris
Wszystko bylo wymieniane lutego tego roku. Iskra jest na wszystkich swiecach. Swiece sa nowe. Tak jak reszta, czyli kopolka i palec rozdzielczy. Paliwo na tym CPN-ie tankuje od lat. Przy 3,5tys obrotow cos stuka w silniku.

: 07 gru 2009, 19:42
autor: delik
witam a jak tam kompresja, warto by sprawdzić jakie jest cisnienie

: 08 gru 2009, 10:42
autor: corrado18g60r
Witam. A czy części które były wymieniane były takie dość markowe? Ja miałem taki przypadek w passacie b3 1.8 że w drodze jakimś cudem dostałem przebicia na przewodach wysokiego napięcia i zakupiłem na przydrożnej stacji owe przewody. Co się okazało że po ok. 2tys. km miałem tak niskie napięcie na pierwszym że silnik tak jak mówisz nie pracował w moim przypadku na pierwszym tłoku.
Jeśli chodzi o te stukanie to dość niepokojące. Mógł byś to bliżej opisać?

: 08 gru 2009, 11:21
autor: serial28
Witam hałas w silniku może faktycznie zwiastować coś niedobrego.Proponuje mały test.Sprawdź ciśnienie na tłokach..Jeśli ciśnienie jest małe to wtryśnij ok 100 ml oleju i zobacz jaki jest efekt. Jeśli kompresja wzrośnie to pierścienie do zmiany jeśli nie to prawdopodobnie problem tkwi w zaworach. I jeszcze małe pytanko. Jaki ma przebieg silniki kiedy ostatnio wymieniałeś pasek rozrządu i napinacz?

: 09 gru 2009, 10:26
autor: bobsley6
A może zacznij od prostej operacji wymiany filtra benzyny. Może jest zapchany i pompa nie ma siły pompować

: 09 gru 2009, 12:01
autor: Ludacris
Pasek rozrzadu wymienialem zeszlego roku. Przebieg 270tys. Pasek rozrzadu i wszystkie elementy sa czyste. Nie ma na nich oleju. Powyzej 3tys. obrotow w silniku cos stuka. I od pewnego czasu ciezko odpalal. Ponadto od 4 miesiecy zaczal brac olej i plyn z chlodnicy. Czy to moze byc wina uszczelki? Cisnienie jest male na 1 i 2 tloku. Na pozostalych jest normalne. Pompa paliwowa dziala. Cisnienie ma okolo 3barow. Tak mi powiedzial mechanik.

....

: 09 gru 2009, 14:43
autor: jogurt91
mi jak brał olej to wymieniłem wszystkie uszczelki w silniku... pod glowicą,pod kolektorem ssącym i wydechowym..itd uszczelki ok 160 zl za wszystkie...tylko mi do tego przy mocnemu ciśnięciu strasznie dymil na niebiesko...też cięzko palił i byl odczuwalnie slabszy.. ale dlaczego plyn? i czy możliwe żeby pierscienie zużyły się tylko na 1 i 2 tloku??skoro tylko na nich jest małe sprężanie,, pozdrawiam

: 09 gru 2009, 15:23
autor: Ludacris
Prawdopodobnie glowica jest do splanowania. Moze byc nierownosc miedzy tlokami. Tam gdzie jest uszczelka. Jesli nie ma idealnie rownej glowicy to tak sie dzieje. Jest slabszy i nie ma odpowiedniego cisnienia na tloku. Mysle ze to jest to.

: 09 gru 2009, 15:29
autor: serial28
Zgadzam się ze to może być uszczelka.Jest jeszcze możliwość że gniazda zaworów się powypalały.