Strona 1 z 2
[b3 1.8 JN] Problem z silnikiem,dymi na czarno i szarpie
: 07 gru 2009, 18:46
autor: michala80
Mam problem z tym silnikiem już od jakiegoś miesiąca a mianowicie,jak jest zimny to odpala normalnie ale obroty falują (nie zależnie od tego czy ciepły czy zimny) ale gdy rusze i chce dodać więcej gazu silnik dławi się i strasznie szarpie i przy okazji dodania gazu strasznie dymi na czrno (oleju nie ubywa z silnika) (sinik pracuje na benzynie nie był skażony gazem) zauwarzyłem również że silniik pali ponad 10l/100km Nie mam pomysłu czym to może być spowodowane..
: 07 gru 2009, 23:08
autor: bobsley6
Sprawdz sonde i czujnik na krućcu (dolny czujnik).
: 08 gru 2009, 00:20
autor: piekarelk
Moze zaplon ci sie przestawil?
: 08 gru 2009, 10:26
autor: corrado18g60r
A czy czuć benzyną? Może za duża dawka. Tym bardziej że tak jak mówisz że spalanie wzrosło do ponad 10l/100km
.....
: 08 gru 2009, 20:09
autor: jogurt91
u mnie w warsztacie byl podobny przypadek i ja bym wziął pod uwagę rownież pompkę paliwa,,,ale nie rozumiem skąd ten czarny dym skoro nie bierze oleju??
: 09 gru 2009, 10:23
autor: bobsley6
Czrny dym z niespalonego paliwa, silnik nie jest w stanie przepalić mieszanki , ktora jest za bogata. Odepnij sonde i odepnij wtyczke od dolnego czujnika na krućcu głowicy . Jesli po odpieciu kostki od czujnika nie bedzie róznicy w pracy silnika to wymień go. Ja kupiłem ostatnio z firmy TOPRAN (dla próby) i powiem, ze do tej pory działa wysmienicie. A zmieniłem dlatego, ze przy próbie zdjecia kostki czujnik sie rozsypał.
Aha i jeszcze jedno czy samochód jezdzi na gazie ??
: 09 gru 2009, 17:36
autor: Artur_Lbn
bobsley6 pisze:Aha i jeszcze jedno czy samochód jezdzi na gazie ??
michala80 pisze:sinik pracuje na benzynie nie był skażony gazem
napisał w 1 poście
: 09 gru 2009, 18:01
autor: michala80
Ok dzięki za odpowieź wszystkim w sobote biore się za sprawdzanie czujnika temperatury i sondy bo z tego co czytałem podobny temat na forum to na 99% to właśnie te dwa powody niedomagań silnika.
: 12 gru 2009, 16:55
autor: michala80
Znalazłem juz przyczyne niedomagań mojego silnika okazał se walniety potencjometr przeplywki powietrza znajdujacy sie przy rozdzielaczu paliwa wyczyścilem go i styki od przeplywki i odzyskał moc nie faluje nie dymi i nie szarpie,mysle wymienić jeszcze sonde dla pewności pytałem i sa zamienniki ngk.
: 12 gru 2009, 17:39
autor: grze
Jeśli chodzi dobrze, to w nową sondę chyba nie ma się co pchać. Jeśli już chcesz kupić nową, to NGK uniwersalna i kabelki sobie dolutujesz. Zwróć uwagę tylko na rozmiar gwintu i ilość kabli.
: 13 gru 2009, 09:01
autor: Ftyczek
kolego czy mógbyś zrobić małe fotostory jak to zrobiłeś ? mam podobny problem jak Ty , ale nie wiem od czego i jak sie zabrać za to. z góry dziękuje.
: 13 gru 2009, 11:31
autor: jagna
Ftyczek pisze:kolego czy mógbyś zrobić małe fotostory jak to zrobiłeś ? mam podobny problem jak Ty , ale nie wiem od czego i jak sie zabrać za to. z góry dziękuje.
podobne czyli jakie, bo nie koniecznie musi być to samo.
: 13 gru 2009, 11:53
autor: michala80
Ftyczek pisze:kolego czy mógbyś zrobić małe fotostory jak to zrobiłeś ?
Mógłbym,
http://img9.imageshack.us/img9/2244/27867945.jpg na obrazku zaznaczyłem czerwonym kwadratem ten potencjometr przepływki,ale zanim zaczniesz rozbierać go czy coś podobnego to odpal silnik i odepnij od tego potencjometru trzy pinową kostkę po odpięciu odrazu powinno być czuc różnice w pracy silnika ja tak do tego doszedłem
: 14 gru 2009, 17:30
autor: duo
takie objawy zawsze daje padnieta sonda lub problemy z potencjomtrem paliwa, sprawdz kolego te dwa tematy u siebie, u kolegi potencjomtr, u Ciebie może być sonda.
: 14 gru 2009, 18:05
autor: michala80
A mam takie pytanie niewie ktoś czy da się dokupić sam potencjometr do przepływki czy jedynie ratuje mnie jakiś szrot...