Strona 1 z 1
[2.0 ABT LPG] - nierówna praca na PB i LPG
: 08 gru 2009, 15:59
autor: msanchez
byłem dzisiaj u mechanika bo myslałem ze mam zapłon przestawiony nie równo chodził nie miał siły. zapłon przyspieszony powinno auto mieć kopyto. rozrząd ustwiony ok. lewego powietrza nie łapie. czujniki czałają i sonda pracuje. gość stwierdził ze komputer od gazu zakłoca prace komputera auta i podaje mu złe nastawy dawki paliwo albo jakoś tak. reset komputera ( 9 h bez ładowania a potem adaptacja ) pomaga do momentu przełączenia na gaz. auto zasuwa jak złe. powiedział ze zamontuje jakies urządzenie ( jakąs płytke ) co bedzie po każdym zgaszeniu auta resetowało automatycznie ECU albo źle zrozumiałem i chodziło mu ze nastawy paliwa nie bedą zmieniać sie po przełączniu na gaz.
co wy o tym sądzicie jest cos takiego wogóle ?
: 08 gru 2009, 16:21
autor: Kokolino
Popraw nazwę tematu na zgodny z regulaminem.
: 08 gru 2009, 16:21
autor: Audi 80 Polska
W niektórych "komputerkach" od gazu jest funkcja odcinania zasilania dla ECU aby nie była wyświetlana kontrolka Check Engine.
Tylko jak będzie Ci resetować za każdym uruchomieniem silnika to będzie więcej palił Ci na benzynie bo będzie się musiał od nowa adaptować.
Masz z instalacją LPG jakikolwiek emulator sondy lambda? ABT najlepiej ustwaić go na "masa" albo "odłączona" bo gdy ECU będzie otrzymywać prawdziwy sygnał z sondy albo fałszywy (emulowany) przebieg jej pracy to będzie to rozstrajać mapę wtrysku.
[ Dodano: 2009-12-08, 16:25 ]
W tych dwóch tematach masz opisane podobne problemy ABT z gazem:
https://audi80.pl/b4-20-abt-kopci-i- ... t14565.htm
https://audi80.pl/80-b4-20-abt-sonda ... vt6366.htm
: 08 gru 2009, 16:34
autor: msanchez
włąsnie a czy adaptacja nie powinno być robiona na postoju do momentu właczenia się wentylatora ?
emulator sondy lambda co to i jak to sprawdzić ? jestem laik
właśnie gość mówił ze mapa wtrysku jest najprawdopodobniej zła dlatego niema siły, pryka ( przerywa ) i pali więcej niż powinien.
wydaje mi się że zrobił by właśnie coś takiego żeby nie te mapy wtrysku sie nie zmieniały i cos tam przy jakimś potencjometrze musiał by chwile pogrzebać po założeniu tego.
: 08 gru 2009, 18:31
autor: Audi 80 Polska
msanchez, ja nie mam pojęcia co tam ten mechanik chce Ci założyć.
Co do emulatora to jeśli masz LPG z silniczkiem krokowym to duże prawdopodobieństwo że masz podłączony emulator. Jeśli gaz miałeś zakładany w czasach gdy nie było wymogu montowania instalacji II generacji (z silniczkiem krokowym na wężu) i masz "gaz na śrubkę" to raczej nie masz żadnego emulatora.
Jeśli masz papiery od gazu to w nich powinno pisać co jest zamontowane.
: 08 gru 2009, 21:09
autor: msanchez
juz wiem mam komputer STAG2-L czytałem ze to porażka wiec pewnie przydało by się zmienić ? teraz odłączyłem aku na noc i ten komputer smieszny. rano zrobie adaptacje paliwa ale znowu denerwuje mnie zapłon. pierdzi z rury i siły wcale niema
: 10 gru 2009, 15:52
autor: gutio
Witam TAk jak mówił kolega algi.
Jedź do gazownika i niech ci przestawi w kompie emulację na wyłączoną (nie zawsze przestawienie na masę pomaga). Dużo już było mówione na forum na ten temat, użyj szukajki.
Miałem takie same objawy i przestawienie emulacji pomogło.
Pozdrawiam